Vatsalaukun tähystys, kokemuksia
Se olis sitten niinkin miellyttävä toimenpide edessä kuin vatsalaukun tähystys. Kokemuksia kaipailen. Kuinka kauan toimenpide kesti ja oliko se kamalaa vai helppoa?
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Yökötti ja huohotti hirveesti putken laitto, mutta hieman rauhotuin kun lekuri komensi eli huomautti. Suht nopee.
Pahempi ja pidempi oli pään magneettikuva!
Eli rauhallinen hengittely tässä se pointti. T. Sama
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ajatellut että se kovin mukavaa olisi, mutta näinköhän se onnistuu minulta ollenkaan... En ymmärrä miten siinä saa happea, itselläni menee heti ilmarööri tukkoon, jos nielua lähestyy jokin. 🤔
Ap
Nenän kautta pitää muistaa hengittää ja kun malttaa rauhoittua, kyllä siitä selviää. Itsessään nopeasti tutkimus on ohi, lääkäri nappaa muutamia koepaloja ja se on siinä.
Kamala, kun putki työnnetään suuhun niin tulee oksennusrefleksi
Inhottava toimenpide mutta kyllä sä sen kestät. Kunhan sen letkun saa nielaistua alas, loppu menee kyllä kun keskittyy pysymään rauhassa paikallaan. Eikä ilma lopu, älä siitä huolehdi. Mulla kesti noin 8 minuuttia. Yleensä noita tekee tosi mukavat lääkärit ja hoitajat, jotka osaavat käsitellä hermostuneita potilaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yökötti ja huohotti hirveesti putken laitto, mutta hieman rauhotuin kun lekuri komensi eli huomautti. Suht nopee.
Pahempi ja pidempi oli pään magneettikuva!Mikä pään magneettikuvauksessa niin hirveää? Kiinnostaa kun ehkä mulla edessä.
En uskaltanut hievahtaa, saati nielaista tuskin edes hengittää ettei kuva mene pieleen eikä ajantajua. Eli vähän niinku kauhusta kankeana. Kuuntelin musiikkia/radiota muistaakseni ja koneen ääniä.
Aloin palella ja täristä, ja piti pysyä aloillaan kun en kehdannut painaa hätänappia etten pilaa mitään. Sain siis kai paniikkikohtauksen ja itku tuli kun pääsin putkesta.
Kysele kuinka putkessa pitää olla ettei käy noin...
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ajatellut että se kovin mukavaa olisi, mutta näinköhän se onnistuu minulta ollenkaan... En ymmärrä miten siinä saa happea, itselläni menee heti ilmarööri tukkoon, jos nielua lähestyy jokin. 🤔
Ap
Älä pelkää. 🤗
Nenän kautta.
Ei se kauan kestä. Minulle se ei ainakaan ollut kauhea. Yritin olla mahdollisimman rentona ja otin mahdollisimman kaukaa kiintopisteen, jota tuijotin. Sain jo ennakkoon tämän ohjeen. Ja hyvin meni ja oli kivuton. Tsemppiä ap.lle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnnistuu varmasti enkä usko, että hengitys on ongelma kunhan putki on mennyt nielusta ohi (se tapahtuu nopeasti). Toimenpidettä ennen on mahdollista saada rauhoittava lääke.
Rauhoittavaa lääkettä varten olisi pitänyt laskea housut alas. Kuulemma se vaikuttaa nopeammin, kun laittaa peräsuoleen. Oli sellainen yllätys, että lähdin koko toimenpiteestä.
Onhan se kurjaa. Kyljellä makaat, yökkäät välillä ja kuola valuu suupielestä valtoimenaan mutta sitä se on kaikilla. Itse pelkäsin etukäteen ihan hulluna, kun olin kuullut kauhutarinoita mutta ei se NIIN hirveää ollut. Tosin harvoin olen ollut niin onnellinen ja helpottunut kuin silloin, kun toimenpide oli onnistuneesti ohi. 😊
Vierailija kirjoitti:
Pahempi ja pidempi oli pään magneettikuva!
Itse nukahdin pään MRI kuvauksen aikana. Rentouttava kokemus.
Astman takia ei suositeltu tähystykseen mitään lääkitystä tai puudutusta. Oli epämiellyttävää, mutta kyllä sen kesti ja oli suht nopeasti ohi.
Ei se niin paha juttu ole kuin pelotellaan. Keskity koko toimenpiteen ajan hengitykseen, se helpottaa ja vie huomion pois yökkäilystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApOnnistuu varmasti enkä usko, että hengitys on ongelma kunhan putki on mennyt nielusta ohi (se tapahtuu nopeasti). Toimenpidettä ennen on mahdollista saada rauhoittava lääke.
Rauhoittavaa lääkettä varten olisi pitänyt laskea housut alas. Kuulemma se vaikuttaa nopeammin, kun laittaa peräsuoleen. Oli sellainen yllätys, että lähdin koko toimenpiteestä.
Kyllä se yleensä ihan suun kautta annetaan.
Letkun nieluun työntäminen oli inhottavampaa kuin ajattelin. Tuli fiilis, että ei se mahdu, paniikin tunne (tunne, että hengitys tukkeutuu) ja että pakko saada se pois. Tuntui samalta kuin jotain leveää metalliputkea ängettäisiin kurkusta. Tän vaiheen jälkeen kaikki oli ihan ok, pystyi edelleen hengittämään ja ainoastaan nielaisut tuntui tosi oudolta. Kyllä sen kestää ja nopeasti ohi.
Toista kertaa en meee...onneks en lukenu netistä ekakerralla asiasta mitään niin ei tiennyt mitään :)
Pieni vatsahaavan alku löyty ja ihan turha reissu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahempi ja pidempi oli pään magneettikuva!Itse nukahdin pään MRI kuvauksen aikana. Rentouttava kokemus.
Apua, en ikimaailmassa pysty nukahtaa tollasissa. (Kärsin muutenkin unettomuudesta)
Ihan kamala :(