Pidän tupakoitsijoita vähä-älyisinä, ei voi mitään.
Harva asia on ihmiselle niin haitallista kuin tupakka. Tietoa asiasta on ollut satavilla jo kymmeniä vuosia. Jokainen alle viisikymppinen polttaja on siis joko tyhmä tai itsetuhoinen.
Miksi, siis miksi kukaan alottaa tavan, joka on a) haitallinen, b) pahanhajuinen c) sosiaalinen stigma d)kallis e) tunnetusti addiktoiva.
Kommentit (49)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:33"]
Nii, on se kumma kun tupakka tappaa. Niin se tappaa ihan elämäkin. Elitpä elämäsi miten tahansa, voit sairastua vakavasti ja kuolla siihen. Ja monihan on kotiinsa kuollut. Pitääkö siis koditkin kieltää ihmisiltä? Mulle tupakointi on tapa, tapa siinä missä kahvin juontikin. Tai vaikkapa kaljatölkin hörppäys illasta. Tapoja on paljon meillä ihmisillä. Ite en esim telkkaria katao juuri ikinä. Kavereilla tulee joskus katottua, mut himassa en ikinä kato telkkaria. Syntymä antoi mulle (kuten kaikille muillekin) kuolettavimman taudin, sitä kutsutaan elämänä. Jokainen käyttää sen miten parhaakseen näkee, eikä sen pitäisi olla keneltäkään muulta pois miten kukin oman elämänsä käyttää.
[/quote]
Mutta ajattelitpa asian mitenpäin tahansa, tupakka on siltikin myrkky. Et nauttine muitakaan myrkkyjä ihan vain siksi, että satut niitä eteesi saamaan ja joka tapauksessa kuolet joskus? Tuo on se riippuvuus sinulla mikä puhuu. En usko, että sinäkään polttaisit sitä ensimmäistäkään tupakkaa jos nyt voisit palata siihen ja perua koko "tavan"
[/quote] Alkoholikin on myrkky. Sinä et varmaan käytä alkoholiakaan?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:13"]
Sitä kun on saavuttanut täydellisen terveyden ja nuoruuden. Sitten huomaa ettei sekään tuonut onnea vaikka kaiken annoin ja kovasti tein töitä.
Sitä sitten siirtyy eteenpäin elämässä ja lopettaa terveyshömpötykset ja terveydellä rahastukset.
Koko terveyshömpötys on huuhaata ja ei tuo onnea tai sitä jotain mitä mainostaa.
Ei se röökikään tuo, mutta ainakin lyhentää tehokkaasti elinikää. Suosittelen kokeilemaan tupakointia, jos todella pohditte sitä mitä hyötyä siitä on. Tupakoinnista löytyy paljon juttuja, jotka eivät ole huuhaata. Tupakkaa polttivat esi-isämme ja sitä ennen kivikauden intiaanitkin.
Tupakointi ei ole tyhmä tapa tai järkevä tapa. Se on vain yksi tapa muiden joukossa.
Tavallaan parasta tupakoinnissa on nykyään sen kapinallisuus. Kapina terveyttä kohtaan ja provosoiva ärsyttävän hämmentävä näky 2000-luvun terveysintoilijoiden silmissä.
Hauskinta on käydä lenkillä ja katsella, kun punkerot ovat terveyshumpunkin vallassa. Juosta niiden ohi ja juosta vielä toisen kerran niiden ohi. Hymyillä heidän uusille urheiluvetimille ja maalissa heitä punanaamaisia puuskuttajia odotellen vetää kessut.
Olen minä vetänyt kessua samaan aikaan, kun kiskaisin 33 puhdasta leuanvetosuoritustakin. Kyllä siinä terveysintoilijat katselivat pitkään.
t. entinen terveysimainonnan uhri
[/quote]
"Tupakkaa polttivat esi-isämme ja sitä ennen kivikauden intiaanitkin."
Tupakka tuli Eurooppaan vasta Kolumbuksen matkojen tuliaisina, joten ei sitä kovin kaukaiset esi-isät tuprutelleet.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:43"]Yleensä aloittaja on n. 15-vuotias. Silloin on muut asiat huomattavasti tärkeämpiä kuin äly ja terveys. Ja sitten onkin jo liian myöhäistä kun tulee järkiinsä.
[/quote]
Luin tämän ensin, että AP on 15 ja ajattelin samoin...
