Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

NELIAPILAT

29.08.2006 |

Tähän listaan ovat lämpimästi tervetulleita kaikki, jotka odottavat neljättä lastaan. Mukaan vaan jakamaan odotuksen iloja, suruja ja kaikkea siltä väliltä :)

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo monta kertaa meinannut huhuilla, mutta aina se on jäänyt. Olipa tosi kiva lukea teidän juttujanne!

Meillä on ennestään kolme pientä poikaa (01/01, 09/03 ja 12/04), ja kyllä muakin risoo kuulla jatkuvasti kommentteja tyyliin " Ootteko ihan hulluja" tai sitten " yritättekö nyt sitä tyttöä?" Anoppikin vouhkaa taas jatkuvasti tuota tyttö-asiaa.

Mä kävin jo rakenneultrassa, ja olisin halunnut saada sukupuolen selville, mutta ipana pisti kätensä jalkojen väliin joka kerta, kun yritettiin katsoa -eli jännitys tiivistyy!

Raskaus etenee jotenkin ihan huomaamatta, välillä tulee ihan huono omatunto, kun ei edes muista olevansa raskaana! Toista se oli ensimmäistä odottaessa, kun sitä oli niin raskaana, niin raskaana, että!Väsynyt olen kyllä ollut, mutta se varmasti johtuu ainakin osittain siitä, että olen toiminut tässä yh-äitinä miehen ollessa ½ vuoden komennuksella pohjoisnavan tuntumasssa. 10 viikkoa on takana, ja jouluun asti pitäisi jaksaa...huoh.

Iskias vaivasi mua viimeisessä raskaudessa tosi pahasti, kävellä töpöttelin kuin vanha mummo! Toivottavasti ei toistu tällä kertaa.

Mitäs muuta piti kommentoida? Nyt on pää tyhjää täynnä, joten jatketaan myöhemmin. Kirjoitelkaahan ahkerasti!

Tsiki ja Mooses RV 20

Vierailija
22/32 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus herätti minut noin 10 kertaa, ja oma virkeys on kyllä sen mukainen. Lisäksi keskimmäinen (3.5v) kasteli jälleen kerran sänkynsä, joten pääsin lakanpyykille heti aamusta. Vaipattomuus kokeilut saa nyt toistaiseksi jäädä tähän hänen osaltaan. Vaippa pysyy järjestään kuivana, mutta siitä lähtien kun 5 päivää sitten jätin vaipan pois, on sänkyyn tullut ihan joka ikinen yö. Missähän mättää..

Edessä rauhallinen viikonloppu - ohjelmassa ei sitten yhtikäs mitään! :) Ihan kiva joskus näinkin.

Hauskaa viikonloppua teille kaikille!

Isael rv 19 (kai...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä neljäs raskaus on ainakin minulla ollut rankempi ja täysin erilainen kun yksikään edellisistä. Olenkin vitsaillut että meille taitaa tulla pieni alien, koska ei tee mitään kuten edelliset. Lisäksi supistellut jo 20+ viikosta ja olin sairaalassakin estolääkityksessä ja levossa. Alussa pahoinvointi oli kaameaa ja kesti viikolle 16 ja ainoa mikä menee kuten edellisillä kerroilla on painonnousu joka on ihan holtitonta eli 20 kg kerätty vaikka alussa liikuin tosi paljon siihen asti kun pystyin.

Sitten kuka olikaan kun kertoi äitinsä kommentoinnista raskaudesta kuultuaan. Minulla sama juttu. Ensinnäkin kesti tosi kauan häneltä reagoida ja kun jotain sanoi ole se että pitäisikö meille pitää ehkäisyvalistusta. Nyt tällä hetkellä äitikin on ihan ok asian suhteen ja mitään ei ole enää kuulunut paitsi että nyt sitten on uran luominen mahdotonta ja kotona oltava vuositolkulla... =( Sisareni myös kommentoi mielestäni kurjasti ja muutenkin onnitteluja on vähemmän kun ihme kommentteja. Sen tähden minäkään en mielelläni edes kertonut olevani raskaana, halusin sen pitääkin ihan itselläni vaan kun ei jaksa selitellä ja miettiä reaktioita =(

Ja tuosta neuvolasta, minä olinkin alussa vähän sekaisin koko asiasta vaikka lapsi olikin iha yritetty ja haluttu ja meillä myös neuvolatäti kysyi mitä mieltä itse asiasta olen ja haluanko lapsen.

Ja auto me vaihdettiin Fordin Galaxyyn, 7 paikkaiseen. Talossa meillä on nyt huoneet kaikille, rakennettiin juuri ja pihaa lähti mies taas laittamaan ja koitan kohta lähteä auttelemaan sen minkä voin. Eilen hermostui joku iskias hermo tms tuolla kankussa ja en tiedä mitä pystyn tekemään, siivotakin pitäisi.

