Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diagnosoikaa mun vaivani! Voitte loistaa tapaamiani lääkäreitä kirkkaammin!

Vierailija
08.09.2014 |

Mun jalkaterän yksi nivel, tarkemmin sanottua isovarpaan tyvinivel, on kipeä. Kipeytyi kuukausia sitten, eikä mitään tulehduskipulääke tms. tehoa. On kuvattu moneen kertaan, eikä röntgenissä näy viitteitä nivelrikosta. Tähän mennessä on selvitetty:

- ei nivelrikko

- ei reuma

- ei kihti

- ei vaivasenluu (tosin - miten se aukottomasti poissuljetaan, jos kehittymässä?)

Eli suoraan sanottuna lääkärit ovat ihmeissään. Rasitus pahentaa kipua ja ikävimmillään se haittaa koko jalan asentoa kävellessä, reippaammasta etenemisestä puhumattakaan. Verikokeet, ultra ja röntgen eivät siis paljastaneet syytä, mitä seuraavaksi? Mitään ei päälle päin näy, mutta nivel on kosketusarka ja tosiaan kävely sattuu. Kipu heijastuu isovarpaaseen ja muuallekin jalkaterään.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä osaa sanoa. 

T.lääkäri

Vierailija
2/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiusmurtuma?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:14"]

Hiusmurtuma?

[/quote]

Luulis näkyneen röntgenissä?

-ap-

Vierailija
4/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava reuma

Vierailija
5/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heijastuuko kipu muuallekin? Minulle tuli kipua jalkaterän sivuun, kuukautta myöhemmin nilkkaan ja sitten koko jalkaan. Syy löytyi selästä, olisteesi ja spondylolyysi, eli lannerangassa vikaa. En sano, että sulla on sama, mutta puristukseen jäänyt hermo oireilee monin tavoin.

Vierailija
6/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasvaivat

Vierailija
7/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reaktiivinen artriitti? Hermopinne tms.?

Vierailija
8/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luupiikki? Vaivaisenluu? :)

Hypokondria?

Vierailija
9/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääränlaiset kengät?

Vierailija
10/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HEI, MINULLA TÄYSIN SAMA! Talvesta asti ollut oikean jalan isovarpaan tyvinivel kipeä. Röntgenissä ei näkynyt mitään, verikokeet ok. Kipu ainoastaa askeltaessa/painaessa. Nyt laitettu erikoislääkärille lähete joka päättää tutkitaako enemmän. Tsemppiä! T: 17 vuotias tyttö

Vierailija
11/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkava nivelpsoriasis

Vierailija
12/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ratsupaikkaoireyhtymä

Vierailija
13/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla aivan sama vaiva ja minulla kyseessä siis nivelrikko, kuvauksesi kävi aivan yksiin. Mutta sinullahan ei sitä siis löytynyt.

terv. juoksemisella varpaansa tuhonnut

Vierailija
14/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röntgen ei ole erityisen tarkka kuvantamismenetelmä.

Vierailija
15/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mortonin neuralgia?

Vierailija
16/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lättäjalka? Mulla kipeytyi päkiä tosi pahasti, kuvittelin että oli kihti. Lääkäri ei tehnyt muuta kuin käski ottaa sukat pois ja nousta seisomaan ja juttu oli selvä: jalan asento oli ihan väärä. Laitoin kaikkiin kenkiini reilun kokoiset holvikaarentuet ja ongelma hävisi vähitellen.

Vierailija
17/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Magneettikuva nivelestä. Jos on joku pehmytkudoksen juttu niin ei välttämättä näy röntgenissä. Ultraääni taasen on "köyhän miehen" mageettikuva. Kunnollinen 3 T laite ja hyvin pieni kuvauskela => todella hyvä erottelukyky kuvissa. 

Vaikuttaako kipuun miten lämpö, kylmä, kohollapitäminen, kortisoni, antibiootit, antihistamiinit, alkoholi, maitoproteiinin jättäminen ruokavaliosta?

Paikallinen autoimmuunireaktio, niitä on muitakin kuin reuma? Sanoit että verikoe ei paljasta syytä mutta näkyykö verikokeessa serppi eli CPR - arvo koholla eli onko kyseessä nivelen tulehdustila?

Vierailija
18/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:23"]

Minulla aivan sama vaiva ja minulla kyseessä siis nivelrikko, kuvauksesi kävi aivan yksiin. Mutta sinullahan ei sitä siis löytynyt.

terv. juoksemisella varpaansa tuhonnut

[/quote]

Voi harmi! Pystytkö juoksulenkkeilemään enää lainkaan? Itsellä kipu on juostessa niin kova ja seuraava päivä yhtä tuskaa, että olen tyytynyt kävelyyn (joka tekee kipeää sekin, jokaisella askeleella). Tilasin juuri sukkamaisen päkiätuen jonka pitäisi viedä painoa pois tyviniveleltä, jospa sen avulla löytyisi vähän helpotusta... Entä oletko saanut apua kortisonista?

-ap

Vierailija
19/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:20"]

HEI, MINULLA TÄYSIN SAMA! Talvesta asti ollut oikean jalan isovarpaan tyvinivel kipeä. Röntgenissä ei näkynyt mitään, verikokeet ok. Kipu ainoastaa askeltaessa/painaessa. Nyt laitettu erikoislääkärille lähete joka päättää tutkitaako enemmän. Tsemppiä! T: 17 vuotias tyttö

[/quote]

Mille erikoislääkärille menet? Itse kävin ortopedilla, joka arveli että "jospa nivelrikko on kehittymässä eikä vielä näy kuvissa"... Arvelua ja spekulointia vain, eikä mitään helpotusta vaivaan :(

Tsemppiä sinullekin!

-ap

Vierailija
20/49 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aavistustakaan mikä vaiva voisi olla, mutta löytyisikö tuolta apua:

http://www.askelklinikat.fi/podiatrinen_fysioterapia