Miksi et omista airfryeria? Kyseessä 2000-luvun tärkein keksintö joka mullisti ruuanlaiton ja koko kitchen industryn
Perus uuniin verrattuna airfriyerilla saa huomattavasti maukkaammat paistot kypsentämällä ruoan ulkoapäin, jolloin pinta krispyyntyy mutta ruoan sisäosat jäävät moistiksi. Käytännössä sama kuin deep fryettäessä mutta terveellisempää koska ei tarvitse öljyä.
Kommentit (41)
En tarvii mutta hyvin induktiolieden tahdon nykyisen tilalle.
Ap kuulostaa ihan Sara Chafakilta.
Pienen talouden vehje. Kun syöjiä on 5 - 7 tarvitaan volymiä.
En needaa mun kicheniin turhaa stuffia tilaa viemään.
Oikeasti en tiennyt pitäisikö aloitukselle itkeä vai nauraa.
Vierailija kirjoitti:
En needaa mun kicheniin turhaa stuffia tilaa viemään.
Oikeasti en tiennyt pitäisikö aloitukselle itkeä vai nauraa.
Kyllä evribadilla on yhteen airfryeriin speissiä.
Ajattelen aina puhtaanapitoa ensin. Isot talot, koristeelliset saunanlauteet, airfryer.. vaivalloisen oloinen ja turha mötikkä - en halua.
Mitä eroa on tolla ja kiertoilmauunilla?
Jos joskus haluaa uppopaistaa jotakin, niin friteerattua banaania, sellainen tuskin onnistuu muuten kuin uppopaistamalla pannus runsaan öljyn kanssa paistamalla..
Painii samassa sarjassa kuin muinainen leipäkone. Ensin ihmiset innoissaan ostivat niitä ja pian niitä alkoi näkyä kierratyksessa ja kirppareilla. Jos tuo uusi vehje olisi niin hyvä kuin mainostetaan, niin miksi niitä pyörii nykyään jatkuvasti myynnissä nettikirppareilla? Turhaa kaapintäytettä vain.
Mulla on mun lakeside tinyhousessa fraieri ku siellä ei oo full-size ovenille tilaa. Ja TBH himas en koskaa paista ku paistinpaannulla mutta air fryer täydentää mun tiny house dreamin. Oon kattonu juutuubista ohjeita ja paistanut mm. makkaraa ja hyvää ja crispyä tuli!
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on tolla ja kiertoilmauunilla?
Jos joskus haluaa uppopaistaa jotakin, niin friteerattua banaania, sellainen tuskin onnistuu muuten kuin uppopaistamalla pannus runsaan öljyn kanssa paistamalla..
Nopeampi ja kompaktimpi. Viitsii tehdä vaikka yhden annoksen uunivihanneksia.
et yhtään enempää saanut keittiöslangia...pääsee nopeammin pleittaamaan,serviisit osuu kohilleen eiku nekstille levelille jopa joo ja sitten saa hyvän meediumin siittä....apua pyörryn kun kokit taalaa soppakieltä ounou ounnoounounou....
Loistava laite. Paistaa broilerinnuijat, siipipalat, paistileikkeet, burgerpihvit, lihat, lohifileepalat ym. ym. nopeasti mehevän kypsiksi ja rapeapintaisiksi. Ilman käryä ja rasvan roiskumista, ilman valvontaa. Vain puolivälissä valmistumista aineksien kääntö.
Kuulosti vähän Tomi Björckin laatimalta mainostekstiltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt että voisiko tuolla korvata perinteisen uunin kun vielä sinkkuihminenkin olen, mutta en ole vielä ihan vakuuttunut.
Ei pysty kokonaisuudessaan mutta erittäin suuren osan ruokia sillä paistaa. Itse ostin keväällä air fryerin ja sen jälkeen ei ole paljoa tarttenut uunia kyllä käyttää.
Mun mielestä just nää fuudin sisältäpäin kypsentävät divaissit on kaikkeista parhaat, koska heittaan roota tsikenii.
Suunnilleen samasta syystä, kun en omista leipäkonetta, aromipesää, jäätelökonetta tai kapselikahvinkeitintä. Aikansa muoti-ilmiötä, nykyään seisovat kai turhina alakaapin takaosassa.
Olen havainnut myös omistamani yleiskoneen ja leivänpaahtimen melkoisiksi turhakkeiksi. Rumia tasolla ja vievät nekin tilaa kaapissa tai niiden (yleiskoneen) virittely on rasittavaa. Nopeammin tekee asiat käsin.
Huippuluokan mikroaaltouunit on vielä kovempia kuin mikään airfryer. Jos on aina käyttänyt tavallista mikroaaltouunia, niin ei ole mitään käsitystä siitä, mihin uudet kalliiimmat mikroaaltuunit (n. 300e) pystyvät.