Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekeekö joku vielä ruskeaa jauhelihakastiketta (jauhot)

Vierailija
08.09.2014 |

Mun tekee mieli,mutta kauhean huono omatunto,et tarjoanko nyt perheelle paskaa soossia ja epäterveellistä kuraa,jos teen perus jauhokastikeen..moni kun toitottaa että on hyvin epäterveellistä. Mutta onko se nyt niin epäterveellistä jos 400g jauhelihaa,sipulia,rasvaa ja jauhoja 2-3rkl ja tuosta syö perunan ja salaatin kanssa monta kertaa....

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään, tulee ihan lapsuus mieleen kun haistaa paistuvat jauhot <3 ja  maistuu koko perheelle, kylkeen tummaa pastaa & salaattia

Vierailija
42/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 15:37"]Mun tekee mieli,mutta kauhean huono omatunto,et tarjoanko nyt perheelle paskaa soossia ja epäterveellistä kuraa,jos teen perus jauhokastikeen..moni kun toitottaa että on hyvin epäterveellistä. Mutta onko se nyt niin epäterveellistä jos 400g jauhelihaa,sipulia,rasvaa ja jauhoja 2-3rkl ja tuosta syö perunan ja salaatin kanssa monta kertaa.... [/quote] Miten 400 gram.kastikkeesta, siis jonka pohjana on tuo määrä jauhelihaa, syö monta kertaa? Lapset toki ja riippuu niidenkin iästä

[/quote]

Kyllä siitä 3-4 kertaa yksi aikuinen ihminen syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mobiili

Vierailija
44/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jauhelihaa ei kenenkään tulisi syöttää lapsilleen.

Vierailija
45/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:48"]

Jauhelihaa ei kenenkään tulisi syöttää lapsilleen.

[/quote]

Miksi ei? Se on hyvää ja terveellistä.

Vierailija
46/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

(Turha kommentti, haluan sivulle 2)

Vierailija
47/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan, kärysoossi on parasta! Pastan kanssa tietenkin tomaattipohjaista, kärysoossia pottujen kera.

Vierailija
48/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:09"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 15:57"]

70-luvulla oltiin paljon terveempiä, vaikka syötiin päivittäin ruskeeta kastiketta.

[/quote]

Vähemmän kaiken maailman hörhöilijöitä. Vanhuksiamme ei ryöstellyt kukaan, kuparikaiteet säilyivät siellä, minne ne oli laitettu, puistossa sai makailla ilman että kukaan tuli väkivalloin vaatimaan puhelinta ja rahoja itselleen, myös metrossa kulkevat maksoivat mukisematta matkansa, koska heidät oli kasvatettu oikudenmukaisiksi kunnon kansalaisiksi ja ymmärsivät, ettei pelkät vapaamatkustajat tuota mitään yhteiskunnallemme. 

Miten niin oltiin terveempiä?

[/quote]

Vierailija
49/68 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se jauho pitää ruskistaa oikeassa voissa, jos laittaa jotain öljyä, ei se ruskistu. Lapsena opin mummalta miten sitä tehdään :) Ja se oli aina mumman työnä se mun lempiherkku. Oma äitee tekee mulle kaalikääryleitä, niitä tulee harvoin itte väännettyä, mutta silloin harvoin ku käyn äiteen ruokia syömäs niin se tekee niitä ku tietää että tykkään tai sitte hyvää hirvenlihaa kun tietää että me mieheni kanssa tykätään siitäkin tosi paljon ja harvoin saa.

Vierailija
50/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
51/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te, joiden mielestä muutama lusikallinen jauhoja jaettuna neljään ateriaan on hirvittävän paha, ette varmaan ikinä syö leipää tai kylässäkään keksiä tai pullaa? Ette koskaan leivo lasten kansa tai tee pannukakkua...?

Vierailija
52/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:48"]Miten niin vielä. En ole koskaan tehnyt. Jauhelihakastike on meillä aina bolognese-tyyppinen eli timaattipohjaan tehty. Lisäksi paljon sipulia, valkosipulia, yrttejä ja lihan paistan oliiviöljyssä.
[/quote]

Ihan timanttipohja no huh Huh...
Itse laitan jauhot liha sekaan ja fondia niin tulee ruskeaa kastiketta ilman käristystä juu ja olen kokki.

Vierailija
53/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä teen, se on parasta kuoriperunoitten kanssa.

Vierailija
54/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 06:22"]

Te, joiden mielestä muutama lusikallinen jauhoja jaettuna neljään ateriaan on hirvittävän paha, ette varmaan ikinä syö leipää tai kylässäkään keksiä tai pullaa? Ette koskaan leivo lasten kansa tai tee pannukakkua...?

[/quote]

Olet oikeassa :)

Vierailija
55/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:48"]Miten niin vielä. En ole koskaan tehnyt. Jauhelihakastike on meillä aina bolognese-tyyppinen eli timaattipohjaan tehty. Lisäksi paljon sipulia, valkosipulia, yrttejä ja lihan paistan oliiviöljyssä.
[/quote]

Hyi hitto! Miten joku voi syödä yrttejä, valkosipulia ja oliiviöljyä?? Yäääk!!

Vierailija
56/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte ruskean kastikkeen onnistumaan ilman, että se jauho jää könteiksi? 30 vuotta olen yrittänyt ja edelleen kastike pitää siivilöidä ja siten jää aika liruksi. Siksi laitan jauhot jauhelihan sekaan, mutta se ei todellakaan ole sama asia.....

Vierailija
57/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 07:41"]

Miten saatte ruskean kastikkeen onnistumaan ilman, että se jauho jää könteiksi? 30 vuotta olen yrittänyt ja edelleen kastike pitää siivilöidä ja siten jää aika liruksi. Siksi laitan jauhot jauhelihan sekaan, mutta se ei todellakaan ole sama asia.....

[/quote]

Sä pihistelet rasvan kanssa! Kunnolla voita tai laardia.

Vierailija
58/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasvaa pitää olla sen verran että jauhot imeytyy siihen sellaiseksi tahnaksi, ei saa jäädä kuivia jauhokikkareita. Vettä lisätään annoksittain niin että aina sekoitetaan seos tasaiseksi sitä mukaa kun se sakoontuu. Vettä lisätään ja sekoitetaan niin kauan että kastike on sopivan löysää, sitten voi jättää hiljalleen kiehumaan välillä sekoitellen.
Minä teen niin että ensin ruskistan sipulit tilkassa voita, sitten ruskistan jauhelihat ja lisään jauhoja sekaan sen verran että ne imeytyy lihoista irronneeseen rasvaan ja nesteeseen.

Vierailija
59/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2014 klo 07:41"]

[/quote]

Käytä valurautapannua, kylmän vedenkin voi lisätä kerralla. Valurutapannu pitää lämmön niin hyvin. Äläkä laita liikaa jauhoja, voi-rasvaseoksen pitää olla notkeaa.

Vierailija
60/68 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:01"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 15:54"]

Mieheni tekee, valurautapannulla hartaasti  hauduttelee. Ihan parasta!

[/quote]

Ei siihen mitään valurautapannua tarvita...

[/quote]

No meilläpä tarvitaan
[/quote]

Niin meilläkin. Maku on parempi. Ja eihän millään pinnotepannulla saa kuumentaa niin kuumaks, ties mitä irtoaa jostain ikiteflonista. Keraaminen on kans hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän