Paha virtsatietulehdus enkä saa unta..
Mikä auttaisi? :( ulvon tuskasta, kokoajan kusettaa ja sitten kirvelee ja polttelee, kusen myös verta... päivystys aukeaa klo 8 ja lääkkeet saanen vasta 9-11 välissä. Koskaan ei ole ollut näin paha. Miten voin edes antaa näytteen kun tuntuu että hiukan kun rentouttaa niin tulee pissat housuun? :( pitäisi olla rakossa melkein 4h. Unta en saa, nukuin n. 15min ja heräsin tähän taas.
Kommentit (47)
Ei tuossa pelkät antibiootit auta, tarvitaan jo vähän tarkempia tutkimuksia jos on tuollaista verenvuotoa. Onko kuumetta? Lähettävät sinut toivottavasti sairaalaan.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:15"]Ei tuossa pelkät antibiootit auta, tarvitaan jo vähän tarkempia tutkimuksia jos on tuollaista verenvuotoa. Onko kuumetta? Lähettävät sinut toivottavasti sairaalaan.
[/quote]
37 pintaan oli kun viimeksi mittasin. Verenvuoto on jo hieman loppunut, mietin olisiko eilinen tabletticocktail (urisan×2, c-vitamiini 1000g ja aspirin zipp) voinut aiheuttaa sitä verenvuotoa myös? Tuo pissanäyte on enää vain punertava, kun yöllä tuli kirkkaan punaista ja runsaasti. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 09:15"]Ei tuossa pelkät antibiootit auta, tarvitaan jo vähän tarkempia tutkimuksia jos on tuollaista verenvuotoa. Onko kuumetta? Lähettävät sinut toivottavasti sairaalaan.
[/quote]
37 pintaan oli kun viimeksi mittasin. Verenvuoto on jo hieman loppunut, mietin olisiko eilinen tabletticocktail (urisan×2, c-vitamiini 1000g ja aspirin zipp) voinut aiheuttaa sitä verenvuotoa myös? Tuo pissanäyte on enää vain punertava, kun yöllä tuli kirkkaan punaista ja runsaasti. T. Ap
[/quote]
Siis 1000mg! :D t. Ap
Voi johtaa verenmyrkytykseen, tarkkaile erityisesti nouseeko kuume, tuleeko pahoinvointia!
Virtsatietulehdusten diagnosointi on täysin alkeellisella tasolla useissa terveyskeskuksissa. Minulla tulehdus menee tosi nopeasti ylempiin virtsateihin, eikä näytteessä näy usein mitään. Silti tulehdus jyllää ja etenee. Kerran menikin tosi nopeasti munuaistulehdukseksi. Crp oli reilusti yli 200 (nousi sinne 1,5 vrk:ssa) ja kova kuume. Sen jälkeen on kuuri joskus jopa irronnut ilman näytettä, kun olen sanonut että oireita on.
Mulla tulee usein virtsiksiä ja myös verta valuu pissatessa, lääkärin mukaan se on ihan normaalia. Toki crp on yleensä otettu, etenkin jos on lämpöä! Toivottavasti antibiootti auttaa pian! Mulla oli estolääkitys mutta se piti lopettaa kun bakteerikanta tuli sille resistantiksi. Kamala vaiva tosiaan!
Niin ja minä olen kyllä aina saanut kuurin ilman näytettä. T: 29
Mulla on just tollanen ärhäkkä joskus. Muistan, että kerran labrassa kävin karjaisemassa luukulla, että minä menen vessaan NYT, koska en pystynyt odottamaan. Kyllä ne sen purkin sinne tuuppasi, ja parista tipastakin selviää tilanne kun on raju tulehdus. Ei sitä tarvitse yrittääkään pitää rakossa, eikä se minullakaan onnistu varttia pitempää...
Taudeista viisastuneena pidän labrapurkkeja kotona, paljon helpompaa on käydä vain jättämässä aamulla se valmis näyte, tai pyytää vaikka miestä viemään. Usein lääkäri sitten kirjoittaa vain reseptin valmiiksi, jonka voi poiketa luukulta hakemassa, tai jos on e-resepti, niin suoraan apteekkiin.
Tuo olisi kyllä ollut jo ihan sairaala-asia. Virtsatietulehduksen kanssa ei kertakaikkiaan saa leikkiä. Se voi olla hengenvaarallista.
Miks ei näy kun 25 ekaa viestiä?!?! En pääse ekalta sivulta eteenpäin vaik nään kyllä et sivuja on kaks ja viestejäkin monta kymmentä
E.Coli bakteeri aiheuttaa verivirtsaisuutta. Verta voi olla tosiaan paljonkin, ja virtsa on aika hurjan näköistä, punaista ja hyytymiä. Mutta ei siis vakavaa, antibiootilla hoituu.
E.coli taitaa olla yleisin virtsiksen aiheuttaja. Kun mulla virtsis meni munuaisiin, niin silloin aiheuttaja oli stafylokokki. Onko tietoa kenelläkään kuinka yleisiä nuo stafylokokin aiheuttamat virtsatietinfektiot ovat? Leviääkö niiden aiheuttama infektio helpommin munuaisiin ja tehoaako tuohon bakteeriin yleisesti vtin:n hoidossa käytettävät antibiootit (trimopan, selexid)?
Sain Nitrofur-C kuurin (3pv, tehoaako siinä ajassa..?) ja tulehdusarvo ja verivirtsaisuus oli molemmat ++++ eli max plussalla. Munuaisiin ei ollut levinnyt, CRP verestä oli vain 6. Seuraavaksi jos tulee niin mietitään varmaan estolääkitystä. Nyt apteekkiin ja kotiin nukkumaan!
T. Ap
Olisit vaan ottanut sitä Trimopania jos sulla sitä kotona oli? Mulla on ollut monta pissatulehdusta ja se kipu on kyllä sellainen etten todellakaan pystysi aamuun asti odottamaan. Joka kerta oon lähtenyt yötä myöden päivystykseen, ei ne sieltä pois heitä kun siellä on :)
Nitrofur-C 3pv:n kuuri vaikuttaa elmistiössä kymmenen päivää, joten kyllä se ehtii vaikuttaa. Tuo on vain VTI:n hoitoon käytettävä täsmä-antibiootti.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 08:47"]Mikä on tilanne?
[/quote]
Ajan sain klo 10.20, tein pissanäytteen juuri kotona. Toivon että se kelpaa, pitäisi olla 4h käymättä vessassa ja olin vähän alle 2h, paras mihin pystyin kun sain nukuttua vähän yli tunnin tässä välissä. Kohta lähtö terveyskeskukseen. Mahdankohan saada antibiootit vaikka näytteessä ei näkyisikään tulehdusta? :/ t. Ap