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:37"]
Harva asia on ihmiselle niin haitallista kuin tupakka. Tietoa asiasta on ollut satavilla jo kymmeniä vuosia. Jokainen alle viisikymppinen polttaja on siis joko tyhmä tai itsetuhoinen.
Miksi, siis miksi kukaan alottaa tavan, joka on a) haitallinen, b) pahanhajuinen c) sosiaalinen stigma d)kallis e) tunnetusti addiktoiva.
[/quote]
Samaa mieltä kanssasi.
Kaiken lisäksi homma näyttää niin helvetin typerältä... ja se haju. YÖÖÖKKK!!!
Heh, ketjun vastausten perusteella on melko helppoa päätellä, kuka vastaajista tupakoi ja kuka ei.
Oi Pyhä Tupakka, sinun edessäsi yskin, valehtelen itsellenikin, haisen ja lopilta kuolen. Ylistetty olkoon tupakoitsijain elämäntapa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:10"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:13"]
Sitä kun on saavuttanut täydellisen terveyden ja nuoruuden. Sitten huomaa ettei sekään tuonut onnea vaikka kaiken annoin ja kovasti tein töitä.
Sitä sitten siirtyy eteenpäin elämässä ja lopettaa terveyshömpötykset ja terveydellä rahastukset.
Koko terveyshömpötys on huuhaata ja ei tuo onnea tai sitä jotain mitä mainostaa.
Ei se röökikään tuo, mutta ainakin lyhentää tehokkaasti elinikää. Suosittelen kokeilemaan tupakointia, jos todella pohditte sitä mitä hyötyä siitä on. Tupakoinnista löytyy paljon juttuja, jotka eivät ole huuhaata. Tupakkaa polttivat esi-isämme ja sitä ennen kivikauden intiaanitkin.
Tupakointi ei ole tyhmä tapa tai järkevä tapa. Se on vain yksi tapa muiden joukossa.
Tavallaan parasta tupakoinnissa on nykyään sen kapinallisuus. Kapina terveyttä kohtaan ja provosoiva ärsyttävän hämmentävä näky 2000-luvun terveysintoilijoiden silmissä.
Hauskinta on käydä lenkillä ja katsella, kun punkerot ovat terveyshumpunkin vallassa. Juosta niiden ohi ja juosta vielä toisen kerran niiden ohi. Hymyillä heidän uusille urheiluvetimille ja maalissa heitä punanaamaisia puuskuttajia odotellen vetää kessut.
Olen minä vetänyt kessua samaan aikaan, kun kiskaisin 33 puhdasta leuanvetosuoritustakin. Kyllä siinä terveysintoilijat katselivat pitkään.
t. entinen terveysimainonnan uhri
[/quote]
"Tupakkaa polttivat esi-isämme ja sitä ennen kivikauden intiaanitkin."
Tupakka tuli Eurooppaan vasta Kolumbuksen matkojen tuliaisina, joten ei sitä kovin kaukaiset esi-isät tuprutelleet.
[/quote]
Piipuissa on poltettu ties mitä rohtoja ennen tupakkaa. Eikä tupakka ole ainut kasvi, joka sisältää tervaa ja muita epäpuhtauksia.
Minun on pakko tupakoida, koska muuten muut haistaisivat kannabiksen savukkeeni seasta.
Valitettavasti pitää sekoittaa tupakkaa kannabikskääryleeni sisään ettei kukaan huomaa minua narkomaaniksi ja soita poliisia.
Kannabiksen laittomuuden aikana olen siis ajautunut nikotiiniaddiktiksi :( Sen lisäksi kuolen keuhkoahtaumatautiin hyvin nuorena. Miksi kannabiksen pitää olla laitonta?
Minä tupakoin aina vaikeina aikoina. On se ikävää, mutta rauhoittaa minua ja antaa minulle oman pienen hetken rauhoittua. Mutta mähän olen vain merkonomi, en kovin fiksu ja rahahuoliakin on joten kai tämä tukee apn stereotypiaa.
Joo, kyllä te av-mammat hakkaatte Donnerin, Niinistön ja Kataisen. Mun mielestä ylipainoiset ja alkoholia käyttävät sen sijaan ovat kuvottavia. Rumia ja huonokäytöksisiä, itsekurittomia olentoja.
IQni=135 ja tupakoin, joten en väittäisi, että tupakointi implikoi vähä-älyisyyttä. Ja polttaahan S. Niinistökin ja tuskin häntäkään voi luokitella vähä-älyiseksi tapaukseksi.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:45"]
Minä olin ainakin 15-vuotiaana selvästi tupankointivastainen ja pidin sitä hölmönä hommana. Ja niin pitivät muutkin fiksut luokkakaverit. Ne oli tulevia WT-tyyppejä ne, jotka silloin aloittivat tupakan polton.
[/quote]
*tupakanpolton
Et sä nyt niin kovin välkyltä vaikuta, kun et yhdyssanojakaan osaa. :)
[/quote]
itse et osannut.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:33"]
Nii, on se kumma kun tupakka tappaa. Niin se tappaa ihan elämäkin. Elitpä elämäsi miten tahansa, voit sairastua vakavasti ja kuolla siihen. Ja monihan on kotiinsa kuollut. Pitääkö siis koditkin kieltää ihmisiltä? Mulle tupakointi on tapa, tapa siinä missä kahvin juontikin. Tai vaikkapa kaljatölkin hörppäys illasta. Tapoja on paljon meillä ihmisillä. Ite en esim telkkaria katao juuri ikinä. Kavereilla tulee joskus katottua, mut himassa en ikinä kato telkkaria. Syntymä antoi mulle (kuten kaikille muillekin) kuolettavimman taudin, sitä kutsutaan elämänä. Jokainen käyttää sen miten parhaakseen näkee, eikä sen pitäisi olla keneltäkään muulta pois miten kukin oman elämänsä käyttää.
[/quote]
Mutta ajattelitpa asian mitenpäin tahansa, tupakka on siltikin myrkky. Et nauttine muitakaan myrkkyjä ihan vain siksi, että satut niitä eteesi saamaan ja joka tapauksessa kuolet joskus? Tuo on se riippuvuus sinulla mikä puhuu. En usko, että sinäkään polttaisit sitä ensimmäistäkään tupakkaa jos nyt voisit palata siihen ja perua koko "tavan"
[/quote]
Niin? Kyllä polttaisin siltikin, vaikka miten voisin ajassa palata taaksepäin. Päätös on minun. Tapa siinä missä kynsien pureskeluki. Ja myrkkyä on myöa eines ruuissa, sipseissä, hanavedessä ja aivan kaikessa mitä sinäkin suustasi päivittäin alas tunget. On siis aivan turha vedota tupakan myrkkyihin, kun koko ympäristösi on täynnä myrkkyjä.
Eli onko myös sinulla riippuvuus myrkkyihin joka puhuu? Vai onkohan kyseessä jokin ihan muu sitteniin..?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:30"]Heh, ketjun vastausten perusteella on melko helppoa päätellä, kuka vastaajista tupakoi ja kuka ei.
Oi Pyhä Tupakka, sinun edessäsi yskin, valehtelen itsellenikin, haisen ja lopilta kuolen. Ylistetty olkoon tupakoitsijain elämäntapa.
[/quote]
Asialliseen keskusteluun kykenee näköjään vain nämä tyhmät ja vähä-älyiset tupakoijat. Teiltä tupakoimattomilta pyhimyksiltä kun ei heru niitä alkeellisimpiakaan käytöstapoja haukkumisenne lomassa.
Samaa mieltä, tupakointi on niin nähty. Siirryen shishaan :)
Hemmettikö sitä täytyy olla kaikessa täydellinen!? Kompensoin älykkyyttäni tupakanpoltolla.
Niin minäkin pidin, kunnes tutustuin älykkääseen tupakoitsijaan. Hämmentävää.
Yleensä aloittaja on n. 15-vuotias. Silloin on muut asiat huomattavasti tärkeämpiä kuin äly ja terveys. Ja sitten onkin jo liian myöhäistä kun tulee järkiinsä.
Juice Leskinen, Jörn Donner, Albert Einstein, Winston Churchill, Urho Kekkonen, Stefan Lindfors, Salvador Dali... vähä-älyisiä kaikki. Täytyy sanoa että jos tupakoimattomuus on ainoa asia josta tunnet ylemmyyttä, niin onhan se hieman hupaisaa. Toki tupakointi alkaa olla pois muodista, mutta kuitenkin... Ja minäkään en polta. En silti pidä tupakoivia vähä-älyisinä. Mieheni tupakoi ja testattu äo yli 150. Paljonko sinulla on?