Onko kenelläkään lähtenyt syyhy yhdellä hoitokerralla?
Poika on saanut päiväkodista syyhyn, keskustelupalstojen mukaan edessä on kuukausien taistelu :( onko kellään lähtenyt syyhy heti ensimmäisellä hoitokerralla (+toinen käsittely viikon päästä) vai vaivunko epätoivoon?
Kommentit (13)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:22"]Meillä lähti tuolla yhdellä hoito kerralla, mutta se vaati täyttä panosta. Olin päättänyt, että näistä pirulaisista päästään kerralla. Pesin kaikki vaatteet ja kankaat joita neljän päivän sisällä oli käytetty. Hanskat kädessä siirsin minulle, miehelle ja yksi vuotiaalle kolmen seuraavan päivän vaatteet pussiin. Kaikki muut kankaat ja vaatteet suljin jätesäkkeihin kolmeksi päiväksi. Peti vaatteet vaihdoin rasvauksen jälkeen hanskat kädessä ja ne meni aamulla pesuun kun voide oli vaikuttanut ja puhtaat taas tilalle. Mihinkään likaiseen vaatteeseen tai kankaaseen en ilman hanskoja koskenut. Imuroin sohvan ja sängyt kunnolla, eikä sohvalla istuttu kolmeen päivään vain keittiön tuoleilla ja nahkaisella säkkituolilla. Koko talon kuurasin aivan vain mun mielenterveyden vuoksi ja rasvauksen jälkeinen päivä oltiin kotona molemmilla kerroilla. Toisella rasvaus kerralla en enää muuta kuin vaihtanut puhtaat lakanat voiteen vaikutuksen jälkeen ja pesin edellis viikon pyykit. Koskaan en likapyykkiin koskenut paljain käsin vaan aina hanskat. Olihan se työlästä, mutta kerralla kun pääsi eroon niin sen vaivan olin valmis näkemään.
[/quote]
Ainiin ja aina suljin likaiset käytetyt vaatteet jätesäkkiin pesua odottamaan.
Olisi kannattanut kokeilla homeopaattista lääkintää niin ei olisi tarvinnut kokoajan pyykätä.
Ja onko normaalia että nyppylöitä on tullut muutama lisää hoidon jälkeen? -Ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:33"]Olisi kannattanut kokeilla homeopaattista lääkintää niin ei olisi tarvinnut kokoajan pyykätä.
[/quote]
Menkää jo helvettiin teidän homeopaattisten lääkintöjen kanssa. Jos vaikka itse vetelisit vähän sitä homeopaattista lääkintää niin saatais sun pääsi kuntoon :)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:40"]Ja onko normaalia että nyppylöitä on tullut muutama lisää hoidon jälkeen? -Ap
[/quote]
On, iho on ollut niin kauan täynnä jo niitä punkkeja, että ihoärsytys ja kutina saattaa jatkua vielä kaksikin viikkoa, vaikka hoito olisi auttanutkin. Ei iho hetkessä toivu siitä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:40"]Ja onko normaalia että nyppylöitä on tullut muutama lisää hoidon jälkeen? -Ap
[/quote]
On, iho on ollut niin kauan täynnä jo niitä punkkeja, että ihoärsytys ja kutina saattaa jatkua vielä kaksikin viikkoa, vaikka hoito olisi auttanutkin. Ei iho hetkessä toivu siitä.
[/quote] Tarkennan siis vielä että uusia vesikelloja! äh, itkettää kun kauhea stressi töissä ja kotona tämä rumba...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:22"]Meillä lähti tuolla yhdellä hoito kerralla, mutta se vaati täyttä panosta. Olin päättänyt, että näistä pirulaisista päästään kerralla. Pesin kaikki vaatteet ja kankaat joita neljän päivän sisällä oli käytetty. Hanskat kädessä siirsin minulle, miehelle ja yksi vuotiaalle kolmen seuraavan päivän vaatteet pussiin. Kaikki muut kankaat ja vaatteet suljin jätesäkkeihin kolmeksi päiväksi. Peti vaatteet vaihdoin rasvauksen jälkeen hanskat kädessä ja ne meni aamulla pesuun kun voide oli vaikuttanut ja puhtaat taas tilalle. Mihinkään likaiseen vaatteeseen tai kankaaseen en ilman hanskoja koskenut. Imuroin sohvan ja sängyt kunnolla, eikä sohvalla istuttu kolmeen päivään vain keittiön tuoleilla ja nahkaisella säkkituolilla. Koko talon kuurasin aivan vain mun mielenterveyden vuoksi ja rasvauksen jälkeinen päivä oltiin kotona molemmilla kerroilla. Toisella rasvaus kerralla en enää muuta kuin vaihtanut puhtaat lakanat voiteen vaikutuksen jälkeen ja pesin edellis viikon pyykit. Koskaan en likapyykkiin koskenut paljain käsin vaan aina hanskat. Olihan se työlästä, mutta kerralla kun pääsi eroon niin sen vaivan olin valmis näkemään.
