Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvalle korvikset, mitä mieltä??

Vierailija
08.09.2014 |

Mitä mielipiteitä teissä herättää vauvan korvien lävistäminen? Tuli mieleeni, kun luin blogia, jossa kirjoittaja oli lävistänyt kummankin vauvansa korvat. 

http://www.lily.fi/blogit/tassa-elama/vauva-sai-vihdoin-korvikset

Itse olen sitä mieltä, että odottaisin, että lapsi osaa itse korviksia pyytää, mielestäni korvikset näyttävät vauvalla vähän oudoilta.. Enkä kyllä mielellään vauvalle aiheuttaisi turhaa kipua, jota korvisten laitto varmasti väkisinkin jonkinverran aiheuttaa. Olenko vähän vanhanaikainen?

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on keskusteltu täällä jo 100 kertaa, mä oon ollu 8kk kun äitini halusi mulle reiät, 27v sitten.
En itse näe siinä mitään pahaa, ihme hysteerikoita av-mammat ootte, ei se lapsi mitään traumoja siitä saa :D

Vierailija
2/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakaan en lapselleni korviksia laittaisi ennenkuin osaisi niitä itse pyytää ja olisi tarpeeksi vanha pitämään niistä huolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä. Toi on sairasta.

Vierailija
4/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan aikuisellekaan laita väkisin korviksia, niin miksi vauvalle?

Vierailija
5/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ja sama mulle. Maailmassa on suurempaakin vääryyttä.

Vierailija
6/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pimeetä, eikä asiaa tee yhtään sen oikeammaksi, että "joissain kulttuureissa se on ihan tavanmukaista". Niin on tyttöjen ympärileikkauksetkin.

Vierailija
7/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut mieleen mutta miksipä ei. Ainoa asia mikä tuossa käytännössä mua häiritsee, on se että korviksilla ilmeisesti "merkitään" lapsen sukupuoli. Muuten en usko että korviksista on mitään haittaa, yleisestihän pikkutytöillä on korvikset monessakin maassa.

Vierailija
8/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvalle ei kuulu korvikset. Siitä seuraa tarpeetonta kipua, tulehdusvaara ja vauvalla korvikset - myös nappikorvikset voivat repäistä koko korvalehden halki. Vauva tai taapero ei osaa varoa korviksia leikkiessä tai vaatteita pukiessa/riisuutuessa. Lisäksi siitä jää pysyvä arpi, jota lapsi ei välttämättä olisi halunnut itse. 

Vierailija
9/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:54"]

Ihan pimeetä, eikä asiaa tee yhtään sen oikeammaksi, että "joissain kulttuureissa se on ihan tavanmukaista". Niin on tyttöjen ympärileikkauksetkin.

[/quote]

Ja tyttöjen kallojen muokkaaminen kauniinmaksi. Joten eiköhän korvikset ole aika pikkujuttu...

Vierailija
10/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:54"]Ihan pimeetä, eikä asiaa tee yhtään sen oikeammaksi, että "joissain kulttuureissa se on ihan tavanmukaista". Niin on tyttöjen ympärileikkauksetkin.
[/quote] Korvisten vertaaminen ympärileikkaukseen onkin just hyvä perustelu...

Vierailija
11/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä lienee äiti, jolle lapsi on oman itsen jatke ja eräänlainen nukke. Näitä näkee jatkuvasti. Ikävää.

Vierailija
12/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se blogin äiti vähän heikkolahjainen, niin oudot perustelut. Ja kun kukaan ammattilainen ei suostunut lävistämään noin pientä niin tekivät reiät itse neulalla!?! Ei kuulosta kovin älykkäältä pariskunnalta, toivottavasti eivät muuten kohtele lapsiaan huonosti.

Vierailija
13/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kantani asiaan on ehdoton ei. Kenenkään vanhemman ei pitäisi mennä turmelemaan lapsensa kehoa lävistyksillä. Moinen pitäisi lailla kieltää.

Vierailija
14/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:57"]

Kyseessä lienee äiti, jolle lapsi on oman itsen jatke ja eräänlainen nukke. Näitä näkee jatkuvasti. Ikävää.

[/quote]

Kyllä. Lapsen itsemääräämisoikeutta ei arvosteta pätkän vertaa!

Vierailija
15/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:58"]

Onko se blogin äiti vähän heikkolahjainen, niin oudot perustelut. Ja kun kukaan ammattilainen ei suostunut lävistämään noin pientä niin tekivät reiät itse neulalla!?! Ei kuulosta kovin älykkäältä pariskunnalta, toivottavasti eivät muuten kohtele lapsiaan huonosti.

[/quote]No eihän tehnyt itse, vaan sairaanhoitaja kävi laittamassa heidän kotonaan. Mistä päättelit että tekivät neulalla itse!?

En itsekään laittaisi vauvalle korvakoruja, mutta en tuon perustella pelkästään lähde ketään tuomitsemaan tai sanomaan huonoksi vanhemmaksi.

Vierailija
16/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän sillä äidillä oli pakkomielle niihin reikiin vaikka huomasti että missään liikkeessä ei suostuta vauvojen korvia lävistämään. Ei mitenkään pysty odottamaan edes siihen että lapsi olisi 4v? Oliko ne valmiiksi tilatut korvikset liian ihkut ettei vaan pystynyt olemaan runnomatta niitä vauvan korviin?

Vierailija
17/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:58"]

[/quote]No eihän tehnyt itse, vaan sairaanhoitaja kävi laittamassa heidän kotonaan. Mistä päättelit että tekivät neulalla itse!?

En itsekään laittaisi vauvalle korvakoruja, mutta en tuon perustella pelkästään lähde ketään tuomitsemaan tai sanomaan huonoksi vanhemmaksi.

[/quote]

Luepa vähän eteenpäin miten Suomessa syntyneen kohdalla toimittiin. Ihan itse kotona rei'ittivät. Aika järkkyä.

Vierailija
18/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa kyllä bloggaajalta vedota siihen, että rokotuskin sattuu enemmän. Yhtälaillahan rokottaessa sillä neulalla pistetään, kuin korviakin lävistäessä. Ei tuo nyt mielestäni ls-ilmon arvoinen asia ole, mutta itse pidän VAUVAN lävistämistä hyvin erikoiseina. 

Vierailija
19/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"yksi ilta korvikset sitten tuikattiin yhdessä Niñan korviin. Papi lävisti ja ite pyörittelin korvakorujen ruuvit kiinni, joka oli melkeinpä se hankalin osuus, kun ovat niin minimaalisen pienet."

Papi=isä

Vierailija
20/54 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, on muuten irvokkaan näköistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän