ostettiin pojalle eilen rippijuhliin puku, paita,solmio, kengät ja vyö, hintaa näille tuli hiukan vajaat 500E
luultavasti nämä kuitenkin ehtivät olla päällä ainoastaan pari kertaa, ennekuin jäävät pieniksi.
Paljonko tällaisesta setistä voi pyytää, kun sen myy eteenpäin, jos täysin uudenveroisessa kunnossa?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset on hulluja. Painetaan niska limassa hommia, jotta saadaan turhakkeita.
Asiallinen pukeutuminen on turhake vain junteille.
Koko ripille hakeutuminen on älytöntä.
Asiallisen pukeutumisen saa kyllä edullisemmin ja kestävämminkin. 500 €:n kertakäyttöisyydellä tuhottu taas maailmaa.
Ettekö käy koskaan juhlissa jos pojalla ei ole ennestään pukua ja haluatte myydä heti pois?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän pojille opettaa, että juhliin pukeudutaan juhlavaatteisiin ja arkena arkivaatteisiin. Rippikouluikäisen pojan pitää osata jo solmio solmia ja pukua käyttää.
Miksi?
Tietysti siksi, että tyylikkäät miehet käyttävät juhlissa pukua ja solmiota, ja rippikouluikäisenä miesten juttuja on syytä alkaa harjoitella. Partakin alkaa joillekin jo kasvaa.
Minä en ainakaan pojastani mitään juhlien noloa farkkupelleä halua.
Ostin viime vuonna pojalle rippipuvun osat:
Pikkutakki 5€ uudenveroinen
Paita 5€ uudenveroinen
Uudet housut Dressmann 50€
Isän kengät lainassa
Solmiota ei halunnut
Eli yht 60€
Vierailija kirjoitti:
Ettekö käy koskaan juhlissa jos pojalla ei ole ennestään pukua ja haluatte myydä heti pois?
Ehkä joillekin juhlien tarkoitus on muualla kuin pukeutumisessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän pojille opettaa, että juhliin pukeudutaan juhlavaatteisiin ja arkena arkivaatteisiin. Rippikouluikäisen pojan pitää osata jo solmio solmia ja pukua käyttää.
Miksi?
Tietysti siksi, että tyylikkäät miehet käyttävät juhlissa pukua ja solmiota, ja rippikouluikäisenä miesten juttuja on syytä alkaa harjoitella. Partakin alkaa joillekin jo kasvaa.
Kuka on määrännyt sen mikä on tyylikästä ja mikä noloa? Miksi sinä pidät muiden nolona asioita? Joku toinen on nämä sinulle sanellut, joten olisiko aika opetella ajattelemaan itse ja luopua täysin turhista ja järjettömistä ajatusmalleista, jotka on ulkopuolelta päähäsi istutettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Häihin ja hautajaisiin vaan farkuissa ja crocseissa. Juhlien tarkoitus on muualla kuin pukeutumisessa.
(Kaikenlaiset pöntöt älyttömyyksiään huutelevatkin!)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kuka on määrännyt sen mikä on tyylikästä ja mikä noloa? Miksi sinä pidät muiden nolona asioita? Joku toinen on nämä sinulle sanellut, joten olisiko aika opetella ajattelemaan itse ja luopua täysin turhista ja järjettömistä ajatusmalleista, jotka on ulkopuolelta päähäsi istutettu?
Oletkos kuullut etiketistä koskaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite ostin Kekäleestä viimekuussa solmion, lyhythihaisen kauluspaidan, pikkutakin ja housut, sekä viereisestä kenkäkaupasta kengät. Tuli mun 50-vuotis syntymäpäivien takia ostettua. Paketille tuli hintaa yht. 360€, alennushinnoin.
Noi menee nyt sitten vuosia eteenpäin.Lyhythihainen kauluspaita on etikettimoka joka paikassa.
Sanoo kuka ja millä auktoriteetilla?
Itsestään selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Oletkos kuullut etiketistä koskaan?
Kuka sen etiketin on määrännyt ja miksi sitä pitäisi pakolla noudattaa? Ja miksi sinua hiertää, jos joku ei niin tee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite ostin Kekäleestä viimekuussa solmion, lyhythihaisen kauluspaidan, pikkutakin ja housut, sekä viereisestä kenkäkaupasta kengät. Tuli mun 50-vuotis syntymäpäivien takia ostettua. Paketille tuli hintaa yht. 360€, alennushinnoin.
Noi menee nyt sitten vuosia eteenpäin.Lyhythihainen kauluspaita on etikettimoka joka paikassa.
Itsestään selvää.
"Nokun niin se vaan on" ei ole peruste. Ettekö te ihmiset koskaan kyseenalaista mitään, vaan kuljette sen mukaan, mitä on sanottu, että näin pitää olla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin on. Häihin ja hautajaisiin vaan farkuissa ja crocseissa. Juhlien tarkoitus on muualla kuin pukeutumisessa.
Mikä hautajaisissa tai häissä muuttuu, jos sinne menee farkuissa ja crocseissa? Vainaja pysyy vainajana ja pari tuskin peruu häitä.
