Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsa pilaa kroppani

Vierailija
17.08.2021 |

Olisin aika tyytyväinen tiimalasi-malliseen kroppaani, mutta vatsani pilaa kokonaisuuden turpoamalla ihan järjettömäksi ( kuin olisin 4:llä kuulla vähintään tai jopa 6:lla). En tiedä mikä aittaa, silä en ole löytänyt mitään yhteyttä ruokavalioon. Onko joku löytänyt tällaiseen apua?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö...Siis kirjoitin jo ekassa viestissäni, että en ole löytänyt yhteyttä ruokavalioon (kokeiltu siis on). Jos nyt jollain olisin taivastelua konkreettisempia vinkkejä, niin olisin kiitollinen. Esim. jokin ruoka-aine, jota ei tulisi ajatelleeksi, mutta joka ärsyttää. Ainoa jonka olen itse tähän mennessä löytänyt on kikherne.

Korjaisin sen ruokavalion siis heti, jos vaan tietäisin että miten.

Ei ole sen konkreettisempaa vinkkiä kuin ruoka. Se mitä syöt aiheuttaa sen turvotuksen.  Yleisimpiä turvotuksen aiheuttajia ovat viljat, maitotuotteet, kasvikset.

En voi lopettaa syömistäkään. Konkreettinen vinkki on jotain vähän yksityiskohtaisempaa kuin "ruoka".

Ja mitä voi syödä, jos lopettaa viljat, maitotuotteet ja kaikki kasvikset?

Liian pitkät tauot syömisessä voivat aiheuttaa turvotusta, ruisleipä. Ota selvää fodmapista, se paljastaa miltä ja mitkä ruoka-aineet tuntuvat elimistössä. 

Vierailija
22/28 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö...Siis kirjoitin jo ekassa viestissäni, että en ole löytänyt yhteyttä ruokavalioon (kokeiltu siis on). Jos nyt jollain olisin taivastelua konkreettisempia vinkkejä, niin olisin kiitollinen. Esim. jokin ruoka-aine, jota ei tulisi ajatelleeksi, mutta joka ärsyttää. Ainoa jonka olen itse tähän mennessä löytänyt on kikherne.

Ei ole sen konkreettisempaa vinkkiä kuin ruoka. Se mitä syöt aiheuttaa sen turvotuksen.  Yleisimpiä turvotuksen aiheuttajia ovat viljat, maitotuotteet, kasvikset.

En voi lopettaa syömistäkään. Konkreettinen vinkki on jotain vähän yksityiskohtaisempaa kuin "ruoka".

Kirjoitin tuohon kasvikset noin yleisesti siksi, että eri kasvikset aiheuttaa eri ihmisille turvotusta. Tarkoitus ei ole, että ei syö lainkaan kasviksia, vaan kokeilee, mikä itselle sopii. Sori, että sain sinut käsittämään väärin. Syötävää kyllä löytyy, jos itsellä on halua.

Sinä et näytä ymmärtävän, että hyvinvointiin vaikuttaa muutkin tekijät, kuin se, mitä syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kokeillut ruuansulatusentsyymien ottamista ravintolisänä ennen ruokailuja?

Niin, että sinun ratkaisusi on syödä ruokaa, joka turvotuksen aiheuttaa ja sitten päälle ottaa entsyymejä??

Vierailija
24/28 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoitin tuohon kasvikset noin yleisesti siksi, että eri kasvikset aiheuttaa eri ihmisille turvotusta. Tarkoitus ei ole, että ei syö lainkaan kasviksia, vaan kokeilee, mikä itselle sopii. Sori, että sain sinut käsittämään väärin. Syötävää kyllä löytyy, jos itsellä on halua.

Sinä et näytä ymmärtävän, että hyvinvointiin vaikuttaa muutkin tekijät, kuin se, mitä syö.

Toki, mutta ruualla on siihen hyvinvointiin suuri vaikutus. Jos voit huonosti sopimattomalla ruualla, niin tuskin tunnet itseäsi hyvinvoivaksi muillakaan alueilla.

Vierailija
25/28 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että joku joka on saanut tähän apua kertoo, että mitä teki. Annoskoot itselläni ok. En tiedä mikä mättää.

Korjasin ruuan sisältöä poistamalla turvotusta aiheuttavat ruuat. Yksinkertaista.

Vierailija
26/28 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

FODMAP-ruokavalio auttoi minulla jonkin aikaa. Pitää edelleen kivun poissa, mutta turvotus on jäänyt pysyväksi ilmiöksi. Ei poistu enää millään. Harmittaa kulkea XL-alaosissa, vaikka olen muuten aika pieni. Yritän piiloutua mekkoihin.

Vierailija
27/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki, mutta ruualla on siihen hyvinvointiin suuri vaikutus. Jos voit huonosti sopimattomalla ruualla, niin tuskin tunnet itseäsi hyvinvoivaksi muillakaan alueilla.

Kirjoitettukin kieli näemmä muuttuu.

Vierailija
28/28 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molkosan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän