IS: Deltavariantti muutti koronaepidemian luonnetta maailmalla ja Suomessa. Nyt sairaalahoitoon joutuu enemmän nuoria ja perusterveitä.
Koronaepidemian luonne muuttui – tauti leviää nyt erityisesti yhden ryhmän keskuudessa https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008195161.html
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihan hurrja määrä aktiivisia rokotetrolleja. Tai sitten pienempi määrä hyvin aktiivisia. Näkyy kommenteista ja mm. alhaisista prosenteista aiotko ottaa rokotteen ketjussa, kun oikeasti 80-90% ottaa rokotteen.
Tämä. Suuri suomalaista ottaa rokotteen ja palstalle kohdistuu melkoinen spämmäys Korona valheita. Jotka on todistettu vääräksi.
THL:n ja tilastokeskuksen tilastot on tällä hetkellä ylivoimaisesti pahin rokotevastainen propagandakeskus.
Ei siihen oikeasti muuta tarvita, kuin kyky ymmärtää lukemaansa ja muistaa miten todenäköisyyksiä lasketaan sekä vertaillaan keskenään.
Tämänhän sinäkin olet varmasti alaasteella oppinut?
Vierailija kirjoitti:
Se on omituista, kun WHO on rauhassa, asiantuntijoiden tutkimuksiin perustuen tehnyt vuosikymmeniä pandemiasuunnitelmia. Heillä oli harkittu ja tutkimustietoon perustuva näkemys, miten pandemia hoidetaan. Mutta, mutta.... hysteria levisi ja heittivät kaiken asiantuntemuksen romukoppaan lähtien päättömänä heilumaan maallikkojen vaatimusten perässä. Siis tekevät vieläkin strategiaa, jota ei ole tutkittu edes teholtaan kunnolla. Täysin älyvapaata touhua. Miten ihmeessä voidaan asiantuntijaorganisaatiossa hylätä kaikki kerätty tieto ja tehdä uudet päätökset aivan mutulla?
Nämä lockdownit ja muut juuri on pahasta. Tästä tehdään vielä iso loppuselvitys, että kuinka päin peppua menikään. Se ottaa muutaman vuoden, koska nyt päättäneet ihmiset ei halua joutua haukutuiksi ja pitää saada uutta sukupolvea, joiden oma status ei ole väärien päätösten puolustamisessa.
Eräs ihminen sanoi niin hyvin: "Olen tässä miettinyt, että olenko minä menettänyt järkeni vai muu maailma." Lohdutin, että muu maailma. Itseasiassa moni ihminen on ihan järjissään, mutta tällä hetkellä jo järkikin on denialismia. Ymmärrän vielä paniikin alkuvaiheessa. Kuolleisuusarviot oli järkyttäviä, itsekin mietin maalis-huhtikuussa 2020 kaikkea testamentista lasten kohtaloon koronakuolemani vuoksi. Puhuttiin jopa 10-15% kuolleisuudesta pahimmillaan. Sitten kesän tullen paljastui, että kuolleisuusprosentti on murto-osa alkuperäisestä ja itsellä stressi helpotti näiden uutisten myötä. Hämmennyksekseni huomasin, että ympäristöön ja muihin ihmisiin tällä hyvällä tiedolla ei ollut enää mitään vaikutusta. He käyttäytyivät edelleen samalla tavalla kuin kuolleisuuusarvioiden ollessa järjettömät. En ymmärtänyt enää. Eivätkö he olleetkaan helpottuneita kuten itse olin, että homma ei näytäkään niin pahalta?
Ihan sama sun denalismi Koronan suhteen. Koronavirus muuttuu koko ajan vaarallisemmaksi. Ihan oma tyhmyys jos et sitä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä otsikoita näkee mutta tilastot taas osoittavat että yksikään alle 30-vuotias ei ole Suomessa kuollut koronavirukseen.
Alle kolmekymppisiä on kuollut muutama jo villiviruksen aikoihinkin. Alle parikymppisiä ei ole kuollut ainuttakaan. Ei villivirukseen, eikä mihinkään varianttiinkaan.
