Englannin yo kuuntelu syksy 2014
Aivan älyttömän vaikea!!! Muilla samoja fiiliksiä? Alun aksentti oli älyttömän vaikea, koska se mongersi ja puhui epäselvästi. Kertoimet olivat hölmöt ja kylmät. Vastausvaihtoehdot olivat lähes jokaisessa kohdassa ympäripyöreitä enkä oikein tiennyt mitä laittaa.
Kommentit (421)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:44"]Kertokaas joku, miten paljon tuo kuuntelu vaikuttaa lopulliseen arvosanaan? Ovatko yhtä tärkeitä kirjallisen kanssa, miten arvosana määräytyy? Jos nyt meni pieleen niin mikä on realistinen tavoite?
[/quote]
Kuuntelu on 90p. ja kirjallinen 201p. Siitä voit laskea eli merkkaa n. 1/3 arvosanasta. Jos meni ihan päin peetä eli alle 50, niin voit silti saada M tai C jos menee kirjallinen hyvin. Tarttet siitä 170p. että saat M
30H se oli, taisinkin laittaa sen siihen. Mites muuten se ystävystymishomma, mitä siihen saitte vastaukseksi? Menikö aivan metsään jos laittoi että: "Missä? Toimistoissa. Miksi? Koska siellä ollaan suurin osa päivästä"?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:48"]Siis pyöriikö täällä paljonkin lukiolaisia vai lastenneko kokeesta puhutte?
[/quote]
No anna meidän olla? Eiköhän ne mies ongelma alotukset silti tänne mahdu? Ihan omasta kokeesta puhun minä ja on täällä aikuisopiskelijoitakin.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:48"]Minua ärsyttää näissä kuunteluissa eniten se, ettei tuollaista tilannetta voi todellisuudessa edes olla. Kukaan ei tule puhumaan sinulle epäselvällä aksentilla ja käske valitsemaan kolmesta sekavasta vaihtoehdosta, joissa kompia. Mur! Mahtaisivatko natiivitkaan pärjätä tässä täydellisesti? Miten paljon mittaa todellisuudessa osaamista?
[/quote]
Meidän enkunope kertoi, että suomen enkun yo-koe on vaikein englannin koe, minkä lukioikäiset Euroopassa eteensä voi saada.
Eihän siinä kysytty ennätyksen pituutta? Vaan mitä teki kun saavutti ennätyksensä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:49"]30H se oli, taisinkin laittaa sen siihen. Mites muuten se ystävystymishomma, mitä siihen saitte vastaukseksi? Menikö aivan metsään jos laittoi että: "Missä? Toimistoissa. Miksi? Koska siellä ollaan suurin osa päivästä"?
[/quote]
Se oli mun mielestä siksi, koska se on niin stressaava ympäristö niin työntekijät lähentyy (emotionally).
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:44"]Kertokaas joku, miten paljon tuo kuuntelu vaikuttaa lopulliseen arvosanaan? Ovatko yhtä tärkeitä kirjallisen kanssa, miten arvosana määräytyy? Jos nyt meni pieleen niin mikä on realistinen tavoite? [/quote] Kuuntelu on 90p. ja kirjallinen 201p. Siitä voit laskea eli merkkaa n. 1/3 arvosanasta. Jos meni ihan päin peetä eli alle 50, niin voit silti saada M tai C jos menee kirjallinen hyvin. Tarttet siitä 170p. että saat M
[/quote]
Kiitos. Toivoa on siis yhä jäljellä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:51"]Eihän siinä kysytty ennätyksen pituutta? Vaan mitä teki kun saavutti ennätyksensä.
[/quote]
Niin mitä teki ja voi siihen silti laittaa sen haastiksen ja kuinka pitkä oli. Haastis riittää toki, jos laittaa vaikka ajan väärin niin menee piste.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:52"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:44"]Kertokaas joku, miten paljon tuo kuuntelu vaikuttaa lopulliseen arvosanaan? Ovatko yhtä tärkeitä kirjallisen kanssa, miten arvosana määräytyy? Jos nyt meni pieleen niin mikä on realistinen tavoite? [/quote] Kuuntelu on 90p. ja kirjallinen 201p. Siitä voit laskea eli merkkaa n. 1/3 arvosanasta. Jos meni ihan päin peetä eli alle 50, niin voit silti saada M tai C jos menee kirjallinen hyvin. Tarttet siitä 170p. että saat M
[/quote]
Kiitos. Toivoa on siis yhä jäljellä.
[/quote]
Tottakai!
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:48"]Siis pyöriikö täällä paljonkin lukiolaisia vai lastenneko kokeesta puhutte? [/quote] No anna meidän olla? Eiköhän ne mies ongelma alotukset silti tänne mahdu? Ihan omasta kokeesta puhun minä ja on täällä aikuisopiskelijoitakin.
[/quote]
Siis sama se mulle, ihmettelin vain, että onko täällä näin paljon muka mammoja ollut kirjoittamassa. Kaiken kansan kokoontumispalsta kai tästä on tullut muutenkin, kun muilla anonyymipalstoilla on ihan kuollutta.
Mitkä pisteet vastaavat mitäkin kouluarvosanaa? Olisiko 50 pistettä tyyliin 7 vai miten?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:23"]Mitä järkeä koko ylppäreissä olisi jos kaikki saisi saman arvosanan kuin kursseista?? Kurssinumero on erillinen asia ja siihen vaikuttaa muukin kun puhdas osaaminen. Kyllähän kaikki lukion englannin läpäisseet osaavat englantia (onhan sitä jo 9 vuotta siinä vaiheessa opiskeltu), mutta eroja on. Mielestäni sen kieltäminen on tasapäistämistä ja sorsimista hyhin pärjääviä kohtaan. T. Kuuntelusta täydet ja ällä K2012 :).
[/quote]Alapeukkua tippuu, mutta kukaan ei kommentoi väitteitä mitenkään. Selittäkää nyt, miten se olisi reilua hyvin pärjäinneitä kohtaan jos yhtäkkiä samaan pääsisi vähemmälläkin? Tai miksi yo-koe järjestetään, jos kurssiarvosana on todellinen osaamisen mitta? Ylppärit on monelle pettymys kun lukioon on kuitenkin tullut se pääasiassa fiksumpi puolisko, joka sitten laitetaankin järjestykseen. Elämä jatkuu ja parin vuoden päästä kukaan ei välitä niistä arvosanoista.
Kiinnostaisi kuulla enkunopettajien mielipiteitä! Oliko helppo, keskitasoinen vai vaikea koe? Olisitteko itse osanneet kaiken?
Meidän koulusta moni laittoi immuunin koska siinä vaihtoehdossa oli että sairastuu helposti uudelleen mutta nauhalla sanottiin että sairastuu helpommin kolmeen muuhun tautiin ja tulee immuuniksi juuri siihen dengue kuumeeseen
Ei kannata hirveästi logiikalla soveltaa vaan mennä sillä mitä nauhalla kuuluu...
HALOOO? TIETÄÄÄKÖ KUKAAN KOSKA SE VIHKO JULKAISTAAN
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:57"]HALOOO? TIETÄÄÄKÖ KUKAAN KOSKA SE VIHKO JULKAISTAAN
[/quote]
Silmä käteen ja selaa muut vastaukset!!!!! Klo 17! Linkkaisko joku sen tänne?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:54"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:48"]Siis pyöriikö täällä paljonkin lukiolaisia vai lastenneko kokeesta puhutte? [/quote] No anna meidän olla? Eiköhän ne mies ongelma alotukset silti tänne mahdu? Ihan omasta kokeesta puhun minä ja on täällä aikuisopiskelijoitakin.
[/quote]
Siis sama se mulle, ihmettelin vain, että onko täällä näin paljon muka mammoja ollut kirjoittamassa. Kaiken kansan kokoontumispalsta kai tästä on tullut muutenkin, kun muilla anonyymipalstoilla on ihan kuollutta.
[/quote]
ahaa. Anteeksi äkäisyyteni.
Minua ärsyttää näissä kuunteluissa eniten se, ettei tuollaista tilannetta voi todellisuudessa edes olla. Kukaan ei tule puhumaan sinulle epäselvällä aksentilla ja käske valitsemaan kolmesta sekavasta vaihtoehdosta, joissa kompia. Mur! Mahtaisivatko natiivitkaan pärjätä tässä täydellisesti? Miten paljon mittaa todellisuudessa osaamista?