En enää muista kerroinko että meillä on ennestään 2 tyttöä ja yksi poika ja kovasti toivoin pojalle kaveria, mutta meillä akkavalta jatkuu =) nuorempi tyttö on sitä mieltä että sieltä on tavalla tai toisella poika tultava, koska on muuten epäreilua kun on enemmän tyttöjä. Hän myös kovasti on sitä mieltä että meille tulee kaksi lasta ydhellä kertaa eikä suostu äitiä uskomaan kun vannon että yksi vain tulossa =)

mutta lähden laittamaan ruuan tuloilleen ja poistun pihalle lannoittelemaan ja heittelemään nurmikon siemeniä. Maalatakin pitäisi...

tuisku

Vierailija
24/32 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaippa sitä näin myöhäänkin voi mukaan tulla vaikka tuola marrasmuruissa päivittäin pinoudunkin...

Eli neljättä odottelen rv28+5.

Aikaisemmat lapset ovat 7v,6v ja 4v joten vilinää riittää varsinkin viikonloppuisin.

Viikolla onkin jo rauhallisempaa,kun kaksi vanhempaa lasta ovat ekalla luokalla ja eskarissa.

Mutta eipä tässä ekalla kerralla oikein muuta tule mieleen,pitääkin lueskella mitä muut ovat kirjoitelleet...

Jos sitten vaikka osais kirjoitella jotain lisääkin...

Vierailija
25/32 |
02.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis itse olen 23v ja mieheni 37v...

Vierailija
26/32 |
03.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ONNEA ONNEA ONNEA LALLA!!!!

Tulin juuri lomalta ja päädyin tänne lukemaan, mitä kellekin kuuluu. Tosi ihana oli huomata tämä ketju odotuspuolella ja vielä Lallan alottamana. Siis olen itse 32v, mies 30v. poika 5v. ja tytöt 4 ja 1 v. Neljäs on tulollaan huhtikuun alussa.

Meillä myös pienehkö omakotitalo, jossa kolme makuuhuonetta. Olemme miettineet, että ehkä joskus 5-10 vuoden päästä olis varaa laajentaa, mutta siihen asti saamme luvan mahtua nykyisiin tiloihin. Auto ostettiin käytettynä pari vuotta sitten. 7 hengen Chrysler Voyager on palvellut hyvin, vaikkakin ei lisätilakaan olis pahitteksi ainakaan ensi kesänä.

Mulla on kanssa tuntunu tämä neljäs ottavan koville. Ihan kun joku jossakin yrittäis kertoa, että koeta jo ymmärtää, että jätä tämä lapsenteko tähän (vitsi, vitsi). Pahoinvoinnit, naaman finniytyminen ja varsinkin väsymys on ollu paljon rankempaa, vaikken olekaan oksentanu. Myös henkisellä puolella on ollu hankalaa, just samaa juttua kun teillä monilla muilla. Ekasta raskaudesta kertominen oli kaikille helppoa, sai vain positiivisia kommentteja. Nyt en oo kertonu kun kahdelle parhaalle kaverille ja mun omalle mummolle, kun tiesin, että se varmaankin ilahtuis kovasti. Neuvolantätikin kyseli, että onko tämä nyt sitten sinun ja miehen yhteinen yritys. Saa nähdä, mitä anoppi sanoo, kun kuulee. Jo kolmatta odottaessa kerran vihapäissään tokaisi, ettei pitäisi hankkia lisää lapsia, kun ei viitsi olemassaolevistakaan huolehtia. (Kyse oli tilanteesta, jossa 4-vuotias huusi kiukuspäissään ja annoin pojan huutaa rauhassa ja purkaa paineita enkä rynnännyt heti lohduttelemaan)

Anteeksi, tuli oikein tosi vahva omanapavuodatus... Tarrasukkia kaikille ja syysaurinkoa pahoinvointiaamuihin toivoo marinoX

Vierailija
27/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytettiin tunnollisesti ehkäisyä ja kuinka ollakkaan , + pamahti testiin tuossa helmikuussa =)

ärsyttää kommentit tyyliin ,pitääkö tehdä sterilisaatio ym.(mun äitin suusta)Huumorilla yrittää mutta" piip" kuitenkin.

Itseäni harmittaa ainoastaan että koulutus kesken.Mutta toiv. saan tämän sumplittua jotenkin.

Tänään onkin taas eka päivä neljään kuukauteen :)

Supistellut on paljon ja kipeitä ,olin myös sairaalassa tipassa ja levossa.

