Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun ja mieheni perheet eivät tule toimeen

Vierailija
09.09.2014 |

Onko jollain muulla samanlaisia kokemuksia?

Meillä oli lapsemme ristiäiset ja perheet tapasivat ekan kerran. Itse en ihmeellistä huomannut, kun yritin pitää seuraa vähän siellä sun täällä, lapsia ja hälinää oli paljon, mutta nyt perheeni valittaa miten he tunsivat "etteivät ole mitään" ja äitini leikkii marttyyria. Ovathan vanhempamme vähän eri luokista taloudellisesti, mutta meille kaikki yhtä rakkaita ja tärkeitä, sivistyneitä ja asiallisia ihmisiä kaikki. Vieraat vain olivat "omissa" porukoissaan, enkä minä sille mitään voinut. Jokainen on kai vastuussa itsekin, jos ei sosiaalinen tilaisuus sillä hetkellä miellytä. 

Onko muilla perheitä jotka eivät ole heti ystävystyneet? Koen tilanteen vähän hankalaksi, olemme miehen perheen kanssa paljon tekemisissä kun asumme samalla paikkakunnalla ja minun vanhemmat 700km päässä. Toki soittelemme viikottain, muttei luonnollisesti nähdä. Harmittaa kun kaikki oksentaa asian minun niskaani..

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Romeolla ja Julialla oli.

Vierailija
2/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi ystävystyä? Meille on aina riittänyt, että ovat asiallisesti juhlissa enkä ole ikinä odottanutkaan, että muuten olisivat missään tekemisissä. En minä ole tekemisissä itsekään puolison sukulaisten kanssa ilman puolisoa tai ystävytynyt yhdenkään kanssa. Anopin kanssa tulen tosi hyvin toimeen, mutta käyn vain miehen kanssa. Toki välimatkaakin on paljon. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan kolmosta.
Sano äidille, että voi voi. Tilanne on nyt tämä ja piste.

Vierailija
4/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis vanhempanne tapasivat ensimmäisen kerran lapsenne ristiäisissä?? No eipä ole ihme, et oli jäykkä tunnelma.

Vierailija
5/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äitini on samanlainen marttyyri, huono itsetunto ja anoppi miehineen on "hienompia" hänen mielestään. En yhtään jaksa välittää, koska en ole koskaan ajatellutkaan, että heistä pitäisi ystäviä tulla. Tapaavat sukujuhlissa ja mielestäni tulevat ihan hyvin toimeen, kaikki osaavat käyttäytyä. Jos joku tuntee olevansa alemp, niin se on voi voi.

Vierailija
6/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla pyydät ainakin isovanhemmat samaan pöytään. Ja kun omat vanhempasi vierailevat teillä, kutsutte myös miehen vanhemmat kylään. Minusta on mukavaa, että lasten isovanhemmat myös tuntevat toisensa ja suvut edes jollakin asteella yhdistyvät. Kyllä se siitä!

Vierailija
7/7 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan mielestä ei tarvitse ystäviä olla, mutta äitini kai oletti jotain sosiaalisempaa. Ja syyttää nyt minua siitä koko ajan, itse en tosiaan ehtinyt muutakuin juhlia järjestää ja vahtia että kahvia riittää. Ristiäisissä kaikki olivat omissa porukoissa, mutta tilaa meillä ei ole paljon ja vieraita oli yli 20 joista 7 lapsia, eli hälinää oli. Mielestäni jokainen on vastuussa omasta roolistaan jos kokee ettei tilanne miellytä, voi itsekkin mennä juttusille. Miten tuohon nyt suhtautua, en jaksa jatkuvaa syyttelyä äidiltäni, itse kuitenkin käyttäydyin aivan normaalisti kaikkia kohtaan. Hän oksentaa aina pahan olonsa ja huonon itsetuntonsa minun niskaani, todella raskasta.

ap.