Mies haluaa abortin, minä en.
Mitä tehdä jos mies haluaa ja vaatii aborttia, mutta itse en sitä halua tehdä. On kulma valmis maksamaankin siitä. Itsellä se periaate että jos "vahinko" tapahtuu on siitä vastuu kannettava. Raskauteni osui todella väärälle ajankohdalle mutta aborttia en tekisi edes rahasta. Mitä tehdä ?
Kommentit (35)
Älä tee aborttia. Pahimmillaan mies voi kuvioista häipyä sen päätöksen myötä, mutta sitten se vaan menee niin.
Itse tein kerran elämässäni abortin miehen uhkailtua jättämisellä jos en tee, ja olen sitä koko ikäni katunut. Varsinkin kun en ole sittemmin raskaaksi tullutkaan, eli tapoin ainoan lapseni jota koskaan tulin kantamaan, ja vain pitääkseni jonkun ukkelin, joka sitten kumminkin jätti minut vuoden päästä nuoremman ja nätemmän takia :(
Meillä oli sama juttu. Mies halusi aborttia, tai oikeastaan vaati sitä. Minä en pystynyt, viivytin ja viivytin päätöstä, kunnes oli liian myöhäistä. Nyt kun asiaa ei tarvitse enää miettiä, mies onkin ihan innoissaan tulevasta vauvasta. Viikolla 16 mennään.
Abortti, vauvan tulee olla molempien yhteinen päätös. Mikä ihmeen vaikeus on abortoida, ei siellä mitään älyllistä elämää vielä ole?
Joku taisi jossakin sanoa, että jos pelkästään nainen haluaa lapsen, niin silloin naisella tulisi myös rahallinen vastuu kantaa kokonaan eikä olla vaatimassa elareita/muutakaan
Sun kroppasi ja sun elämäsi ja tulevaisuutesi. Miesten on paljon helpompi kävellä ulos hoitovastuusta kuin sinun. Mieti sitä siltä kannalta, jaksatko kantaa vastuun kaikesta yksin. Painostamiseen et suostu, vaan päätös pitää olla sinun. Rahaa ei tässä nyt mietitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli sama juttu. Mies halusi aborttia, tai oikeastaan vaati sitä. Minä en pystynyt, viivytin ja viivytin päätöstä, kunnes oli liian myöhäistä. Nyt kun asiaa ei tarvitse enää miettiä, mies onkin ihan innoissaan tulevasta vauvasta. Viikolla 16 mennään.
Kerro vinkit miten viivytit? Suuttuiko mies viivyttelystä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro vinkit miten viivytit? Suuttuiko mies viivyttelystä?
Eiköhän tuo ensimmäisen lainauksen kirjoittaja jo vietä elämää yksinhuoltajansa, aivan kuten ap:kin.
Mun sillonen"miesystävä" kymmenen vuotta sitten yritti painostaa aborttiin, huusi ja haukkui. Sekä mut että tulevan lapsen. Vaati testejä ja todistuksia. Sitten kun testit valmistui ja todella oli isä, lopetti kiukuttelun, maksaa elarit ja antoi yksinhuoltajuuden. Sen koommin ei ole meidän elämässä ollut ja hyvä niin. Poika ei ole koskaan isäänsä tuntenut eikä ole kaivannutkaan.
Kun mies vaatii aborttia, niin onko hänet ihan väenväkisin pakotettu seksiin? Luultavasti ei. Nainen päättää, mitä hänen keholleen tehdään, ei mies (paitsi jos pakotettu seksiin!)
Just! Miehen ei tarvitse ottaa osaa siittämänsä lapsen elaukseen ja me veronmaksajat maksamme elarit.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:09"]
Nainen päättää, tietenkin. Jos päätät pitää lapsen, saatat menettää miehen, mutta niin voi käydä joka tapauksessa.
Kukaan ei näe tässä mitään ongelmaa tasa-arvon kannalta? Lapsi on 50% miehen, mutta hänellä on silti 0% päätösvaltaa siihen, tuleeko hänestä isä vai eikö tule. Ymmärrän toisaalta myös lainsäätäjien ajatuksen naisen ruumiin itsemääräämisoikeudesta.
