Menee hermot tuohon mieheen kun sillä ei ole mielipidettä mistään!
Miehen kanssa ei voi keskustella mistään kun kaikki on aina ihan jees. Mielipidettä ei ole mihinkään eikä etenkään kriittisiä näkemyksiä. ”Mitäpä sitä turhaan miettiä tai jauhaa kun asioille ei mitään voi”. No monelle asialle ei tosiaan mitään näin yksilötasolla mahda mutta mielestäni silti on tärkeää omata näkemyksiä ja pystyä esittämään kritiikkiä asioita kohtaan. Alkaa olla kohta eron paikka. Olen niin kyllästynyt.
Kommentit (41)
Ihan sama mulle mä oon onnellinen
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mulle mä oon onnellinen
Pepestä kaikilla on mielipide
Aivan turha on miehellä olla omaa mielipidettä mistään! Se on tasa-arvoa. Joko mielipide on sama kuin naisen mielipide, tai sitten se on väärä, koska miehillä ei ole tunneälyä.
Näinhän virallinen totuus menee. Mikä tässä on ongelma?
No miksi tämä asia ei häirinnyt seurustelun alkuvaiheessa?
Joka pikkuasiaan ei kannata hajottaa keskittymistä. Parempi miettiä tärkeitä asioita ja muodostaa niistä oma mielipide. ap kuulostaa ihmiseltä, jonka ajatukset pyörivät tyhjänpäiväisyyksissä. Pitäisikö ottaa vaaleaa vai tummaa leipää, voi tsiisus.
Perässä vedettävät ihmiset ovat raskaita varsinkin parisuhteissa. Joudut tekemään kaikki päätökset ja toinen tulee hymistellen perässä samalla keräten raivoa siitä, ettei saa ilmaistua itseään. 20 vuiden päästä raivo sitten purkautuu ja saat kuulla miten paska ihminen olet ollut, kun olet tehnyt kaikki päätökset ja määrännyt kaikesta.
Ei pahalla, mutta kuulostat vähän rasittavalta, ap. Ei muakaan kiinnostaisi, pitääkö nyt ostaa vaaleaa vai tummaa leipää. Mikset osaa tehdä päätöksiä itse? Vai onko kyse siitä, että haluat enemmän small talkia?
Maailmassa on ääretön määrä asioita, joista voisi olla mielipide. Arkielämässäkin sellaisia asioita on eittämättä tuhansia. Suurin osa ihmisistä ei ole kiinnostunut suurimmasta osasta näitä asioita niin paljoa, että jokaiseen on valmis ja vankka mielipide. Suurimmalla osalla ei ole aikaa ja kykyä edes muodostaa sellaista. Useimmilla on joitain itselle tärkeitä kiinnostuksenaiheita ja sellaisia mieltymyksiä, että mielipide on valmiina ja se on melko vahva tai vahva. Sittenkin, jos mielipide on, sen perusteet saattavat olla heikot tai typerät. Esimerkiksi "naiset eivät osaa ajaa autoa" voi kyllä olla väkevä mielipide, mutta täysin typerä. Tai vastaavasti jokin "sienissä on säteilyä".
Kieltämättä sellainen jatkuva mielipiteen tivaaminen on rasittavaa, kun pitäisi aina olla valmis vastaus leipähyllyn kymmenien samanlaisten ja yhdentekevien tuotteiden valinnasta. Toki sellaiseen löytyy sitten keino ratkaista mielipiteettömyys, ja se voi olla esim. edullisimman etsiminen tai satunnainen poiminta. Mielipiteeksi tällainen ratkaisumenetelmä ei silti muutu. Mikäli kummallakaan ei ole mielipidettä, niin on turvauduttava tällaiseen. Mutta kysymys itse asiassa onkin, että miksi se tivaaja närkästyy toisen mielipiteettömyydestä, jos itselläänkään ei ole sen kummempaa mielipidettä vaan haluaa vain ulkoistaa vastuun päätöksestä toiselle?
Ap taitaa olla samanlainen riidanhaastaja kuin oli äitinikin, riita oli heti pystyssä jos isä hiukankin oli erimieltä jostakin asiasta, ja sitä huuroa riitti päiväkausiksi.
Joten ap, käveleppä peilin eteen katso millaisen ihmisen peilistä näet.
Voi elämä näitä av-mammojen ongelmia. :D
Toiset vain jaksa tapella ja välttelevät sitten kiistan aiheita kun esim työpaineita.
Mitä sitä turhaan kertomaan mielipiteitään kun ne ovat kuitenkin naisten mielestä vääriä. Joo, joo ihan sama niin ei tarvi riidellä.
Moderni mies on ihan jees ja aina myötäilee naisia, muutenhan sitä on automaattisesti sika ja sovinisti. Fiksummat tietenkin naamioivat sen myötäilyn omaksi mielipiteeksi, mutta tää taitaa olla vähän yksinkertaisempi tapaus.
Vastaus/kommenttivaihtoehdot kysymyksestä riippuen:
1 en tiedä (esim tuletko mukaan kauppaan)
Ei vain kehtaa suoraan sanoa, ettei halua.
2 päätä sinä tai ihan kumpi vaan (otatko vaalean vai ruisleivän)
Voi ristus sentään. Jos ei miestä kiinnosta mitä leipää syö, niin päätä sinä.
3 hömpötystä/kokonaan sun juttu (pitäisi ostaa uusi leivänpaahdin rikkiikkinäisen tilalle tai kilpailuttaa vakuutukset
Monelle miehelle se leivänpaahdin on ihan se ja sama.
Vakuutusten kilpailutuksesta tulee pää kipeäksi, kun jokaisella firmalla on erilaiset ehdot ja korvaukset jne.
4 öh/jaa tms. (sopii kaikkeen keskustelunaloitukseen. Erityisesti jos koskee tulevaisuuden suunnitelmia/toiveita)
Keksi parempia vaihtoehtoja kysymyksille.
Vierailija kirjoitti:
Miten kestätte noin tyhjien ihmisten seuraa?
Itselle on aivan se ja sama sellaiset triviaalit asiat joista akat yleensä jauhaa.
Sitten kun pitäisi keskustella olemassaolon perimmäisestä luonteesta, ollaan ihan "häh? siis mitäääh täh töh??"
Vaimoni vaihtaisi varmasti erittäin mielellään ukot päittäin! :D
Tapanani on väitellä kärkkäästi ja mielipidettäni jopa kesken lauseen vaihtaen. Koska eihän se ole tervettä lukkiutua vain yhteen näkökulmaan! Mielipiteitä sataa kuin tykin suusta. Tosiaan, positiivisena puolena tietenkin se, että voin perustellusti mainostaa olevani hyvin avarakatseinen...
Miksi niitä miehiä pitää ottaa, kun ne on niin huonoja. Huonoja ja vielä huonompia. Ihan sitä vartenko, että saa haukkua ja moittia, että miten ankea tyyppi toi mies on, ja että sitten tuntee itsensä jotenkin vähän paremmaksi ihmiseksi ja vaimoksi?
Olisipa mielenkiintoista kuulla, mitä mieltä miehesi on sinusta.
Jos sillä olisi mielipide niin se ei olisi sun kanssa.
Kun lukee keskustelupalstoja, huomaa että ihmisillä on paljon mielipiteitä asioista joista he eivät tajua mitään. Ei kaikesta tarvitse olla mielipidettä.