Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hyvä kohde Thaimaassa, vinkkejä ensikertalaisille!

Vierailija
08.09.2014 |

Ei liikaa vilskettä, mutta tekemistä ja näkemistä saisi mieluusti olla. Ja kaunis vehreä ympäristö. Saa vinkata ihan hotellia myöten, ensimmäinen loma ikinä, missään.. eli odotukset superkorkealla.. ihan pikkulapsia ei ole. Joulu-tammikuun vaihteessa tai vaihtoehtoisesti helmikuun lopulla.

Kiitos, jos jaksat vastata!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ao Nang Krabilla. Ei niin paha turistirysä kuin esim. Phuket, mutta ensikertalaisille sopivan helppo. Rannasta pääsee veneillä helposti ja halvalla niille paratiisisaarillekin. Krabin lentokentältä mukavan lyhyt matka hotelleihin.

Vierailija
2/20 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koh Lanta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaa on wt. Älä mene.

Vierailija
4/20 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen ollut kaikkien haukkumassa ''perus-Phuketissa''.. Kata beach ihanteellinen ranta lapsille, ei äkkisyvä kuten esimerkiksi Karon on vähän aaltoisempi ja syvempi. Hotellina Diamond Cottage (Finnmatkoilla mentiin) joka oli IHANA. Huoneet todella siistit, allasalue tosi kiva (pienille lapsillekin oma) aamupala aivan ihana ja henkilökunta ihan mielettömän ystävällistä. Tosin kaikki Thaimaassa olivat ystävällisiä :) Ihan yhtä helppo paikkana ensikertalaiselle kuin mikä tahansa muukin. 2 viikon aikana tehtiin muutama reissu, yksi snorklausreissu Raya Yai-saarelle ja monena päivänä käytiin Nai Harn-rannalla joka on myöskin tosi kiva. Käytiin myös paikallisessa lastenkodissa viemässä lapsille vaatteita, Big Buddhalla.. Kyllä sitä tekemistä löytyy. Kyllä suosittelen! Enkä ottaisi kuuleviin korviini niitä kommentteja missä haukutaan Phuketia turistirysäksi. En itse ainakaan hae matkailulta aina sitä alkuasukas-fiilistä vaan olen ihan tyytyväinen turisteille tarjottaviin palveluihin. Olen turisti vaikka mitä yrittäisin :D

Vierailija
5/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos! Onkohan kukaan teistä matkustanut Tjäreborgin matkalla, saa laittaa ihan hotellinkin, kamalan vaikeaa.. 

ap

Vierailija
6/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattaya. Paljon mainettaan parempi. Erityisen hyvä, jos lennät reittilenolla Bangkokiin (n. 2,5h ruuhkaton bussimatka)

Vierailija
7/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävimme Pattayalla yhdellä retkellä, voi moro mikä määrä porukkaa illalla liikkeellä ja vain ja ainoastaan ryyppäämässä.

Vierailija
8/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa on yleensä halvatkin hotellit siistejä. Tietenkin itsestä riippuu, toivooko isoa uima-allasta tms. hotellilta. Aamupalan lisäksi en varaisi muita ruokailuja hotellilta.

Vierailija
9/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:44"]

Kävimme Pattayalla yhdellä retkellä, voi moro mikä määrä porukkaa illalla liikkeellä ja vain ja ainoastaan ryyppäämässä.

[/quote]

Tätä juuri tarkoitin "mainetta paremmalla". Vain ja ainoastaan ryyppäämässä.

Vierailija
10/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanta on ihan kiva, jos tykkää tosi rauhallisesta paikasta, mutta pitkän lennon jälkeen pitää kulkea vielä bussilla ja lautalla. Se voi olla vähän rankkaa lasten kanssa.

Vierailija
11/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Thaimaassa on niin monenlaisia paikkoja kuin on turistejakin. ne ihmiset, jotka haluavat lomallaan menoa ja meininkiä usein suuntaavat Phuketin ja Pattayan suuntaan, tosin Phuketista löytyy rauhallisempiakin rantoja esim. Karon- ja Kata beach, josta saa hakemalla hakea menomestoja etkä siltikään löydä. Taas Patong Beach vieressä on ihan hillitön bilekeskus. 

Krabi taas on enemmän rauhaa rakastaville jne. Suosittelen lämpimästi Thaimaata matkakohteeksi. Minä ja perheeni siellä viihtyy ja meidän itsetuntomme kestää sen vaikka joku meitä tästä syystä wt-perheenä pitäisikin. Ilmasto on ihana juuri tuohon vuodenvaihteen aikaan, jolloin on kouluista pitkät lomat ja mahdollisuus lähteä vaikka kolmeksi viikoksi. 

Vierailija
12/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Khao Lak, kaunis ranta, rauhallista (joidenkin makuun voi olla jopa liiankin mutta me tykätään.. ;) ), ei tyttöbaareja, helppo yhteys mm. Similanien saarille. Olimme siellä joulukuussa 2013 Tjäreborgin hotellissa (Emerald Beach Resort..), voin suositella. 

Joku vinkkasikin, että tosiaan aamiaisbuffan lisäksi ei missään nimessä kannata varata hotellilta mitään muita aterioita. Paikalliset ravintolat ovat huippuhyviä ja edullisia. 

