Mitä tykkäisit siitä jos miehesi määräisi joka asiasta?
Sun ei tarvitsisi ajatella lainkaan. t ammattivalittaja
Kommentit (13)
Kyllä niiden määräysten toteuttaminenkin jonkinasteista ajattelua vaatii.
Omalla kohdallani kysymys olisi muotoiltavat toisin: Jos miehesi yrittäisi määrärätä kaikesta. Ajattelu ei ole minulle ollenkaan vaikeaa, se ihan yhtä helppoa kuin vaikkapa syöminen. Nykyään sattuneista syistä jopa käveleminen on vaikeampaa kuin ajattelu.
Ihan totta on, että yhtä rasittavaa kuin määräily on sekin, kun puoliso ei ajattele, eli ei edes kysyttäessä sano mielipidettään. Vaikka kysymyksen asettaisi muodossa "mitä ruokaa tekisin tänään jauhelihasta" on vastaus yleensä " en tiedä" tai "ihan sama", mutta kun ruoka on valmis, tuleekin valitusta "olisit tehnyt sitä ..."
En tykkäis. Mulla on aivot enkä ole mieheni jatke.
Ei mun mieheni määrää ruoka tai vaateasioista vaan isommista jutuista kuten talon remontista,auton vaihdosta, siitä että jos hän ei juo yhtä saunakaljaa en saa minäkään yhtä saunasiideriä yms. ap
Kyllä meilläkin miehen tahdon mukaan mennään. Juuri eilen siitä puhuttiin, mutta ei hän näe sitä siltikään. Kuulemma usein tehdään asioita joita minä haluan. Totta pienessä mittakaavassa, esim. minkä elokuvan haluan katsoa. Mutta kun on kyse esim. missä asutaan, ostetaanko lähitulevaisuudessa asunto vai talo, koska on lasten aika, koska mennään naimisiin vai mennäänkö ollenkaan, kaikki isot asiat ovat kiinni miehen haluista.
Vaikka se määräisi, niin jonkun pitää kuitenkin hommat tehdä ja siinä pitää jo ajatella.
No en tykkäis, osaan ajatella ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:18"]Sun ei tarvitsisi ajatella lainkaan. t ammattivalittaja
[/quote]
Ei ole kuvailemasi mies niin ei tarvii tykätä.
Jos yrittäisi määräillä asioista jotain muuta kuin mikä on minulle mukavaa niin ei olisi enää mieheni. Tällä tarkoitan siis esim. että mies ilmoittaisi joka päivän ohjelman josta ei saisi poiketa vaikkapa että lähtisin kaverin luo kaffelle. Rasittavaa se on niinkin päin että puoliso ei sano koskaan mielipidettään mihinkään ja sitten valittaa kun päätös ei olekaan sellainen mitä hän olisi halunnut, vaikkapa olisi halunnut hernekeittoa ja minä tein perunoita ja nakkikastiketta vaikka olisin voinut tehdä ja syödä sen hernekeitonkin kun itsellä ei ole mitään mielitekoa sille päivää.
Tykkään puolisosta joka osallistuu päätösten tekoon ja kertoo rehellisesti mitä mieltä on, joskus joustaa ja joskus minä joustan. Veikkaan kyllä että tulen pysymään loppuelämäni sinkkuna...
Tykkäisin määrätä miehen pihalle.
En tykkäisi joten eropaperit lähtisivät eteenpäin.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 20:00"]
Mitä itse tykkäät?
[/quote]
En tykkää mutta ajattelen että se kuuluu mun elämääni koska en pärjää yhteiskunnassa.