Ei ole kuollut tässä 1,5 vuoden aikana yhtään alle 30-vuotiasta. THL vahvisti tämän viime viikolla. Lue sieltä, jos et usko. 30-39 -vuotiaitakin on kuollut vain 8. Ja täytyy muistaa, että alle 30-vuotiailla on ollut lähes puolet tiedetyistä tartunnoista ja oikeasti niillä on eniten vielä piilotartuntoja.
Hienoa kun katsot vanhan variantin kuolleisuusluku. Deltalla ja Alfan vertailu on sama kuin vertaisi Ladaa ja Ferraria. Delta niittää nuoria, vauvoja ja lapsia Amerikassa ja Brasiliassa . Lasten ylipaino ei todellakaan ole syy kuolleisuuuteen.
Mikä siitä deltasta teki yhtäkkiä vaarallisen? Kun ei noi kuolemat ole lisääntyneet originaaliin verrattuna yhtään ja rokotteidenkin pitäisi suojella :D
Vai eikö rokotteet nyt toimikaan, kuten on mainostettu?
Vierailija kirjoitti:
Se on omituista, kun WHO on rauhassa, asiantuntijoiden tutkimuksiin perustuen tehnyt vuosikymmeniä pandemiasuunnitelmia. Heillä oli harkittu ja tutkimustietoon perustuva näkemys, miten pandemia hoidetaan. Mutta, mutta.... hysteria levisi ja heittivät kaiken asiantuntemuksen romukoppaan lähtien päättömänä heilumaan maallikkojen vaatimusten perässä. Siis tekevät vieläkin strategiaa, jota ei ole tutkittu edes teholtaan kunnolla. Täysin älyvapaata touhua. Miten ihmeessä voidaan asiantuntijaorganisaatiossa hylätä kaikki kerätty tieto ja tehdä uudet päätökset aivan mutulla?
Nämä lockdownit ja muut juuri on pahasta. Tästä tehdään vielä iso loppuselvitys, että kuinka päin peppua menikään. Se ottaa muutaman vuoden, koska nyt päättäneet ihmiset ei halua joutua haukutuiksi ja pitää saada uutta sukupolvea, joiden oma status ei ole väärien päätösten puolustamisessa.
Eräs ihminen sanoi niin hyvin: "Olen tässä miettinyt, että olenko minä menettänyt järkeni vai muu maailma." Lohdutin, että muu maailma. Itseasiassa moni ihminen on ihan järjissään, mutta tällä hetkellä jo järkikin on denialismia. Ymmärrän vielä paniikin alkuvaiheessa. Kuolleisuusarviot oli järkyttäviä, itsekin mietin maalis-huhtikuussa 2020 kaikkea testamentista lasten kohtaloon koronakuolemani vuoksi. Puhuttiin jopa 10-15% kuolleisuudesta pahimmillaan. Sitten kesän tullen paljastui, että kuolleisuusprosentti on murto-osa alkuperäisestä ja itsellä stressi helpotti näiden uutisten myötä. Hämmennyksekseni huomasin, että ympäristöön ja muihin ihmisiin tällä hyvällä tiedolla ei ollut enää mitään vaikutusta. He käyttäytyivät edelleen samalla tavalla kuin kuolleisuuusarvioiden ollessa järjettömät. En ymmärtänyt enää. Eivätkö he olleetkaan helpottuneita kuten itse olin, että homma ei näytäkään niin pahalta?
Mukava lukea näin selväpäistä tekstiä. Ennen koronaa olisin uskonut, että korkeintaan jokin mustan surman kaltainen rutto voisi saada ihmisen näin sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
France's COVID-19 hospitalisations above 10,000 for first time since end June. 1900 teholla.
Jos noin niin Suomen väkilukuun suhteutettuna olisi 160 teholla. Pitääkö tämä paikkansa? Lähde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
France's COVID-19 hospitalisations above 10,000 for first time since end June. 1900 teholla.
Jos noin niin Suomen väkilukuun suhteutettuna olisi 160 teholla. Pitääkö tämä paikkansa? Lähde?
Kuulostaa vähän korkealta mutta lienee totta.
Över 10 000 coronapatienter vårdas nu på franska sjukhus, skriver tidningen Le Parisien.
950 nya patienter har lagts in under det senaste dygnet. Ytterligare 97 dödsfall har rapporterats.
