Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset poistaa kavereista facebookissa, vaikka...

Vierailija
10.09.2014 |

Olisi pari päivää aikasemmin kuulumisia vaihtanut? Siis en ymmärrä.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin eilen, että yksi vanha työkaveri on blokannut mut kokonaan facebookissa. Harmitti, kun en tiedä onko hän loukkaantunut minulle jostain. Tämä sama tyyppi ensin rajoitti minua niin, että en pystynyt kirjoittamaan hänen seinälleen vaan ainoastaan yksityisviestin, sitten poisti minut kavereistaan ja nyt on näköjään blokannut kokonaan. Ärsyttävää, kun en keksi syytä tälle :(

Minusta tuo yleinen kommentti "miksi pitäisin facebook-kaverina, kun ei nähdä livenäkään" on vähän outo. On mulla tosielämässäkin paljon tuttuja, joita moikkaan tai joiden kanssa vaihdan kuulumiset jos törmätään, mutta joita en kuitenkaan kutsu koskaan kylään. Ja toisia, joiden kanssa kyläillään usein puolin ja toisin. Kaikki ystävyyssuhteet eivät ole yhtä tiiviitä, miksi kaikkien fb-kavereiden pitäisi kuulua siihen "sisärinkiin"?

Vierailija
2/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:57"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 14:04"]

Mä kijaudun faceen kerran kuukaudessa, en paljon tykkäile, enkä edes keskustele kenenkään kanssa. Yllättävää kyllä, kukaan noin 100 kaverista ei ole poistanut yli puoleen vuoteen.

[/quote]  Minulla on kolme tuollaista sukulaista kaverina. En voi poistaa heitä, koska he loukkaantuisivat. Mutta kun teen päivityksiä ja laitan kuvia, laitan asetukset niin, että he eivät näe niitä. Vain jotain liirumlaarumia laitan kavereille eli kaikille, jotka on kavereina.

Itse poistin viimeksi tyypin, joka laittoi aborttivideoita

[/quote]

Estät sukulaisia näkemästä päivityksiä, koska he eivät käytä paljon fb:tä? Miksi?

[/quote]  Silloin kun he viitsivät kirjautua, ei heidän tarvitse käydä kyyläämässä minun päivityksiäni. Heille näkyy vain liirumlaarumit ja läheisille kavereille ne päivittäiset asiat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siellä poistaa vahingossa jonkun listalta? En ole kokeillut poistaa niin en tiedä montako painallusta siihen tarvitaan. Entäs onko kenellekään käynyt niin, että joku kaveri näkyy yhtäkkiä poistettuna, siis siellä listalla että "lisää kaveriksi", ja sitten yhtäkkiä se sama kaveri näkyykin takaisin omalla kaverilistalla, niin kuin ei olisi sieltä koskaan pois ollutkaan? Ilman että tulee mitään kaveripyyntöjen hyväksymisiä.

Vierailija
4/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ymmärrä kavereista poistamista. :P

Vierailija
5/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hän on drama queen, et ole tykännyt hänen jutuistaan.

Vierailija
6/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebook sekoilee, veikkaan!

Vierailija
7/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se vahinko poistokin onnistuu, kuten lisäyskin.ups!

Itse poistelen sellaiset, jotka ovat aktiivisia, muttei puoleen vuoteen ole ollut mun kanssa tekemusissä. Huomioiden nimenomaan hänen seinänsä ja vasta vuoroisuuden. Tykkäys silloin ei liene hankalaa ylläpitoa.

Vierailija
8/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistan kavereista jos kaveri ei pidä yhteyttä IRL. Yksi kaveri tuntuu aina tietävän minusta kaiken kun tavataan, mutta ei koskaan vastaa viesteihin tai treffipyyntöihin, ja jos vastaa niin kauhea kiire. Sitten Facebookissa seuraavana päivänä statuksessa lukee että on sen ja sen kaverin kanssa kaupungilla jee ihanaa sydän pusi. Ja kun törmätään, niin vastaa mun kuulumisiin: Joo luin Facebookista.