[/quote] lääkärien kirjoittamien artikkelien mukaan häätö tuntui niin yksinkertaiselta...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:22"]Meillä lähti tuolla yhdellä hoito kerralla, mutta se vaati täyttä panosta. Olin päättänyt, että näistä pirulaisista päästään kerralla. Pesin kaikki vaatteet ja kankaat joita neljän päivän sisällä oli käytetty. Hanskat kädessä siirsin minulle, miehelle ja yksi vuotiaalle kolmen seuraavan päivän vaatteet pussiin. Kaikki muut kankaat ja vaatteet suljin jätesäkkeihin kolmeksi päiväksi. Peti vaatteet vaihdoin rasvauksen jälkeen hanskat kädessä ja ne meni aamulla pesuun kun voide oli vaikuttanut ja puhtaat taas tilalle. Mihinkään likaiseen vaatteeseen tai kankaaseen en ilman hanskoja koskenut. Imuroin sohvan ja sängyt kunnolla, eikä sohvalla istuttu kolmeen päivään vain keittiön tuoleilla ja nahkaisella säkkituolilla. Koko talon kuurasin aivan vain mun mielenterveyden vuoksi ja rasvauksen jälkeinen päivä oltiin kotona molemmilla kerroilla. Toisella rasvaus kerralla en enää muuta kuin vaihtanut puhtaat lakanat voiteen vaikutuksen jälkeen ja pesin edellis viikon pyykit. Koskaan en likapyykkiin koskenut paljain käsin vaan aina hanskat. Olihan se työlästä, mutta kerralla kun pääsi eroon niin sen vaivan olin valmis näkemään.
[/quote] lääkärien kirjoittamien artikkelien mukaan häätö tuntui niin yksinkertaiselta...
[/quote]
Ei se ole, ottaisin päätäitkin mielummin kuin syyhyn.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:48"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:40"]Ja onko normaalia että nyppylöitä on tullut muutama lisää hoidon jälkeen? -Ap
[/quote]
[/quote] Tarkennan siis vielä että uusia vesikelloja! äh, itkettää kun kauhea stressi töissä ja kotona tämä rumba...
[/quote]
Kyllä niitäkin tuli mulle vielä uusia, voiteen jälkeen, silti oli punkit tiessään.
Minulla ne voiteet ei auttaneet ollenkaan. Punkit vain villiintyivät ja kutina meni niin sietämättömäksi, että meinasi järki lähteä. Sain lääkäriltä sitten jonkun tablettikuurin syöpäläisten häätöön. Se tepsi. Kunpa olisin heti saanut ne pillerit.
Pojan hoidosta nyt aikaa viisi päivää ja sanoo ettei en oikeastaan kutita, paitsi uudet vesikellot häiritsevät. Uusi rasvaus kahden päivän päästä....
Meillä lähti tuolla yhdellä hoito kerralla, mutta se vaati täyttä panosta. Olin päättänyt, että näistä pirulaisista päästään kerralla. Pesin kaikki vaatteet ja kankaat joita neljän päivän sisällä oli käytetty. Hanskat kädessä siirsin minulle, miehelle ja yksi vuotiaalle kolmen seuraavan päivän vaatteet pussiin. Kaikki muut kankaat ja vaatteet suljin jätesäkkeihin kolmeksi päiväksi. Peti vaatteet vaihdoin rasvauksen jälkeen hanskat kädessä ja ne meni aamulla pesuun kun voide oli vaikuttanut ja puhtaat taas tilalle. Mihinkään likaiseen vaatteeseen tai kankaaseen en ilman hanskoja koskenut. Imuroin sohvan ja sängyt kunnolla, eikä sohvalla istuttu kolmeen päivään vain keittiön tuoleilla ja nahkaisella säkkituolilla. Koko talon kuurasin aivan vain mun mielenterveyden vuoksi ja rasvauksen jälkeinen päivä oltiin kotona molemmilla kerroilla. Toisella rasvaus kerralla en enää muuta kuin vaihtanut puhtaat lakanat voiteen vaikutuksen jälkeen ja pesin edellis viikon pyykit. Koskaan en likapyykkiin koskenut paljain käsin vaan aina hanskat. Olihan se työlästä, mutta kerralla kun pääsi eroon niin sen vaivan olin valmis näkemään.