onko mäkkärissä käytössä viiden sekunnin sääntö?
Kommentit (11)
Jos putoaa lattialle tavaraa ja nostaa 5 sekunnissa bakteerit eivät ole tarttuneet ruokaan? Tämä varmaan. Tästä on ihan tutkimus tehty. Tuskin on sääntö voimassa mutta uskon että keittiössä kun keittiössä harrastetaan pudonneen tuuan tskaisin laitaselle nostamista
Joo, meidän ravintolassa 10 min sääntö
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:20"]
Jos putoaa lattialle tavaraa ja nostaa 5 sekunnissa bakteerit eivät ole tarttuneet ruokaan? Tämä varmaan. Tästä on ihan tutkimus tehty. Tuskin on sääntö voimassa mutta uskon että keittiössä kun keittiössä harrastetaan pudonneen tuuan tskaisin laitaselle nostamista
[/quote]
Ei ainakaan niissä keittiöissä, jossa olen ollut töissä. Minulla on tietysti suppea kuva, sinulla voi olla laajempi kokemus asiasta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:21"]
[/quote]
Ja teidän ravintola oli nimeltään? Tämä siksi, että ei mustamaalata koko alaa ja työt säilyy tälläkin alalla.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:23"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:21"]
[/quote]
Ja teidän ravintola oli nimeltään? Tämä siksi, että ei mustamaalata koko alaa ja työt säilyy tälläkin alalla.
[/quote]
Tämä olikin vitsi. Suurin osa varmaan tajusikin.
Itse olin 90-luvulla hesessä vuoropäällikkönä ja sääntö oli kyllä nollasekunnin sääntö, eli kyllä roskiin meni ruoka jos lattialle tippui.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:20"]
[/quote]
En kyllä yleensä nosta takasin lautaselle. Ajattelen aina asian niin että söisinkö ruuan itse.
Ei. Eri asia sitten, mitä joku yksittäinen ihminen jossain tekee.
Jos tippuu lattialle, niin ei todellakaan myydä.
Mikä se on?