Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tukka lättänä ja rasvainen aamuisin, suositelkaa tuotteita!

Vierailija
09.09.2014 |

Pesen hiukset iltaisin koska aamulla ei ole aikaa siihen. Tukka on aamuisin aivan lättänä ja likainen. Mulla ohut lasimainen suomitukka, puolipitkä. Millaista sampoota ja hoitoainetta kannattaisi ostaa? Mieluusti ihan marketista. Nyt käytössä mm. Granierin tuuheuttavaa sampoota ja hoitoainetta, mutta eipä näytä toimivan. Joskus kampaaja suositteli tuuheuttavia tuotteita, ettei pidä olla liian hoitaviakaan. Mitä kannattaisi kokeilla? Etuosassa pitkät hiukset jäävät herkästi kuivan koppuraisiksi, eli kosteutta tarvitsisivat kuitenkin.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:57"]

Suolasuihketta on ihan lorealillakin marketeissa. Siinä vain suurimmassa osassa on alkoholi, joka kuivattaa hiuksen ja haurastuttaa ajan kanssa... Sokokselta saa ainakin cutrinin suolasuihkeen, joka ei ihan paras ole mutta parempi hiuksille kuin ensin mainittu. Muitakin merkkejä toki löytyy. Suolasuihke ei freesaa hiusta minusta ei-rasvaisemman näköiseksi, mutta toki tuo tuuheutta ja mattamaista jälkeä. Suolasuihke on ihan hyvä lasimaiselle hiukselle, tulee vähän tekstiuria.

[/quote] Tulee mitä?

Vierailija
22/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi paksu, huokoinen tukka, jonka kuivaamiseen menee noin 3 tuntia, vaikka kuivattelisi föönillä aina välillä siinä pitkin prosessia. Pyyhekuivasta uloslähtökuivaksi föönaamisessa yhtäjaksoisesti menee reilu puoli tuntia, enkä halua sellaista rääkkiä hiuksilleni päivittäin, enkä toisaalta jaksa kannatella hiustenkuivaajaakaan niin kauaa (kampaajatkin ovat aina tosi tuskastuneita mun tukkani kanssa). Pakko pestä iltaisin, en kertakaikkiaan ole valmis heräämään aamuisin sitä 3,5 tuntia etukäteen. Valitettavasti päänahkani on rasvoittuva. 

Edellämainituista vinkeistä mulla on käytössä silikoniton shampoo. Hoitoaineissa mun karhean tukkani kanssa on pakko olla silikonia, muuten ne ovat ihan kamalat. En kuitenkaan laita silikonipitoisia hoitoaineita päänahkaan, vaan hiusten pituuksiin ja latvoihin. 

Myös kuivashampoo ja hiuspuuteri ovat päivittäin käytössä. 

Mun paras vinkkini on silti nukkuminen hiukset kiinni. Kun hiukset ovat yön päälaella nutturalla, se ei paina nukkuessa, mutta aamulla tukka on ilmava ja hyvännäköinen, ja huomattavasti vähemmän rasvoittunut kuin auki pyöriessään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 07:57"]

Suolasuihketta on ihan lorealillakin marketeissa. Siinä vain suurimmassa osassa on alkoholi, joka kuivattaa hiuksen ja haurastuttaa ajan kanssa... Sokokselta saa ainakin cutrinin suolasuihkeen, joka ei ihan paras ole mutta parempi hiuksille kuin ensin mainittu. Muitakin merkkejä toki löytyy. Suolasuihke ei freesaa hiusta minusta ei-rasvaisemman näköiseksi, mutta toki tuo tuuheutta ja mattamaista jälkeä. Suolasuihke on ihan hyvä lasimaiselle hiukselle, tulee vähän tekstiuria.

[/quote] Tulee mitä?

[/quote]

Olisko sana tekstuuri. Jos katsot tuota näppistä, niin i ja u on siinä vierekkäin, aika helposti tulee näppäilyvirhe.

Vierailija
24/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 08:41"]

En tajua tuota ettei aamulla ole "aikaa" pestä itseään. Varsinkin jos tukka on ohut, ei sen kuivaaminen kestä viittä minuuttia kauempaa. Jos se viiden minuutin torkkuminen on aamulla tärkeämpää kuin raikas ja siisti ulkonäkö, niin pitää sitten tyytyä siihen rasvaiseen lättäpäähän.

[/quote] Ei pidä paikkansa. Hius voi olla ohutta, mutta itselläni sitä on kuitenkin paljon. Kuivumiseen luonnollisesti menee vähintään 4 tuntia. Kuivaajalla myös pitkään. Yleensä kuivaan 10-15min ja silti jää kosteaksi. 

Vierailija
25/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on täsmälleen samanlainen hiuslaatu kuin ap:llä. Pesen aamulla shampoolla, en laita mitään hoitoainetta, kampaan taaksepäin annan kuivua itsekseen. Suihkuun ja kampaamiseen ei mene kuin 5 minuuttia. Ja tukka kuivuu nopeasti itsekseen kun on tommoinen hiuslaatu. Jos pesen illalla, on aamulla kamlan näköinen.

Vierailija
26/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:22"]

Mulla on tosi paksu, huokoinen tukka, jonka kuivaamiseen menee noin 3 tuntia, vaikka kuivattelisi föönillä aina välillä siinä pitkin prosessia. Pyyhekuivasta uloslähtökuivaksi föönaamisessa yhtäjaksoisesti menee reilu puoli tuntia, enkä halua sellaista rääkkiä hiuksilleni päivittäin, enkä toisaalta jaksa kannatella hiustenkuivaajaakaan niin kauaa (kampaajatkin ovat aina tosi tuskastuneita mun tukkani kanssa). Pakko pestä iltaisin, en kertakaikkiaan ole valmis heräämään aamuisin sitä 3,5 tuntia etukäteen. Valitettavasti päänahkani on rasvoittuva. 