Wades & Natika 34

Vierailija
28/32 |
04.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on satanut jo aamusta asti.....toisaalta aivan ihanaa syystunnelmaa. Vietiin esikkokin aamulla autolla kouluun, vaikka juuri silloin ei kovasti satanutkaan.

Juu Marinox täällähän minä perästä tulin;) Kiitos onnitteluista!

Olen ajatellut katsella tässä töitä itselleni vähäksi aikaa......jos jotain sopivaa löytyisi. Ihan sen äippärahan ja kokemuksen vuoksi, mut saapa nyt nähdä raaskinko edes näitä kahta hoitoon alkaa raahaamaan. Mun tilanne kun on se, että valmistuin juuri samoihin aikoihin, kun kakkonen syntyi ja sen jälkeen vain piipahdin töissä. Eli kotona olen ollut nelisen vuotta, jos ei piipahdusta oteta huomioon. Ajattelin joka tapauksessa sitä töihin menoa nyt syksyllä katsellakin, kun kuopus täyttää tammikuussa 3v, niin silloinhan se viimeistään olisi ollut mentävä. Olin jo varma, ettei meillä vieläkään tärppää, joten siksikin täytyi saada muuta ajateltavaa (tuo työ juttu)....ja kuinkas ollakkaan kahdeksas yritys kierto sitten onnistikin:)))

Eilisestä asti pahoinvoinnit ovat olleet tipotiessään, koko ajan olen varpaillani, että koska se iskee. Mut niin ihanaa tää vaan on, ihan sanoin kuvaamatonta, yritän nyt nauttia joka hetkestä.(jos tää vaikka on meidän viimoinen)

Onks teillä muilla masu pompannut heti esiin? Mulla pömppää jo aika lailla, on tässä varmaan sitä turvotustakin, mut ihan selvä pömpötys tuolla alhaalla. Eikös se niin ole, että kun on aiempia raskauksia ollut ja paikat jo ennestään venyneet, niin masu pomppaakin nopeammin esiin seuraavissa raskauksissa.

Tosi kivaa, kun tässä pinossa on raskauksia eri vaiheissa, voi sitten aina kysäistä mitä mahdollisesti on esissä;))) Eli tervetuloa vaan vaikka kuinka loppusuoralla......ja tietty sitten niitä kokemuksia neljännen nyytin kanssa olisi kiva kuulla myös!

Hyvää alkavaa viikkoa

Lalla ja purnukka rv5+4

Vierailija
29/32 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla, että kun lapsia alkaa olla tämänkin verran, niin aikaa ei enää niin jää kirjoitteluun. Tai sitten tästä odotuksesta on jollakin tavoin kadonnut kaikki uutuudenviehätys ja jännitys, niin etteipä tässä sen kummempaa juteltavaakaan oikein ole.

Tuosta masunkoosta : minulla ainakin maha hyppäsi heti odotus asentoon.. Edellisillä kerroilla esim 3kk:lla ei raskautta ulkopuoliset osanneet aavistaakaan, nyt taas oli ihan toisin. Viime raskaudesta ei vielä kovin pitkä aika, joten olisiko silläkin osuutensa asiaan. Eli ehkä paikat eivät olleet vielä siitä ehtineet palautua.

Täällä joku ihme intiaanikesä : lämpöä melkien 30°! Vein vanhempaa poikaa jääkiekki harjoituksiin, ja oli vähän hassu olo, kun minä ja pikkuveljet shortseissa ja t-paidoissa...

Rakenneultraan sain ajan 25/09, eli sitten saan tietää sukupuolen. Ajattelin, että olisinko kysymättä, mutta kolmella ekalla tuumin samoin, ja eihän se ikinä onnistunut, utelias kun olen...

Yöt on ollut kuopuksen (1v) kanssa hurjan katkonaisia. Viime yönä klo 01.30 se oli ehtinyt herättää jo neljä kertaa - sen jälkeen menin sekaisin laskuissa.. Isommat ovat aloittaneet koulun, joten aamullakaan ei enää voi nukkua. kai olisi yritettävä saada edes jonkinlaisia päivâunia nukutuksi tuon pienimmäisen kanssa.

Tänne ei muuta - toivottavasti voitte kaikki hyvin!

Isael ja Rusina 19vk

Vierailija
30/32 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta tosiaan, kun lapsia useampi, aika ei riitä niin vain joka paikkaan;) Mutta ihanaahan se vaan on että puuhaa riittää.

Mulla on aika kova flunssa iskenyt päälle, luulin pääseväni helpolla, mut yötä päivää nokka tukossa vielä tuhistaan. Viime yö meni kääntelyssä ja vääntelyssä ja aamulla olisi sit nukuttanut vaikka kuinka.