Minulla on kaksi teinipoikaa, joista isompi on pituuskasvunsa kasvanut, nuorempi ei, ja kesällä ostin heille hautajaisiin kummallekin vaatteet. Isommalle puku, paita, kengät, vyö, kravatti, nuoremmalle paita, siistit housut, kengät. Rahaa meni yli 900 e. Minulla ei ollut mitään aavistusta minkä kokoisia vaatteita pitäisi edes lähteä sovittamaan, joten menimme paikkakunnan erikoisliikkeeseen ja myyjä löysi sopivat vaatteet katsomalla poikia muutaman sekunnin. Se palvelu oli uskomattoman hyvää! Olisi ollut ihan h*lvetti alkaa itse etsiä jostain marketista vaatteita. Toki rahanmeno vähän hirvitti, mutta haluan opettaa lapsille, että arki ja juhla erotetaan toisistaan myös vaatteilla. Täällä Hämeessä ei ole mitenkään tavatonta, että teineillä on juhlassa tumma puku.
Minä ostin pojalle puvun torista 45 eurolla. Luulen, ap saa saman verran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hautajaisissa tai häissä muuttuu, jos sinne menee farkuissa ja crocseissa? Vainaja pysyy vainajana ja pari tuskin peruu häitä.
Ok, oletkin näköjään niitä henkilöitä joita ei edes kutsuta kun tiedetään että saavut verkkareissa ja olet paastonnut että jaksat syödä mahdollisimman paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi niitä häitä edes pidetään ja eiköhän vainajankin saa kuoppaan tai uuniin jotenkin ulkoistettuna palveluna, ettei tarvitse kappeliin vaivautua. Pysytään vain kotona syömässä noutopizzaa niin pysytään tiiviisti mukavuusalueella. En itsekään kovin niuhota, mutta luulen, että ihmisten elämästä alkaa puuttua jotain, jos arkea ja juhlaa ei mitenkään eroteta toisistaan. Usein vain nauretaan mummeleille, jotka haluavat laittaa jouluruokaa ja kaivaa pääsiäiseksi esiin tietyt koristeet. Jossain vaiheessa voi tulla vaan suru puseroon, kun kukaan ei enää järjestä juhlia, joihin voisin osallistua. Voi olla, että ne kääkät sukulaisetkin alkavat muistua mieleen mukavampina, kun heitä ei näe koskaan. Ihmiset valittavat minusta tosi oudoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi niitä häitä edes pidetään ja eiköhän vainajankin saa kuoppaan tai uuniin jotenkin ulkoistettuna palveluna, ettei tarvitse kappeliin vaivautua. Pysytään vain kotona syömässä noutopizzaa niin pysytään tiiviisti mukavuusalueella. En itsekään kovin niuhota, mutta luulen, että ihmisten elämästä alkaa puuttua jotain, jos arkea ja juhlaa ei mitenkään eroteta toisistaan. Usein vain nauretaan mummeleille, jotka haluavat laittaa jouluruokaa ja kaivaa pääsiäiseksi esiin tietyt koristeet. Jossain vaiheessa voi tulla vaan suru puseroon, kun kukaan ei enää järjestä juhlia, joihin voisin osallistua. Voi olla, että ne kääkät sukulaisetkin alkavat muistua mieleen mukavampina, kun heitä ei näe koskaan. Ihmiset valittavat minusta tosi oudoista asioista.
Kyllähän juhliminen on mukavaa, tai noh, hautajaisten kohdalla hieman eri tunnelmissa. Ihanaa olla yhdessä, tavata sukulaisia ja ystäviä, muistella, tanssia, laulaa, riemuita ja iloita. En vain näe, miksi tähän tarvitaan tietynlaiset vaatteet. Tai miksi juhlimisessa pitäisi poistua mukavuusalueelta? Kuulostaa ikäviltä juhlilta sellaiset.
Vierailija kirjoitti:
Järjenkäyttö sallittua. Pojalle olisi riittänyt mustat suorat housut ja valkoinen kauluspaita, kravatti. Saat torissa myytyä satasella nuo vaatteet.
Tuo oli pukeutumiskoodi meidän pojan riparin konfirmaatiossa. Hän oli siis järjestöriparilla (ei seurakunnan järjestämä), ja konfirmaatiossa ei ollut albat käytössä, joten konfirmoitavilla piti olla yhtenäiset asut. Toki puvun takki sai olla päällä varsinaisen konfirmaation jälkeen.
Saman järjestön riparin konfirmaatiossa 1960-luvulla, isäni nuoruudessa, pojilla oli puvut päällä. Omassa nuoruudessani puvun takit oli pojilta jätetty pois, jolloin tyttöjen ja poikien pukeutumiskoodi oli lähempänä samaa. Vielä kun tyttöjen hamepakosta ja poikien kravatti/rusettipakosta päästäisi, olisi asut vieläkin yhtenäisemmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok, oletkin näköjään niitä henkilöitä joita ei edes kutsuta kun tiedetään että saavut verkkareissa ja olet paastonnut että jaksat syödä mahdollisimman paljon.
Mitä se sinun etikettisi sanoo tuollaisten kommenttien laukomisen soveliaisuudesta?