Phuket on ihan kiva ja "helppo" ekakertalaiselle mutta valitettavasti hinnat kallistuneet..

Vierailija
13/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:43"]

No itse olen ollut kaikkien haukkumassa ''perus-Phuketissa''.. Kata beach ihanteellinen ranta lapsille, ei äkkisyvä kuten esimerkiksi Karon on vähän aaltoisempi ja syvempi. Hotellina Diamond Cottage (Finnmatkoilla mentiin) joka oli IHANA. Huoneet todella siistit, allasalue tosi kiva (pienille lapsillekin oma) aamupala aivan ihana ja henkilökunta ihan mielettömän ystävällistä. Tosin kaikki Thaimaassa olivat ystävällisiä :) Ihan yhtä helppo paikkana ensikertalaiselle kuin mikä tahansa muukin. 2 viikon aikana tehtiin muutama reissu, yksi snorklausreissu Raya Yai-saarelle ja monena päivänä käytiin Nai Harn-rannalla joka on myöskin tosi kiva. Käytiin myös paikallisessa lastenkodissa viemässä lapsille vaatteita, Big Buddhalla.. Kyllä sitä tekemistä löytyy. Kyllä suosittelen! Enkä ottaisi kuuleviin korviini niitä kommentteja missä haukutaan Phuketia turistirysäksi. En itse ainakaan hae matkailulta aina sitä alkuasukas-fiilistä vaan olen ihan tyytyväinen turisteille tarjottaviin palveluihin. Olen turisti vaikka mitä yrittäisin :D

[/quote]

Joudun elämään Suomen ajassa Thaimaassa joten kiinnostaa tuo sinun hotellin siivous. Mihin aikaan siivooja tuli Diamond cottagessa? 

Vierailija
14/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tjäreborgin matkalla Koh Lantalla oltiin viimeksi. Voin suositella. En muista hotellin nimeä, mutta oli siinä aika lähellä ns. pääkatua.

Sopivan kokoinen saari. Ei liian pieni, silti tekemistä ja monia kivoja retkiä saatavilla. Aika paljon suomalaisia, mutta ei meitä häirinnyt. Helppo kohde. Tykkäsimme, vaikka olemme aiemmin olleet omatoimimatkoillakin pitkin Thaimaata.

Vierailija
15/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tuhannesti! Juuri tuo, että minkä ihmeen paikan osaa valita, kun ei tiedä mistään mitään.. katsoin juuri tuota Patong Beachia Tjäreborgilta, mutta ei siis sinne! Jotain elämää kiva olla, mutta bilettäjiä ei siis mukana, ei myöskään pieniä lapsia. Tuota Emerald Beach Resort -hotellia myös katsoin, kiitos! Nyt tutkimaan Karon- ja Kata Beachia siis myös.. 

Juu minua ei haittaa leimautua, jos ei niin muodikasta olekaan Thaimaassa käydä, en ole käynyt edes Tallinnassa.. 

Vierailija
16/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 16:58"]

Tjäreborgin matkalla Koh Lantalla oltiin viimeksi. Voin suositella. En muista hotellin nimeä, mutta oli siinä aika lähellä ns. pääkatua. Sopivan kokoinen saari. Ei liian pieni, silti tekemistä ja monia kivoja retkiä saatavilla. Aika paljon suomalaisia, mutta ei meitä häirinnyt. Helppo kohde. Tykkäsimme, vaikka olemme aiemmin olleet omatoimimatkoillakin pitkin Thaimaata.

[/quote]

Oliko tuolla koh Lantalla mitään elämää iltaisin? En nyt haluaisikaan mitään Lady Boy-discoja mutta jotain kivoja illanviettopaikkoja, jos jonain iltana menojalkaa vipattaa?

Vierailija
17/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 siis ap.

Vierailija
18/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Hua Hin, Cha Am ja Rayong ovat melko lähellä Bangkokia, joten siirtyminen on helppoa. Ovat kivoja rauhallisia paikkoja. Phuketin Kata Beach on kivan rauhallinen, mutta on kuitenkin kauppoja, kojuja ja ravintoloita. Bangkokista sinne on helppoa mennä joko yöbussilla tai lentokoneella, lentoja saa edullisesti. Patong Beachissä voi sitten käydä katsomassa rivakampaa menoa ja ostoskeskuksia, jos huvittaa. Tekemistä riittää kyllä.

Vierailija
19/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin viime jouluna Karon Beachillä lastemme kanssa ja tykättiin paikasta. Ei ollut mikään "kuollut" paikka ja muutaman kerran hypättiin tuktukiin ja mentiin Patongille jossa sitten onkin hulinaa ja vilskettä. Eli siis jos aikuisetkin tykkää joku ilta lähteä keskenään käymään jossain iltamenopaikassa niin Katalta ja Karonilta pääsee nopeasti Patongille ja takaisin. Ovat siis naapurikyliä kaikki kolme. 

Vierailija
20/20 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patong on samanlainen "helvetti" kuin Pattaya. Pysyisin kaukana noista, jos et tahdo ostaa seksiä tai bilettää idioottien kanssa.