Nyt on turvotus olo kadonnut, mutta tuo masu selvästi tuossa törröttää;) Eli taitaapa se vaan jo sit neljännellä kierroksella aiemmin eteen pulpahtaa.

Nyt pitänee lähtä saunaan, palaan taas kun kerkiän....

Lalla ja purnukka

Vierailija
31/32 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olit pistänyt pinon pystyyn, kiva juttu. Minä se vasta nyt tosin tämän löysin.

Esittelen nyt alkuun itseni ja pesueeni. Elikkäs ikää on 29v ja miehellä vuosi enemmän. Meillä on 3 tyttöä, syntyneet -00,02,04. Neljännen la on marras-joulukuun vaihteessa.

Koitan nyt muitella mistä kaikesta olikaan puhetta, hmmm....

Iskias vaivaa täälläkin, alkoi vaivaamaan tuossa puolessa välissä raskautta enemmän. Edellisellä kerralla jo aiemmin, mutta hyvä, että nyt vasta myöhemmässä vaiheessa. Tukivyö on ihana kapistus myös tuohon vaivaan!!

Käytännön asioista:

Taloon meillä mahtuu hyvin, vielä riittää kaikille omat huoneet isompana, jos ei lisää meille muksuja vielä siunaannu.

Auto menee vaihtoon. Ollaan alottamassa etsinnät pikkuhiljaa. Tarvitaan kaks autoa, kun mies on toisella paikkakunnalla viikot töissä ja asutaan vähän syrjemmässä. Tai siis pääsishän täältä busseillakin liikkumaan, mutta hankalaa olis koko lauman voimin kauppa ym. reissut heittää bussilla. Mutta mullehan tietty (ainakin vielä ;)) riittäisi ihan tavallinen 5 paikkainen auto lasten kanssa liikkuessa, kun vaan olis yksi isompi auto, että mahtuu koko perhe kyytiin.

Maha tuli näkyviin mullakin jo aikaisessa vaiheessa ja yläkäyrien päällä mennään mitoissa vieläkin. Edellisessä raskaudessa tosin oli vielä suurempi maha, ihan valtaisa, vaikka normaali vähän alle 3,5 kiloinen neiti sitten syntyi.

Meillä on siis 3 tyttöä ja nyt ultran mukaan tulossa olisi poika. Aika hassua, jos näin on, kun on noihin tyttöihin niiiin tottunut. En kuitenkaan vielä luota ihan satavarmasti, joten mitään sinistä en ole ostellut valmiiksi. Onneksi miehen siskolle syntyi maaliskuussa esikoispoika ja ollaan saatu sieltä laatikko kaupalla vaatetta, siis myös poikien sävyistä. Itse pistin meidän vanhat sinnepäin ja nyt ne sitten tulevat takaisin. Enpä nimittäin uskonut niitä enää tarvitsevani...

Kiva kuulla teidän kaikkien kuulumisia, pidetäänpä pino vilkkaaana!!!

piipero, tytöt ja pikku-ukko rv27+4

Vierailija
32/32 |
06.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista kommenteista piti vielä laittaa...

Meillä on sukulaiset ottanut kaikki todella hyvin meidän vauvauutiset. Mun sisko kertoi justiin, että oli sanonut työkavereilleenkin, että voisi kuvitella meidän vielä tekevän useammankin, kun ollaan kuulema sen luontoisia ja hoivaviettiä löytyy. Ja itseasiassa en koskaan ennen lapsia ole haaveillut suurperheestä, vasta oikeestaan kakkosen syntymän jälkeen.

Mun vanhemmat ovat myös olleet innoissaan. Mun äiti jopa ottaa vuorotteluvapaata vuoden alusta, jotta pystyy paremmin auttelemaan lasten hoidossa ja saa olla enemmän lasten kanssa. Isä on aina tykännyt touhuta meidän muksujen kanssa, eikä kertaakaan ole ollut pahoillaan, kun on vauvauutisista kerrottu, päinvastoin.

Appivanhemmat ovat myös aina yhtä innoissaan olleet, kun on kerrottu. Anoppi tosin odottelee sitä poikaa, aaaargh!!!

Mutta sitten muutama ikävämpi kommentti on tullut tutuilta. Mun miehelle sanoi yksi " kaveri" suoraan, kun kuuli nelosesta, että " pitäis sultakin jo putket katkaista" ja edellisen siskon kommentti tässä vähän aikaa sitten oli, että " Vieläkö te lisäännytte, ettekö meinaa vieläkään lopettaa" , kovaan ääneen ja yleisellä paikalla. Eipä vielä luvattu, kiusallaankaan. ;)

menee taas romaaniksi...

piipero ja kööri