??Sellainen vituttaa. Että kuitenkin stalkkaat sieltä, ja kiinnostaa, mutta et halua nähdä. Ja kyseessä siis ihminen kenen kanssa nähtiin jopa viikoittain, mutta yhtäkkiä lakkasi pitämästä yhteyttä. Hänen paras ystävänsä muutti muualta samaan kaupunkiin ja kohdisti vapaa-aikansa tähän yhteen. Ala-asteelaista touhua, en minä halua aikuisiällä hengata yhden ja saman ihmisen kanssa aina, haluan että aikaa riittää erilaisille ystäville. :) Mutta kukin tyylillään, minun valintani kuitenkin on että Facebookissa en pidä tuttuja, haluan jakaa siellä elämästäni asioita ja tulee creepy olo jos listalla stalkkaajia jotka tietää kaiken, mutta eivät ole kiinnostuneita. Silti oikeassa elämässä edelleen moikkaan kun tavataan, kohdistan vaan energiani sitten toisaalle.

Facebookissa on mulla listoilla vain OIKEAT kaverit, ja jos ei vaivaudu näkemään oikeassa elämässä niin en suostu olemaan apinahäkissä töllisteltävänä. Joten jospa ap olet näitä kavereita joka ei pidä yhteyttä ystäviisinsä, mutta silti olettaa että on heille korvaamaton.

Vierailija
9/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poistelen ihmisiä, joiden kanssa ei ole oikein mitään kontaktia ikuisuuksiin tai jotka eivät itse kirjoita itsestään mitään, ikään kuin vain kyttäilevät muiden tekemisiä. Pahimpia ovat juuri nämä, jotka lukevat kaiken mutteivät kommentoi mitenkään. Kohdatessa vain tietävät kaiken kaikesta.

Epäsosiaalista touhua tuollainen sosiaalisessa mediassa. Yhteyttä siellä on tarkoitus pitää vastavuoroisesti eikä vain kyyläillä.

Vierailija
10/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:10"]Poistelen ihmisiä, joiden kanssa ei ole oikein mitään kontaktia ikuisuuksiin tai jotka eivät itse kirjoita itsestään mitään, ikään kuin vain kyttäilevät muiden tekemisiä. Pahimpia ovat juuri nämä, jotka lukevat kaiken mutteivät kommentoi mitenkään. Kohdatessa vain tietävät kaiken kaikesta.

Epäsosiaalista touhua tuollainen sosiaalisessa mediassa. Yhteyttä siellä on tarkoitus pitää vastavuoroisesti eikä vain kyyläillä.
[/quote]

Vierailija
11/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistin kaksi naispuolista opiskelukaveria, jotka eivät koskaan kommentoineet mihinkään, eivät tykänneet mistään emmekä olleet tekemisissä. Sitten kuulin että olivat vetäneet herneet nenään jostain statuksesta minkä tein, vaikka status ei koskenut edes heitä vaan käsittivät väärin. Ehkä johtui siitä että he ovat parikymppisiä joilla on elämässä tilaa draamalle, mutta minulla ei ole.

Kaksi päivää selvitin sitä sotkua, olivat toitottaneet jo opiskelijakollegoille ja pohtineet miksi vihaan heitä. :D Kyseessä siis tyyliin tämä: Ai helvetti joku on vienyt koululta mun pipon!! = he olettavat että syytän heitä, koska olin aiemmin  päivällä sanonut toiselle että kiva uus pipo sulla. Asia ei siis ollut tämä, mutta yhtä naurettava kuitenkin ja tuumin sitten että parempi poistaa tällaiset draamakuningattaret kavereista että ei tarvitse jatkossa enää kiusata ketään. :D

Nyt toinen näistä ei tervehdi ja toinen osoittaa mieltään muuten, mutta oikeastaan yksi ja sama minulle. Usein kuitenkin kaverilistalta poistetaan sellaiset ihmiset, joiden kanssa ei halua asioitaan jakaa. Ja varsinkin jos et koskaan kommentoi tai tykkää, ja olet siellä haamukaverina niin ihan syystä poistetaan. Facebookista on tullut stalkkauspaikka, kaikki halutaan kytätä mutta kuitenkaan ei kiinnosta kuin juorumielessä.

