En päässyt opiskelemaan lähihoitajaksikaan t. ammattivalittaja
Ja sain ihan lääkärintodistuksen jossa en kertonut noista fyysisistä sairauksista ta i skolioosista yms vaan se oli ihan ok plus mulla oli 10v kokemus omaishoitajasta mutta psykologin testiä en haastattelussa läpäissyt. Eli ei kaikki pääse.
Kommentit (81)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:15"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:08"]
Nuo psykologin testit ovat mielestäni huuhaata. Mieheni yritti teknilliseen yliopistoon lyhyen matematiikan lukeneiden joukossa ja jäi monena vuonna kiinni psykologin testissä. Älykkyystestit läpäisi joka kerta. Psykologi sanoi, että syynä oli, että mies oli liian vanha! Mies oli 34-vuotias.
Hän onnekseen pääsi toista kautta lopulta sisään ja nyt työskentelee opiskelemallaan alalla. Eli ihan tyhmiä nuo psykologin testit.
[/quote]
:D
Ei teknilliseen yliopistoon pyrkiville mitään psykologisia testejä tai älykkyystestejä järjestetä...
[/quote]
Samaa mietin :D
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:23"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:57"]
No, kysy siltä, että mille alalle sä sopisit :)
[/quote]
Luuletko etten ole kysynyt? aina sama vastaus että toimistopuolen merkonomiksi mutta eipä se vastaus mua auta koska en oppimisvaikeuksien takia saa sitä ammattia itselleni luettua.
[/quote]
Lähihoitajan opinnot ovat vielä vaativammat kuin merkonomiopinnot, joten todennäköisesti oppimisvaikeuksien vuoksi et päässyt sinne. Varaapa aikaa ammatinvalintapsykologille. Terveisin ammatinvalinpsykologi
[/quote]
Miksi ne viiden eri paikkakunnan ammativalintapsykologit eivät ole mitään keksineet. Saankohan taas tälle samalle ajan joka käski opiskella merkonomiksi vai viitsiikö enää ottaa vastaan kun niin usein olen hänellä käynyt?
[/quote]
Sorry, en ollut lukenut kaikkia viestejä kun kehotin menemään ammatinvalintapsykologille. Olet siis jo käynyt. Jos on vaikeat oppimisvaikeudet ja vielä fyysisiä rajoitteita, niin on tosiaan vaikeaa keksiä ratkaisua joka sopisi asiakkaalle. Ehkä sinun täytyisi opiskella erityisammattikoulussa?
[/quote]
Nuorena on tullut 2 kertaa yritettyä opiskelua erityisammattikoulussa eipä onnistunut sekään.
Ei nuo ammatinvalintapsykologit keksineet minunkaan miehelle ammattia jossa voisi toimia yhdellä kädellä ja paskalla selällä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:26"]
Ei nuo ammatinvalintapsykologit keksineet minunkaan miehelle ammattia jossa voisi toimia yhdellä kädellä ja paskalla selällä.
[/quote]
Pääsikö hän eläkkeelle?
Teknilliseen yliopistoon oli kyllä psykologiset testit ja älykkyystestit niille, jotka eivät olleet lukeneet pitkää matematiikkaa lukiossa. En tiedä onko tuota enää, mutta tästä on jo vuosia aikaa ja mieheni valmistui jo 9 vuotta sitten tuolta.
Heitä kutsuttiin "kukkaisteekkareiksi"
Siis Teknillinen yliopisto Tampereella. Eli TTY eli Tampereen teknillinen yliopisto otti ainakin aikoinaan sisään älykkyystestien ja psykolgin haastattelun avulla lyhyen matikan lukeneita.
(Kun mieheni sinne pääsi, sen nimi oli vielä Tampereen teknillinen korkeakoulu, mutta muutti nimensä, kun halusi, ettei sitä mielletä ammattikorkeakouluksi, vaan nimestä näkee heti, että kyseessä on yliopisto.)
Tässä kovassa maailmassa ei kaikille löydy paikkaa. Ehkä olet hieman yksinkertainen ja pelkäät uuden oppimista. Hyvä et sinulla on mies, joka huolehtii koska yksin et varmaan pärjäisi. Etkö voisi kysyä joltain ystävältä että miten kuvat ladataan? Siinä ei oikeasti tarvitsekuin laittaa johto kameran ja tietokoneen välille ja painaa kyllä kun se kone kysyy että ladataanko kuvat. Etkö ole sen verran utelias että olisit joskus edes yrittänyt?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:35"]
Tässä kovassa maailmassa ei kaikille löydy paikkaa. Ehkä olet hieman yksinkertainen ja pelkäät uuden oppimista. Hyvä et sinulla on mies, joka huolehtii koska yksin et varmaan pärjäisi. Etkö voisi kysyä joltain ystävältä että miten kuvat ladataan? Siinä ei oikeasti tarvitsekuin laittaa johto kameran ja tietokoneen välille ja painaa kyllä kun se kone kysyy että ladataanko kuvat. Etkö ole sen verran utelias että olisit joskus edes yrittänyt?