Edellämainituista vinkeistä mulla on käytössä silikoniton shampoo. Hoitoaineissa mun karhean tukkani kanssa on pakko olla silikonia, muuten ne ovat ihan kamalat. En kuitenkaan laita silikonipitoisia hoitoaineita päänahkaan, vaan hiusten pituuksiin ja latvoihin. 

Myös kuivashampoo ja hiuspuuteri ovat päivittäin käytössä. 

Mun paras vinkkini on silti nukkuminen hiukset kiinni. Kun hiukset ovat yön päälaella nutturalla, se ei paina nukkuessa, mutta aamulla tukka on ilmava ja hyvännäköinen, ja huomattavasti vähemmän rasvoittunut kuin auki pyöriessään.

[/quote] kannattaisiko leikkauttaa tukka lyhyemmäksi?

Vierailija
27/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikoilet yöllä ja siksi päänahkasi on rasvaimen aamulla. Sen vuoksi on vain herättävä aikaisemmin ja pestävä hiukset aamuisin.

On ihan eri asia, että kampaus on aamulla lättänä. Siihen moni antaa täällä neuvoja. Kyse on hiuspohjan rasvoittumisesta yön aikama.

Vierailija
28/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nämä paksutukkaiset tähän kysymykseen vastaavat? Ap:lla on ohut suomalainen lasitukka, ja hän tarvitsi vinkkejä sen hoitamiseen. Peskää te paksupäät hiuksenne illalla, ohut tukka kuivuu nopeasti ja se pitää pestä aamuisin että olisi hyvännäköinen.

Vierailija
29/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:31"]

Miksi nämä paksutukkaiset tähän kysymykseen vastaavat? Ap:lla on ohut suomalainen lasitukka, ja hän tarvitsi vinkkejä sen hoitamiseen. Peskää te paksupäät hiuksenne illalla, ohut tukka kuivuu nopeasti ja se pitää pestä aamuisin että olisi hyvännäköinen.

[/quote]

Kannattaa kuitenkin kokeilla sitä oliiviöljysaippuaa ensiksi, jos haluaa illalla pestä.

Vierailija
30/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Kun ei kaikilla kuivu! Minun hiuslaatuni on tyypillistä suomalaista ohutta lasimaista päätämyöten menevää littanaa. Sitä on kuitenkin paljon. Kampaajat tuskastelevat jatkuvasti hiusteni kuivaamisen kanssa, sillä siinä menee kauan. 

Vierailija
31/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin lasimainen hiuslaatu, joka on todella suora. Ei kovin paksu tukka ja rasvoittuu nopeasti. Kaikki aina jankkaa pesuvälin pidentämisestä, mutta kampaaja ainakin myönsi, että siihen voi mennä kuukausia... En jaksais kulkea kuukausia edes joka toinen päivä tukka paskasena :D Kampaaja ehdotti mulle tuuheuttavia tuotteita, ajattelin seuraavaksi kokeilla vaikka Redkeniä, tilata edullisemmin esim. feeluniquesta. Rasvoittuvien hiusten tuotteet ovat yleensä liian peseviä, tuntuu että ne pesee tukan ihan rutikuivaksi ja edesauttavat rasvoittumista. Tiedä sitten... Kampaaja suositteli myös L'Oréal Professionnel Tecni Art Wild Stylers Crêpage De Chignon-nimistä mineraalihiuspuuteria. Tämä siis ilmeisesti väritön ja ei kovinkaan kuivashampoomainen. Antaa ainakin volyymia. 

Vierailija
32/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen mulla ainakaan auta tosiaan mikään muu kuin pestä aamuisin, ja kaikki konstit ja aineet on kyllä melkein kokeiltu. Illalla pesu ja föönaus niin tukka on juuri ja juuri siedettävä ehkä noin lounasaikaan asti, pelkän pesun kanssa ilman föönausta se on heti aamusta järkyttävä rasvaliiska.  Eihän sitä tarvitse herätä kuin 20-30min aikaisemmin niin kerkeää pestä ja kuivata tukan.

Kokeile permistä. Mulla oli joskus ja se auttoi noin puolentoista kuukauden ajan tuohon rasvoittumiseen niin, ettei tarvinnut aamulla pestä. Se kylläkin kuivatti hiusta ja sen takia en sitä toiste ota.

Vierailija
33/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:38"]

[/quote] Kun ei kaikilla kuivu! Minun hiuslaatuni on tyypillistä suomalaista ohutta lasimaista päätämyöten menevää littanaa. Sitä on kuitenkin paljon. Kampaajat tuskastelevat jatkuvasti hiusteni kuivaamisen kanssa, sillä siinä menee kauan. 

[/quote]

Sama täällä! Kampaaja tuskaili viimeksi, että kylläpä imee kosteutta tämä ja saa varmaan pitkään kuivata. No kyllä :D

Vierailija
34/34 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kostuta hiukset, levitä kuiviin osiin hoitoainetta. Hiero hiuspohjaan kevyesti ruokasoodaa, pese miedolla silikonittomalla shampoolla. Muotoile hiukset. Koita välttää turhaa hiusten koskettelua päivän aikaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä