Riittääkö äitiyspakkauksen haalari?
Eikö siinä tule joku toppahaalari tms? Riittääkö se helmikuussa syntyvälle vauvalle ekan talven haalariksi vai pitääkö ostaa toinen lisäksi?
Kommentit (9)
Se on kyllä iso kokoinen, varsinkin vastasyntyneelle.. itse ostin 62cm kokoisen puvun lokakuussa syntyvälle vauvalle..
Ok, eli kannattaa harkita pienemmän toppapussin tms ostamista? Olisiko tuo koko 62 sitten hyvä vai 58 vai mikä?
Eikö siinä pakkauksessa tule joku makuupussi?
Mä sanoisin, että riittää, hyvä villapuku on musta se, johon vauvan kohdalla enemmän kantsii satsata. Pussimainen haalari esim. kokoa 62/68 voi toki joissakin tilanteissa olla kätevä joten jos hankit pienemmän niin sellainen sitten. Mä en kuitenkaan itse ymmärrä ihmisten intoa hankkia jotain 56 koon toppiksia vauvoille. Sellainen on niin pieni, että se on paljon haastavampi pukea kuin vähän väljempi eikä vauvalla varmasti ole siinä sen mukavampaa. Itse muutenkin ajattelen kyllä vähän vastavirtaan ja musta tärkeämpi oisi hyvä villapuku vauvalle, hyvä ergonominen kantoväline ja kantotakki itselle niin on sekä vauvalla että itsellä mukavaa ja lämmintä. Niin mä itse vauvani kanssa viimetalvena kulvin vaikka oli meillä kyllä aika monta haalariakin niin aika vähän niitä tarvittiin, toki ihan ilman ei olisi pärjätty.
Villapuku, selvä, aletaan etsiskellä. Joo ja varmaan mitään kittanaa haalaria ei kannata ostaa, tosin sitä isompaakaan toppahaalaria ei varmaan tarvi enää maaliskuun jälkeen? Kantotakki? Mikä ihme on kantotakki?
Mä ostaisin 62 kokosen koska 56koko menee todella nopeesti pieneks. Se äitiyspakkauksen haalari on nyt sopiva kun poika on melkein vuoden. Sairaalasta lähtiessä ajattelin laittaa sen kunnes laitoin haalarin vauvan viereen ja totesin että koko vauva mahtuu haalarin toiseeb lahkeeseen:D
Kantotakki on takki, joka suunniteltu niin, että kun kantaa vauvaa/lasta kantoliinassa tai kantorepussa mahtuu hän hyvin takin alle. Vauva voi olla ihan sisävaatteissa ja hatussa lämpimän takin alla. Voi olla hyvä jo raskausaikana tai mulla ainakin oli. Useimmat toimivat sekä edessä että takana kantaessa, jotkut toimivat vain edessä. Useimmilla vanhemmilla ei toki tällaista ole mutta meillä vauvaa on kannettu päivittäin ja vaunuissa on ollut vain satunnaisesti niin on ollut tosi kätevä vaate. Itselläni on talviversio ja ohuempi versio lämpimämpää vuodenaikaa varten. Kantosuojiakin myydään jos haluaa kantaa paljon eikä ostaa kantotakkia. Esikoistakin kannoin paljon (en tosin niin paljon kuin kuopusta) ja silloin mulla ei ollut kantotakkia ja kannoin vauvaa sitten niin, että hänellä oli talvella toppahaalari päällä, se oli monella lailla paljon hankalampaa.
Jatkan vielä, että yleensä kantotakeissa on irrotettava paneeli eli kun sen ottaa pois on takki ihan tavallisen takin näköinen ja toimii kuten tavallinen takki joten on kätevä jos välillä laittaakin vauvan vaikka vaunuihin.
Jos sulla on alle laittaa riittävästi villavaatetta yms niin riittää viltin/makuupussin kera. Se haalari on kyllä sitten todella reilu. Tuntui että vauva melkein hukkui sinne!