Le seuil des 10 000 patients hospitalisés à cause du Covid a de nouveau été franchi en France. Un chiffre que l’on n’avait plus vu à partir du 23 juin dernier. Il y a précisément 10 151 patients hospitalisés dont 950 nouvelles admissions. 1 908 sont en soins critiques dont 178 admis en 24 heures. On enregistre 97 nouveaux décès selon les chiffres fournis par Santé publique France.
Deltavarianten ser ut att nästan tredubbla risken för att bli inlagd på sjukhus med covid-19 för den som inte är vaccinerad, enligt ny data som tidningen Politiken skriver om.
Det är Statens Serum Institut som har analyserat 4 000 sjukhusinläggningar på grund av covid-19 från den 1 januari till den 11 juli och kunnat se att risken för inläggning ökar med deltavarianten.
– Det är en cirka tre gånger större risk för inläggning hos personer som smittats av deltavarianten jämfört med alfavarianten, säger Tyra Grove Krause, avdelningschef vid Statens Serum Institut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näitä otsikoita näkee mutta tilastot taas osoittavat että yksikään alle 30-vuotias ei ole Suomessa kuollut koronavirukseen.
Ei kai tässä kuolema olekaan ainoa huolenaihe vaan se mitä korona tekee aivoille. Itse en ainakaan haluaisi että ÄO:ni laskee ja tulee neurologisia ongelmia. Nämä ovat yleisiä nuorilla perusterveillä koronapotilailla joilla on ollut lieväoireinen korona.
ÄO kannattaa jo alkujaan olla niin korkea, että pudotusta ei huomaa. Ja siihen on voinut myös itse vaikuttaa koko elämänsä ajan, aivan kuten ylipainoonkin. Älykkyysosamäärä on osittain myös oppimisen tulos, ei pelkästään geenejä. Tiesitkö muuten, että köyhyys tiputtaa ihmisen älykkyysosamäärää jopa 14 pistettä. Siis tuplasti sen mitä koronasta on kuultu väitteitä. Meillä on siis yhä suurempia ongelmia kuin korona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tässä kuolema olekaan ainoa huolenaihe vaan se mitä korona tekee aivoille. Itse en ainakaan haluaisi että ÄO:ni laskee ja tulee neurologisia ongelmia. Nämä ovat yleisiä nuorilla perusterveillä koronapotilailla joilla on ollut lieväoireinen korona.
ÄO kannattaa jo alkujaan olla niin korkea, että pudotusta ei huomaa. Ja siihen on voinut myös itse vaikuttaa koko elämänsä ajan, aivan kuten ylipainoonkin. Älykkyysosamäärä on osittain myös oppimisen tulos, ei pelkästään geenejä. Tiesitkö muuten, että köyhyys tiputtaa ihmisen älykkyysosamäärää jopa 14 pistettä. Siis tuplasti sen mitä koronasta on kuultu väitteitä. Meillä on siis yhä suurempia ongelmia kuin korona.
Köyhyys korreloi tyhmyyden kanssa, ei varsinaisesti tiputa äota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mukava lukea näin selväpäistä tekstiä. Ennen koronaa olisin uskonut, että korkeintaan jokin mustan surman kaltainen rutto voisi saada ihmisen näin sekaisin.
Tähän väliin vielä faktoja Suomesta, että kuolleisuus on ollut noin 0.9% todetuista tartunnoista ja 9/10 kuolleesta on yli 70 vuotias. Yli 95%:lla on ollut 1 tai useampi pitkäaikaissairaus. Kuolleiden mediaani-ikä on tällä hetkellä 82 vuotta kun normaalin suomalaisen eliniänodote on miehillä 79 vuotta ja naisilla 84 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhyys korreloi tyhmyyden kanssa, ei varsinaisesti tiputa äota
Siitä on tutkimuksia tehty, että on keskimäärin 14 pistettä. Näille ihmisille siis on ihan annettu rahaa ja todettu, että älykkyysosamäärä nousee kun he saavat täytettyä tarpeensa.
Trolleja on vain pari. Kun ne ovat varattuja yhdessä koronaketjussa, toinen painuu alemmas, kunnes trolli nostaa sen jostakin sivulta 4 taas esiin. Ketjut käyttäytyvät luonnottomasti.