Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako aikuisopiskelija mitään tukia?

Vierailija
08.09.2014 |

Haluaisin vaihtaa alaa näin aikuisena. Minulla on AMK- tutkinto pohjalla, mutta haaveissa olisi opiskelu yliopistossa hyvin työllistävälle alalle. Minulla on vakituinen työ, mistä jäisin opintovapaalle jos opiskelupaikka irtoaa.

Huolena on vain opintojen rahoittaminen. Onko aikuisopiskelija oikeutettu mihinkään tukiin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta kenelläkään?

Vierailija
2/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeutettu aikuiskoulutustukeen. Tutustu Koulutusrahaston sivuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta aikuisopintotuki. Saa tukia, jos täyttää ehdot. Yksi työkaverini jäi ensin vuorotteluvapaalle ja sen jälkeen kahden vuoden opintovapaalle ja luki tradenomiksi. Mutta nuo vuorotteluvapaan ehdot muuttui nyt tyhmemmiksi....

Vierailija
4/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintoraha ja opintolaina, siinäpä ne.

Vierailija
5/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki:

http://www.koulutusrahasto.fi/fi/aikuiskoulutustuki/

Hyödynsin itse tuota opiskellessani aikuisena, ja toimi hienosti.

Vierailija
6/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opinto- ja asumistukea sekä opintolainaa saa ihan siinä missä nuo nuoremmatkin opiskelijat, kunhan opiskelu on päätoimista. Mikäli työuraa on riittävästi takana (muistaakseni 10v edestä työpäiviä eli voi olla myös pätkittäin pidemmällä ajalla) niin n. pariksi vuodeksi voi saada myös aikuiskoulutustukea, joka vastaa ansiosidonnaista päivärahaa. 

Vierailija
7/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö opintotukeen tullut muutoksia, saako sitä vielä toiseen korkeakoulututkintoon? Entä asumislisä, onko siihen oikeutta kun kyseessä olisi ns. kakkosasunto? Tuskin haluaisin siirtyä kirjoille eri kaupunkiin, missä perheeni asuu mutta ainakin muutama yö viikoss mun pitäisi viettää opiskelupaikkakunnalla.

Työuraa mulla on takana noin 15 vuotta, mutta tästä on yli 6 vuotta vietetty hoitovapaalla. Ap.

Vierailija
8/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintotuki + muut, tai aikuiskoulutustuki jos täyttää ehdot. Tuo aikuistuki ei kuitenkaan riitä koko tutkintoon.

Mites ihmeessä lasket 15 vuoden työksi sen jos olet ollut töissä 9v ja kotona 6v??

Ei se työkokemus siellä kotona lasta hoitaessa kasva :)

Vierailija
9/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko työksi omaishoito, kun se kerta tulee kaupungilta ihan palkanlaskennan kautta ja kerryttää myös eläkettä?

Vierailija
10/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa vaikka minkälaisia kun jaksaa ettiä ne.

yllättävän monipuoliseksi muutunu nuo muutamassa vuodessa.

eri elämäntilanteisiin erinlaisia ratkaisuja, joskaan ei noilla pelkästään

elele jos ylellisesti tarvii elellä

Vierailija
11/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:46"]Olet oikeutettu aikuiskoulutustukeen. Tutustu Koulutusrahaston sivuihin.
[/quote]

just näin.

Vierailija
12/12 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:53"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 13:46"]Olet oikeutettu aikuiskoulutustukeen. Tutustu Koulutusrahaston sivuihin.
[/quote]

just näin.
[/quote]
Entä miten tilanne muuttuu, jos jään työttömäksi? Meillä on yt:t taas Pia edessä, siksi uutta ammattia harkitsenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi