ostettiin pojalle eilen rippijuhliin puku, paita,solmio, kengät ja vyö, hintaa näille tuli hiukan vajaat 500E
luultavasti nämä kuitenkin ehtivät olla päällä ainoastaan pari kertaa, ennekuin jäävät pieniksi.
Paljonko tällaisesta setistä voi pyytää, kun sen myy eteenpäin, jos täysin uudenveroisessa kunnossa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut järkevämpää vuokrata puku.
Tosin rippipuku on siitä hauska, että siihen voi sitten pari vuotta myöhemmin olla mahtumatta.
mietittiin myös vuorkaamista, mutta ei olisi paljon halvemmaksi tullut, koska sen olisi joutunut vuokraamaan taas keväällä kun pääsee 9. luokalta.
Ja nyt sitten ostatte tai vuokraatte puvun kuitenkin 9. luokalta päästessä, kun ei se rippipuku sovi kuitenkaan. Niin kuin yleensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhythihainen kauluspaita on kyllä tosijuntin juttu.
Ootko ihan muodin luoja? Mikä sinäkin olet sanomaan, miten kenenkin tulee pukeutua?
Et tainnut ymmärtää, että nyt ei ole kyse muodista vaan tyylistä ja etiketistä. Muoti muuttuu, tyyli ja etiketti ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootko ihan muodin luoja? Mikä sinäkin olet sanomaan, miten kenenkin tulee pukeutua?
Et tainnut ymmärtää, että nyt ei ole kyse muodista vaan tyylistä ja etiketistä. Muoti muuttuu, tyyli ja etiketti ei.
Vai ei tyyli ja etiketti muutu? Että samoilla säännöillä mennään tänään ja sata vuotta sitten?
Täytyykin muistaa laittaa juniorille ensi kesänä 150€, ihan pelkästään siitä ajan ja rahansäästöstä minkä hänen päätöksensä jättää ripari väliin aiheuttaa.
Eikä tarvinnut yhtään vaikuttaa tuohon, riitti että kuunteli isosiskonsa ja vuotta vanhemman naapurin sällin tarinoita riparista.
Ne on miesten vaatteita ja miestenkin vaatteet maksaa. Onko täällä joskus nostettu haloota tyttärien pynttäyksestä? Totta kai ymmärrän heidänkin pukeutumisensa. Ja ilman muuta ansaitsevat kauniit vaatteet. Mutta jääväthän nekin pieniksi, ja tytöt haluavat kovastikin aina uutta.
Vierailija kirjoitti:
Oikeastiko löytyy niin junttia porukkaa Suomesta, että käyttävät juhlissa lyhythihaista kauluspaitaa? Laadukas miesten puuvillapaita on todella hengittävä myös kesällä. Tuosta alhaisempaa pukeutumista juhlissa en edes viitsi kommentoida kun se on täysin trollia jo.
Pidän rapujuhlat ensi viikon viikonloppuna. En ole edes kutsuun kirjoittanut pukukoodia (etikettivirhe tapahtui tänä vuonna) onneksi kaikki ymmärtävät niiden olevan juhla ja sinne ei tulla missään arkisissa temineissä. Tai ainakaan omassa ystäväpiirissä. Miehillä on puku täysmittaisten hihojen kanssa ja naisilla jokin klänninki sekä kauniit kengät. Rippijuhlat olisivat juhlat joihin laitetaan kaunis mekko ja korkokengät sekä nätti kaupaus että kaunis kenkiin sopiva pikkulaukku. Olisi aivan absurdi ajatuskin saapua vähemmin pukeutuneena. Minulla yksistään juhlamekot maksavat sen 600€ ylöspäin.
Mikäs junttura sinäkin oikein olet?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän pojille opettaa, että juhliin pukeudutaan juhlavaatteisiin ja arkena arkivaatteisiin. Rippikouluikäisen pojan pitää osata jo solmio solmia ja pukua käyttää.
Miksi?
Tietysti siksi, että tyylikkäät miehet käyttävät juhlissa pukua ja solmiota, ja rippikouluikäisenä miesten juttuja on syytä alkaa harjoitella. Partakin alkaa joillekin jo kasvaa.
Minä en ainakaan pojastani mitään juhlien noloa farkkupelleä halua.
Kuka on määrännyt sen mikä on tyylikästä ja mikä noloa? Miksi sinä pidät muiden nolona asioita? Joku toinen on nämä sinulle sanellut, joten olisiko aika opetella ajattelemaan itse ja luopua täysin turhista ja järjettömistä ajatusmalleista, jotka on ulkopuolelta päähäsi istutettu?
Oletkos kuullut etiketistä koskaan?
Kuka sen etiketin on määrännyt ja miksi sitä pitäisi pakolla noudattaa? Ja miksi sinua hiertää, jos joku ei niin tee?
Minusta on pelkästään hyvä, että juhlissa riittää näitä etikettiä hallitsemattomia urpoja. Kun itse on tyylikkästi pukeutunut farkkujunttien seassa, niin oma tyylikkyys korostuu entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Täytyykin muistaa laittaa juniorille ensi kesänä 150€, ihan pelkästään siitä ajan ja rahansäästöstä minkä hänen päätöksensä jättää ripari väliin aiheuttaa.
Eikä tarvinnut yhtään vaikuttaa tuohon, riitti että kuunteli isosiskonsa ja vuotta vanhemman naapurin sällin tarinoita riparista.
Älä selitä! Ei siellä rippikoulussa nyt niin kauheetaa ole.
Mulle ostettiin valmistujaisiin vähän yli kympillä vaatteet kierrätyskeskuksesta. Tiesin, että ollaan köyhiä ja en itse tahtonut kalliimpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en tiedä kun en koskaan ole käynyt, silloisten kavereideni jutuista päätellen en menettänyt mitään. Tyttäreni kävi pari vuotta sitten ns vaellusriparin Lapissa mutta ei ottanut konfirmaatiota vastaan koska hänen mielestään on moraalitonta tunnustss uskovansa asioihin jotka täyttä satua.
Juniorin suurin vaikutin on kuitenkin ollut hänen paras kaverinsa eli vuotta vanhempi naapurin sälli. Ollut aivan hajalla "siihen kaikkeen jesseshaibaan josta ei ole edes mitään hyötyä". Joten junnu itse sanoi yhtenä iltana ettei aio käydä, minulle aivan sama käykö vai ei, mitään juhlia ei järkätä vaikka kävisikin - tapana ei ole juhlia asioita joiden merkitys on nolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko sinä osaisit perustella, että miksi näin olisi? Mikä siitä paidasta tekee juntin ja millä perusteella?
Pukeutumiskoodi, etiketti sen kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän pojille opettaa, että juhliin pukeudutaan juhlavaatteisiin ja arkena arkivaatteisiin. Rippikouluikäisen pojan pitää osata jo solmio solmia ja pukua käyttää.
Miksi?
Tietysti siksi, että tyylikkäät miehet käyttävät juhlissa pukua ja solmiota, ja rippikouluikäisenä miesten juttuja on syytä alkaa harjoitella. Partakin alkaa joillekin jo kasvaa.
Kuka on määrännyt sen mikä on tyylikästä ja mikä noloa? Miksi sinä pidät muiden nolona asioita? Joku toinen on nämä sinulle sanellut, joten olisiko aika opetella ajattelemaan itse ja luopua täysin turhista ja järjettömistä ajatusmalleista, jotka on ulkopuolelta päähäsi istutettu?
Kuka sen etiketin on määrännyt ja miksi sitä pitäisi pakolla noudattaa? Ja miksi sinua hiertää, jos joku ei niin tee?
Minusta on pelkästään hyvä, että juhlissa riittää näitä etikettiä hallitsemattomia urpoja. Kun itse on tyylikkästi pukeutunut farkkujunttien seassa, niin oma tyylikkyys korostuu entisestään.
Arvaappa kiinnostaako sun muka tyylikkyys yhtään ketään? Juu ei kuule kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Eipä ihme, että koulukiusaamista ei saada kuriin, kun aikuiset ihmiset haukkuvat ja pilkkaavat "väärin pukeutuneita".
Ikävää, että siirrät asennevammasi lapsillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko sinä osaisit perustella, että miksi näin olisi? Mikä siitä paidasta tekee juntin ja millä perusteella?
Pukeutumiskoodi, etiketti sen kertoo.
Ja perustelut tälle koodille on mitkä?
Ohis, mutta nämä rippipuku/juhla/tarjoilukeskustelut tuntuu aina metkoilta... Ihan kuin lukisi vanhaa kirjaa.
En ole kuulunut ev.lut. kirkkoon yli 40 vuoteen, eikä meillä ole järjestetty rippijuhlia.
Täysi-ikäisyysjuhlat ja valmistujaiset toki.
Ostin pojille rippipuvut Prismasta, kuvaamasi setti oli noin 150€ kenkineen. Voi olla vaikea saada käytetystä muutamaa kymppiä enempää vaikka ostohinta olisi ollut 500€. Halpatuotanto on liian halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on hulluja. Painetaan niska limassa hommia, jotta saadaan turhakkeita.
Asiallisen pukeutumisen saa kyllä edullisemmin ja kestävämminkin. 500 €:n kertakäyttöisyydellä tuhottu taas maailmaa.
tämä! Ennenmaailmassa sitä rippipukua pidettiin loppuelämä, tänä päivänä täysin turhake.
Ennenmaailmassa ihmiset ei kait rippikoulun jälkeen kasvaneet pituutta ja leveyttä yhtään senttiäkään. Samanlaisia laihoja luikkuja kuollessaan kuin ripille päästessäänkin. Jos mun rippipuku olisi yhä olemassa, niin nyt sitä olisi yhtä turha sovittaa päälleen kuin vauvana ollutta potkupukuakin.
Edes joustava verkkatakki ei sovi 20-vuotiaalle, kun se on ostettu muutama vuosi sitten. Kokeiltiin juuri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa, aivan turhaa..🎵🎶
Sopii tietysti joillekin, toisille taas ei.
En ole maininnutkaan etikettiä. Jokaisella kommentilla tässä lainauksessa oli eri kirjoittaja.