Vierailija
12/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:10"]

Poistelen ihmisiä, joiden kanssa ei ole oikein mitään kontaktia ikuisuuksiin tai jotka eivät itse kirjoita itsestään mitään, ikään kuin vain kyttäilevät muiden tekemisiä. Pahimpia ovat juuri nämä, jotka lukevat kaiken mutteivät kommentoi mitenkään. Kohdatessa vain tietävät kaiken kaikesta.

[/quote]

Minusta on ihan helvetin kammottavaa, että ihmiset pitävät kaverilistallaan ties ketä menneisyyden haamuja... Esimerkiksi pariskunta eroaa, ja pariskunnan osapuolille jää toisen puolelta yhteisiä kavereita joiden kanssa ei olla tekemisissä oltu koskaan. Vaikkapa näin: eroan miehestäni, ja miehen kaverien puolisot ovat kaverilistallani. En tapaa näitä puolisoita koskaan, enkä ole heidän ystävänsä= poistan heidät kavereista. Kun "linkki" katoaa, niin ei ole syytä olla Facebookissakaan kavereina. Kysyin eräältä kaveriltani yhdestä yhteisestä tutusta jonka minä poistin vuosia sitten (entinen opiskelukollega) että mitä hälle kuuluu, niin ei osannut sanoa. Ihmettelin että no eikö Facebookista näe, niin ei ole kuulema vuosiin käynyt tämän profiilissa. :D Ei tiennyt asuinpaikkaa, eikä perhesuhteita... Mitä järkeä?? :D

Ihan turhaa väittää että ei ole viitsinyt poistaa kavereista, halutaan vaan pitää yllä illuusiota että on paljon kavereita listoilla, vaikka siellä on puolet näitä: Firman pikkujouluissa kerran tavatun kollegan tyttöystävä.

Vierailija
13/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ja se on vähän säälittävää, että tyypeillä on yli 300 kaveria, mutta uusista profiilikuvista yms. tykkää vain muutama. Statuksista tykkää alle 10, ja aina samat tyypit? Mitä hittoa ne 290 muuta tekee siellä listoilla, tuskinpa kaikilla Prisman kassoilla on niin valtavaa asiakasrekisteriä että töiden puolesta. :D Mulla on kavereita Facebookissa alle 30, ja jos laitan uuden kuvan niin vähintään 50% tykkää, ja kommentoi statuksiin. Osalla on taas rajattu profiili, että eivät edes näe, ne ovat sellaisia jotka täytyy pitää siellä koulun/työn puolesta. Mun jutuista ei tarvitse tykätä, mutta ei sitten tarvitse olla "kaverikaan". :)

Vierailija
14/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on vaan todella noloa poistaa ihmisiä facebook-kavereista. Ellei sitten ole jotain todellista syytä, tyyliin lapsesi on vammainen ja fb-kaveri haukkuu päivityksissään vammaisia tms.

Vierailija
15/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näistä syistä minä poistuin koko facesta ! oikeiden kavereiden kanssa yhteydenpitoon ei tarvita facea ja muiden kanssa ei sit tullut pidettyä yhteyttä, puolin eikä toisin. Eikä minua muutenkaan kiinnostanut milloin kenenkin koiralla on synttärit tai lukea päivästä toiseen niitä lässynlää linkityksiä.

Vierailija
16/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä on jotain teitä vastaan ja ette tajua sitä? Mullakin on facessa kaverina eräs, joka aina päivittelee yltiöpositiivisia juttujaan ja kutsumua-haasteita ym. "ei saa kiusata" -paskaa, ja itse vaan muistan sen, kuinka hän on kiusannut mua. En vaan tiedä, poistaisinko kavereista, vittuilisinko päin naamaa (jolloin musta tulee se "kiusaaja"), vai jätänkö vaan sen sinne kavereihin ja jatkan pohdintaa...?