[/quote]
Ei mulla ole lainkaan ystäviä keneltä voisin apua pyytää enkä ole itse tuollaista yrittänyt. Uskon että pärjäisin kyllä itseksenikin koska ensimmäisessä liitossani hoidin kaikki asiat yksin koska ex mies oli sairas eikä kyennyt auttamaan mitenkään, hoidin esim kaikki raha-asiamme yksin ja sain rahaa säästöönkin.
Ja tuohon vielä että jos ei löydä paikkaansa maailmassa niin miksi pitää elää? en mä ainakaan halua enää montaa vuotta tätä tällaista maailmaa katsella jossa mun elämällä ei ole mitään tarkoitusta.
en kyllä tajua kuinka saatanan tyhmä täytyy olla ettei pääse juuri *Psykologisia Testejä* läpi! Joka hemmetin palikka tajuaa valehdella niihin siten, että ne soveltuvat alalle.. kuinka jumankauta tyhmää porukkaa täällä pyörii? Ja mitä lähihoitaja tekee? Vaihtaa jotain paskavaippoja. Go figure.
Mieheni yritti teknilliseen yliopistoon lyhyen matematiikan lukeneiden joukossa
Paskat. Kukaan lyhyttä matikkaa lukenut mihinkään teknilliseen mene, ellei sitten ole aivan saatanan tyhmä :D
No et kyllä varmasti päässyt läpi lähärin matikkaosuudesta etkä pääsisi lääkelaskuista läpi jos ei äly riitä merkonomin tutkinton. Tämä on fakta.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:25"]en kyllä tajua kuinka saatanan tyhmä täytyy olla ettei pääse juuri *Psykologisia Testejä* läpi! Joka hemmetin palikka tajuaa valehdella niihin siten, että ne soveltuvat alalle.. kuinka jumankauta tyhmää porukkaa täällä pyörii? Ja mitä lähihoitaja tekee? Vaihtaa jotain paskavaippoja. Go figure.
[/quote]
Voi jumalauta. Se työ on kuule muutakin kuin aivotonta vaipanvaihtoa.
Voi kuule, olen tehnyt(pakosta) sitä ennen kuin valmistuin sairaanhoitajaksi ja ei helvetti, jos erotat pään saappaasta niin sovellut lähihoitajaksi!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:01"]
Niihin testeihin kuuluu luetunymmärtämistä, matematiikkaa, kirjallisia psykologisia testejä, psykologin haastattelu ja ryhmähaastattelu. Kirjalliset testit aikarajallasia. Ei niistä kuka tahansa läpi pääse. Samat testit ovat AMK:uun sote puolelle, ainakin vielä viime keväänä. Muistelisin, että testejä uudistetaan ellei ole jo uudistettu.
[/quote]
Jep, olen itse hakenut sekä sosionomiksi ja lähihoitajaksi Helsingissä, käynyt pääsykokeissa ja ne psykologiset testit on samat ja vieläpä saman psykologifirman tekemät.
Kumpaankin ammattiin tällä hetkellä laman ja ko ammattien hyvän työllisyystilanteen vuoksi todella paljon hakijoita, joten ON vaikea päästä. En tiedä muualla Suomessa mikä tilanne on, mut Helsingissä on ainakin todella pienet sisäänpääsyprosentit ko aloille.
Moni jolla on omassa elämässään isoja ongelmia: masennusta, pitkäaikaistyöttömyyttä, elämänhallinnan kanssa vaikeuksia, haluaa lähihoitajaksi. Ei sellaisia kauhean mielellään oteta hoitotyöhön, joilla itselläänkin on vaikka psyykeongelmia. Nämä jutut usein näkyvät haastatteluissa ja testeissä ja sellainen porukka karsitaan pois.
nro 78, jauhat täyttä paskaa, sosionomin ja lähärin pääsykokeet on aivan eri planeetoilta!
ehkä teidän aivovammasten, jotka ette tosiaan pääse edes jonnekin helvetin apu, anteeks lähärikouluun, kannattais vaan hakee rikas äijä joka elättää teidät hehehehe
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:57"]
No, kysy siltä, että mille alalle sä sopisit :)
[/quote]
Luuletko etten ole kysynyt? aina sama vastaus että toimistopuolen merkonomiksi mutta eipä se vastaus mua auta koska en oppimisvaikeuksien takia saa sitä ammattia itselleni luettua.
[/quote]
Lähihoitajan opinnot ovat vielä vaativammat kuin merkonomiopinnot, joten todennäköisesti oppimisvaikeuksien vuoksi et päässyt sinne. Varaapa aikaa ammatinvalintapsykologille. Terveisin ammatinvalinpsykologi
[/quote]
Miksi ne viiden eri paikkakunnan ammativalintapsykologit eivät ole mitään keksineet. Saankohan taas tälle samalle ajan joka käski opiskella merkonomiksi vai viitsiikö enää ottaa vastaan kun niin usein olen hänellä käynyt?
[/quote]
Sorry, en ollut lukenut kaikkia viestejä kun kehotin menemään ammatinvalintapsykologille. Olet siis jo käynyt. Jos on vaikeat oppimisvaikeudet ja vielä fyysisiä rajoitteita, niin on tosiaan vaikeaa keksiä ratkaisua joka sopisi asiakkaalle. Ehkä sinun täytyisi opiskella erityisammattikoulussa?