Onks mun mies ihan normaali?
Meillä lapset 3 ja 5, että arkea tullut harjoiteltua jo aika hyvä aika mutta mies on hidas, jähmeä ja unohtelee etenkin lapsiin liittyvien alituiseen etten oikein osaa luottaa hänen tekemisiin. Minä aina heräilyitä lasten kanssa, mies kuorsannut ja äreä jos olen käskenyt yöllä,osallistumaan, ettei unenpuutteestakaan pitäisi johtua jähmeys. Mutta kuvaus vaikka aamupuuroon teos: lapset sanovat että on nälkä, mies laittaa levyn pienelle, odottelee että voiköntsä sulaa kattilassa ja sitten kun se karisee kaataa maidon. Levy pienellä hämmentelee keskittyneesti ja menee 15min että maito alkaa kiehua, sitten laittaa hiutaleita, taas hämmentelee hitaasti, lopulta jossain vaiheessa levy pois päältä ja puuro hautumaan. Yhteensä hiutalepuuron teossa menee 40mij eikä voi tietenkään tehdä samalla mitään muuta keittiössä eikä edes jutella lapsille. Lapset sanoo että nälkä, mies tokaisee oooodottakaa, ei saa olla malttamattomia, puuronkeitossa menee aikansa. Lopulta lapset saavat lautaset eteen, mies ei tietenkään anna juomista vasta kun lapset itse muistavat pyytää ja mankua useaan kertaan, mies usein kuulee pyynnön vasta kolmannella pyytämällä. Jos eivät pyydä niin ilman juomista jäävät. Vitamiineja ja maitohappoja ei usein muista antaa, vaikka ne jo5v annettu aina aamuisin ja mies hyvin tietää ja antanut vaikka kuinka usein (muistutettuna usein..). Kun lapset oli taaperoita, olin sydän syrjällään kun keikkuivat ja kiukkusivat aamu - tai iltapalaa ja miehellä kesti, usein taapero tippui vaikka tuolilta eikä mies tietenkään huomaa tai osaa ennakoida tilanteita. Olen jättänyt lapsia alusta asti isän kontolle, mutta aina epävarman olon kera kun tiedän millainen mies on.
Onko tällainen normaalia? Mulla savu nousee usein päästä miehen takia.. 5v hermostuu usein isiin ja sanoo, että aina sulla isi kestää ja aina sua pitää odottaa! Mies on fyysisesti paljon lasten kanssa, mutta on tuota hidasta ja avutonta, ei näe, ei kuule, kestää...mut pitäisikö mun olla tyytyväinen kun on ja tekee kuitenkin, vaikka unohteleekin..? Miks mua niin ärsyttää ja hermostuttaa se aina... Haluaisin komannen lapsen muuten, mutta tuntuu että miten miehen kanssa taas kestän, kun se niin avuton pikkulasten kanssa.
Kommentit (44)
41 jatkaa. Tulkitsin sen, että mies ei kuunnellut mitään neuvoja, teki asiat jos viitsi, ja jos meni pieleen, sekin oli minun vika. Ei saanut muistuttaa, sillä sehän oli nalkuttamista, mutta ei myöskään muistanut itse, ja sitten kun joku tärkeä asia unohtui, niin se oli minun vika. Ei käynyt muistilappujen kirjoitukset. Vein miehen psykologille, mutta siellä ei hän voinut kertoa mitkä asiat vaivasivat. Sitten kilahti ja kävi kimppuuni, kun olin jostain asiasta erimieltä. Ihan perustellusti erimieltä, en kiusaa tehdäkseni. Lasten asiat eivät koskaan kiinnostaneet häntä. Pidin kiukkuisuutta minun syynäni, en osannut oikein häntä opastaa. Terapiassa käyminen ei auttanut. En halunnut enää jatkaa suhdetta, sillä pärjäsimme iloisemmin lasten kanssa nelistään. Hän ei halunnut tehdä mitään mikä olisi korjannut välejämme, joten yksinkertaisuus ja laiskuus jäivät päällimmäisenä mieleeni. Masennusdiagnoosit tulivat jälkikäteen, muista mt-ongelmista en tiedä, eikä minun onneksi tarvitsekaan.
Eli masennus kuitenkin todettiin? Meillä ihan tuota samaa, sanoo mulle että älä nalkuta siinä mutta itsekään ei muista. Sanoo mulle, että muistuta, mutta kun muistutan niin sitten olen komentelija. Ottaa todella rankasti päähän. Miten sun mies nyt on lasten kanssa, miten usein tapaa ja miten pärjää? Miten suhtautui kun sanoit, että haluat erota? Meilläkin mies on että tee mitä lystäät, hänelle aivan sama. Ja hän ei minnekään pariterapialässytyksiin lähde. ap
Ap, en voi kertoa yksityiskohtia, sillä lasten tapaamisasiat ovat vielä pahasti kesken. Toivon, että saat miehesi suostumaan terapiaan, vaikka ensin vain itselleen. Sitten pariterapian aika, kun on tunnistanut tarpeen parantaa asioita itsensä lisäksi. Jos haluat siis jatkaa suhdettanne. Älä lupaa jäädä, jos mittasi on jo täysi.
Vast 41: aikalailla samankuuloista kuin meillä, ei nyt ihan noin paha mutta melkein. Mikä mun miehellä on? Yksinkertaisuutta, laiskuutta, masennusta, jotain muuta neurologista? ap