Sit mulla on kavereina juurikin näitä exän kaverin ex-vaimoja, joille ei tiedä, mitä sanoisi... Sama homma vanhojen kavereiden kanssa, joita on tavannut viimeksi 20 v sitten.

Jospa tuo tyyppi, jonka kanssa ap on jutellut, muisti jotakin ikävää menneisyydestänne, ja päätti nyt jatkaa elämäänsä eteenpäin poistamalla ap:n? Vaan arvaus. Tai sit se on joku mielenterveyspotilas/outo tyyppi? Niitäkin mulla on kavereina. Poistavat välillä kavereista ja sitten taas lisäävät... Outoa toimintaa. :D

Vierailija
17/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palttiaralllaa 70 fb kaveria. En tiiä sitten mikä on, mutta mun jutuista, kuvista ym tykkää aina ne samat ihmiset 10-20 samaa henkilöä :)... Ehkä +30 ihmiset on vähemmän aktiivisia tykkääjiä / kommentoijia tai tekevät niin vain lähimmille ystävilleen. Itse kyllä tykkäilen toisinaan passiivisienkin käyttäjien hommia.

Vierailija
18/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:27"]

Juu ja se on vähän säälittävää, että tyypeillä on yli 300 kaveria, mutta uusista profiilikuvista yms. tykkää vain muutama. Statuksista tykkää alle 10, ja aina samat tyypit? Mitä hittoa ne 290 muuta tekee siellä listoilla, tuskinpa kaikilla Prisman kassoilla on niin valtavaa asiakasrekisteriä että töiden puolesta. :D Mulla on kavereita Facebookissa alle 30, ja jos laitan uuden kuvan niin vähintään 50% tykkää, ja kommentoi statuksiin. Osalla on taas rajattu profiili, että eivät edes näe, ne ovat sellaisia jotka täytyy pitää siellä koulun/työn puolesta. Mun jutuista ei tarvitse tykätä, mutta ei sitten tarvitse olla "kaverikaan". :)

[/quote]

Ei helvetti. Eli sä lasket siellä omia ja muidenkin tykkäyksiä ja kyttäät kuinka monta kaveria ja tykkäystä kenelläkin on. Ja vaadit että kaikkien kavereidesi täytyy tykätä julkisesti sun jutuista tai muuten poistat ne. Aikuinen ihminen!

Vierailija
19/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelen sen näin: Jos tyyppi pitää minusta, hän vastaa viesteihini ja haluaa tavata, vastaa kahvittelukutsuun. Facebookissa vaihdellaan kuvia ja tykätään. Jos hän ei halua tavata minua, hän ei vastaa viesteihini= en ole tarpeeksi kiinnostavaa seuraa. Tässä tapauksessa poistan kaverilistalta Facebookissa. Aika simppeliä, ei draamaa tms. Jos tällainen ihminen pahastuu siitä että ei ole enää kaverilistalla, niin voi tietenkin ottaa yhteyttä ja kysyä että miksi poistit. Vaan eivät ne kysy, vaan spekuloivat selän takana. :)

Vierailija
20/66 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:37"]

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 13:27"]

[/quote]

Ei helvetti. Eli sä lasket siellä omia ja muidenkin tykkäyksiä ja kyttäät kuinka monta kaveria ja tykkäystä kenelläkin on. Ja vaadit että kaikkien kavereidesi täytyy tykätä julkisesti sun jutuista tai muuten poistat ne. Aikuinen ihminen!

[/quote]

Ei ole tarkkoja lukuja, pahoittelen. :D Esimerkkinä heitin koska en muista ulkoa. Tällaisen olen laittanut kyllä merkille, havainnoin muutenkin asioita arjesta. Minähän siis en vaadi että tykätään, mutta mieluusti jaan arjen asioita ihmisten kanssa joita kiinnostaa mitä teen. :D

Chillaas nyt, ei ole vakavaa tämäkään. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kuusi