=> Laki on selkeä: naisen oikeus päättää omasta äitiydestään on tärkeämpää kuin miehen oikeus päättää omasta isyydestään. Reilu ratkaisu olisi tietysti se, että jos mies ei ole isäksi halunnut, ei naisella ole sitten mitään asiaa vaatia mieheltä elatusmaksuja tai muutakaan. Vastaavasti miehellä ei olisi mitään asiaa lapsen kasvatukseen.
Minustakin (olen nainen) olisi reilua tuo, että nainen saa toki päättää ettei aborttia tee, mutta jos lapsen pitäminen ei ole miehen tahto, niin miehen ei myöskään tarvitse joutua vastuuseen. Itse olen järjestänyt tämän niin että ilmoitin lapsen isän olevan tuntematon, jottei miehelle joka ei lasta halunnut tullut mitään vastuita. En halunnut pilata miehen elämää sitomalla kiinni lapseen, joka vahingossa lähti alulle ilman että meillä oli edes mitään varsinaista suhdetta.
Jos olisin mies, en koskaan sekaantuisin näihin "mulle ei tehdä aborttia"-naisiin.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:09"]
Nainen päättää, tietenkin. Jos päätät pitää lapsen, saatat menettää miehen, mutta niin voi käydä joka tapauksessa.
Kukaan ei näe tässä mitään ongelmaa tasa-arvon kannalta? Lapsi on 50% miehen, mutta hänellä on silti 0% päätösvaltaa siihen, tuleeko hänestä isä vai eikö tule. Ymmärrän toisaalta myös lainsäätäjien ajatuksen naisen ruumiin itsemääräämisoikeudesta.
=> Laki on selkeä: naisen oikeus päättää omasta äitiydestään on tärkeämpää kuin miehen oikeus päättää omasta isyydestään. Reilu ratkaisu olisi tietysti se, että jos mies ei ole isäksi halunnut, ei naisella ole sitten mitään asiaa vaatia mieheltä elatusmaksuja tai muutakaan. Vastaavasti miehellä ei olisi mitään asiaa lapsen kasvatukseen.
Minustakin (olen nainen) olisi reilua tuo, että nainen saa toki päättää ettei aborttia tee, mutta jos lapsen pitäminen ei ole miehen tahto, niin miehen ei myöskään tarvitse joutua vastuuseen. Itse olen järjestänyt tämän niin että ilmoitin lapsen isän olevan tuntematon, jottei miehelle joka ei lasta halunnut tullut mitään vastuita. En halunnut pilata miehen elämää sitomalla kiinni lapseen, joka vahingossa lähti alulle ilman että meillä oli edes mitään varsinaista suhdetta.
Kysytäänpä siltä lapseltasi sitten kun hän on 20, 30 jne. Miltä tuntuu, kun olet isätön, juureton ja täysin eksyksissä! Se lapsi ei ole mikään kissa tai koira!
Vähän myöhässä mutta sanon että jos haluat lapsen se on sinun nainen kokee synnytyksen ja abortin lapsensa kanssa että ei se sun ”miehesi” siihen voi vaikuttaa
No jos ette sopuun pääse millään, sitten lienee ero oikea ratkaisu. Lapsi tietenkin jää sinun kasvatettavaksi ja mies osallistuu sitten vain elatusmaksuilla - kyllä, koska aikuinen ihminen tietää, että seksin seurauksena voi olla vauva ehkäisystä huolimatta, joten tietty vastuu siitä on kannettava vaikkei muuhun pystyisikään.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:41"]Mitä tehdä jos mies haluaa ja vaatii aborttia, mutta itse en sitä halua tehdä. On kulma valmis maksamaankin siitä. Itsellä se periaate että jos "vahinko" tapahtuu on siitä vastuu kannettava. Raskauteni osui todella väärälle ajankohdalle mutta aborttia en tekisi edes rahasta. Mitä tehdä ?
[/quote] Keskustelkaa nyt ensin RAUHALLISESTI ja ASIALLISESTI.. Koettakaa päätyä molemmille edes jotenkuten sopivaan ratkaisuun, voimia <3