Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostetaanko muita kuin Aallon tutalaisia?

Vierailija
17.08.2021 |

Jos oma ala on tuotantotalous, niin arvottavatko työnantajat osaamista sen mukaan, missä yliopistossa tutkinto on suoritettu tai ollaan suorittamassa? Millainen on muiden yliopistojen tutalaisten arvostus verrattuna aaltolaisiin?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lappeenranta ja Aalto ovat kuin yö ja päivä. Ei lappeenrantalaisia arvosteta ja syystäkin.

Vierailija
2/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aallon tuta on arvostettu nimenomaan siksi, että kaikki tietävät, että sinne on tosi vaikea päästä ja sieltä tulee siksi ulos tosi lahjakasta ja kunnianhimoista porukkaa. Itse tutan opinnoissa ei ole mitään ihmeellistä, vaan arvostus tulee pelkästään valikoituneen opiskelijaporukan takia.

Muiden suomalaisten (teknillisten) yliopistojen tutalla ei ole vastaavaa asemaa eikä tuta ole myöskään ulkomaisissa yliopistoissa mikään status-ala.

Teknillisen yliopiston opettaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja arvostus lähtee muutenkin henkilön ominaisuuksista ja kokemuksesta, ei muodollisesta koulutuksesta.

Vierailija
4/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvard on paras, muut ovat paperia nykymaailmassa.

Vierailija
5/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä aloja neuvoisitte vaihtoehdoksi tutalle? Onko jokin substanssinsa kannalta hedelmällisempi ala vai onko tuta sisällöltään ohan hyvä, vaikkei olisi Aallosta?

Vierailija
6/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuta on hyvä, monipuolinen koulutus, valmistaa periaatteessa aika monenlaisiin hommiin sivuaineista riippuen.

Vierailija
7/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä aloja neuvoisitte vaihtoehdoksi tutalle? Onko jokin substanssinsa kannalta hedelmällisempi ala vai onko tuta sisällöltään ohan hyvä, vaikkei olisi Aallosta?

Jos haluaa opiskella nimenomaan tutaa, suosittelen ottamaan mahdollisimman laajan sivuaineen joltain insinöörialalta (tämä ala kannattaa valita oman mielenkiinnon mukaan). Mahdollisimman laajalla tarkoitan tässä sitä, että valitsee myös vapaavalintaisiin opintoihin paljon sivuaineen alan kursseja. Tällä yhdistelmällä on työmarkkinoilla paljon vahvemmalla kuin pelkkää tutaa opiskelleet.

2

Vierailija
8/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse valmistunut Lappeenranan tutasta, ja vaikka  itse olin enemmän sellainen elämänkoululainen niin samalta kurssilta kuin minä ovat toimineet yksi Digitan toimitusjohtajista ja yksi Telia Sonera Finlandin toimitusjohtajista. Naisia molemmat.

Vierailija
9/9 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuotantotaloutta sinänsä välttämättä kovin paljon arvosteta (tai ehkä arvostetaan, mutta ei se automaattisesti takaa mitään hyvää työpaikkaa). Toki jos on tarpeeksi lahjakas tyyppi, niin sitten varmaan löytää oman polkunsa joka tapauksessa.

Vähäisellä työkokemuksella on sinänsä paljon helpompi hakea työpaikkaa jollain kovalla tekniikan alan osaamisella kuin jollain vähän hähmäisellä tuta-tutkinnolla. On helpompi mennä työhaastatteluun kun voi hyvin konkreettisesti kuvata omaa osaamistaan. Tuta-tutkinnolla ainakin pitää olla jo opiskeluaikana hankittuna paljon jotain hyvää työkokemusta, jotta sitten valmistuttuaan voi olla varma työllistymisestä.

Terv. TKK-tutalainen, valmistunut v. 2000

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi