Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa, että käyttäisin e-pillereitä... :\

Vierailija
08.09.2014 |

Itse olen vastaan useasta syystä. Ensinnäkin lähisuvussani on useampi veritulppalähtöinen kuolema, jonka riskiä myös pilsut lisäävät. Olen myös skeptinen hormoneiden popsimisesta. Ei voi olla täysin turvallista ja hyväksi.. Lisäksi työskentelen liikunnan ohjaajana/pt:nä jolloin mieli pitäisi pysyä aurinkoisena ja kroppa timminä. E-pillereiden sanotaan nostavan ruokahalua ja turvottavan, joka olisi kyllä mahdottomuus tässä,ammatissa
ikävää. Mielialojen vaihtelutkaan ei houkuta. Olen nimittäin melko ailahteleva jo ennestään :D

Mies kuitenkin sättii itsekkääksi, kun en pillereitä hae. Olemme tämän vuoden nyt käyttäneet kondomia.. Mutta se kuulemma vie halut ja tuntuu vaikealta (?) minulle se sopii oikein hyvin ja ei valittamista. Ikää on kummallakin 24v. Kommentteja, mielipiteitä? Jatkaako kumilinjalla vai myöntyä pilsuihin?

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, te synnyttämättömät joilla on kuparikierukka -- olitteko kokeilleet muita (hormonaalisia) ehkäisymenetelmiä ennen kierukkaa? Itse tulen luultavasti joskus olemaan ap:n kanssa samassa tilanteessa, en nimittäin halua käyttää hormonaalista ehkäisyä enkä halua edes ottaa sitä riskiä että kokeilisin sopivuutta. Terveydellä ei huvittaisi kovin paljon lähteä pelleilemään. Suostuisikohan yksikään gyne laittamaan synnyttämättömälle nuorelle naiselle kuparikierukkaa, jos ei ole suostunut mihinkään pillereihin edes koskemaan?

Vierailija
2/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:18"]AP vaatii miestä käyttämään kondomia, koska se ei AP:ta häiritse. Mies vaatii AP:ta popsimaan pillereitä, koska Ne ei häntä haittaa. En ymmärrä näkökulmaa miten vain mies itsekäs ja AP oikeassa. Minusta molemmat on itsekkäitä eivätkä anna toisen mielipiteille paljoakaan arvoa.

Tuolla toisessa ketjussa käydään kovaa keskustelua siitä, onko jokaiselle yksinoikeus omaan vartaloonsa vai onko ehkäisy parisuhteen yhteinen asia. Siitähän tässäkin on kyse. Keskustella toki pitää, mutta jos äänestys päättyy 1-1, niin mitä tehdään? Arvotaanko vai kysytäänkö naapurilta? Vai onko keskutelu turhaa, kun naisella on kuitenkin oikeus määrätä ehkäisytavasta?
[/quote]

Koska kondomi on kertakäyttöinen ja sen saa pois ja suojaa paremmin myös kondyloomalta ja herpekseltä,epillerit eivät ole kertakäyttöisiä ja voivat aiheuttaa monille vuosiksi oireita vielä lopettamisen jälkeenkin ja taudit tarttuvat silti ja lastenteko lykkääntyy kun hormonit sekoittaneet elimistön. Itsekästä eikö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä et edes saisi pillereitå veritulppariskin vuoksi. Tuollaisen miehenkö kanssa perustat perheen?

Vierailija
4/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kuparikierukka ennen lapseni saamista, gyne suostui laittamaan sen ilman ongelmia. Kierukka oli käytössä n 3,5 vuotta ja sopi minulle hyvin. Poistatettuani sen tulin heti raskaaksi, eli heti poiston jälkeen voi alkaa suunnitella perheenlisäystä jos haluaa.

Vierailija
5/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:45"]

Hei, te synnyttämättömät joilla on kuparikierukka -- olitteko kokeilleet muita (hormonaalisia) ehkäisymenetelmiä ennen kierukkaa? Itse tulen luultavasti joskus olemaan ap:n kanssa samassa tilanteessa, en nimittäin halua käyttää hormonaalista ehkäisyä enkä halua edes ottaa sitä riskiä että kokeilisin sopivuutta. Terveydellä ei huvittaisi kovin paljon lähteä pelleilemään. Suostuisikohan yksikään gyne laittamaan synnyttämättömälle nuorelle naiselle kuparikierukkaa, jos ei ole suostunut mihinkään pillereihin edes koskemaan?

[/quote]

Kyllä ainakin yksityispuolella ihan kuka tahansa gyne laittaa sen kuparikierukan synnyttämättömälle ilman pillerikokeiluja, jos asiakas vain niin haluaa. Ei kuparikierukka ole mikään toissijainen "viimeinen keino" vaan ihan muiden rinnalla oleva valinnainen ehkäisymenetelmä, jonka voi vapaasti valita jos niin haluaa. Itse otin ekan kuparikierukkani 23-vuotiaana ja synnyttämättömänä. Ihan vain koska en halunnut hormonilääkkeitä. 

Vierailija
6/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:23"]

Itse olen vastaan useasta syystä. Ensinnäkin lähisuvussani on useampi veritulppalähtöinen kuolema, jonka riskiä myös pilsut lisäävät. Olen myös skeptinen hormoneiden popsimisesta. Ei voi olla täysin turvallista ja hyväksi.. Lisäksi työskentelen liikunnan ohjaajana/pt:nä jolloin mieli pitäisi pysyä aurinkoisena ja kroppa timminä. E-pillereiden sanotaan nostavan ruokahalua ja turvottavan, joka olisi kyllä mahdottomuus tässä,ammatissa ikävää. Mielialojen vaihtelutkaan ei houkuta. Olen nimittäin melko ailahteleva jo ennestään :D Mies kuitenkin sättii itsekkääksi, kun en pillereitä hae. Olemme tämän vuoden nyt käyttäneet kondomia.. Mutta se kuulemma vie halut ja tuntuu vaikealta (?) minulle se sopii oikein hyvin ja ei valittamista. Ikää on kummallakin 24v. Kommentteja, mielipiteitä? Jatkaako kumilinjalla vai myöntyä pilsuihin?

[/quote]

Miehesi on idiootti.Siis että sinä olisit itsekäs,kun et halua leikkiä terveydelläsi,mutta miehen on ihan OK vaatia pillereitä,koska kortsut ei tunnu kivalta? Pitääkö tuollaista asiaa edes miettiä? Tietenkin käytät sellaista ehkäisyä joka sinulle sopii.Jos miehelle ei kelpaa seksi kondomin kanssa,tyytyköön oman käden onneen. 

Vierailija
7/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites kierukka?

Vierailija
8/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kierukoita laitetaan synnyttämättömillekin. Kvg, ihan perussettiä nykyään. Ennen ei laitettu mutta tervetuloa tälle vuosituhannelle.

Vierailija
9/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:45"]

Miehesi saa olla kortsun suhteen ihan yhtä ehdoton kuin sinä olet hormonaalisen ehkäisyn suhteen.

[/quote]

Totta kai ap:n mies saa olla ehdoton kortsun suhteen,kunhan hän ymmärtää että sitten ei seksiä harrasteta,ainakaan yhdyntään :)

AP:n,tai yleensä kenenkään ei pidä sotkea elimistöään jonkun toisen mukavuudenhalun takia.Itselläni todettiin,että veritulppariskin takia minkäänlaiset pillerit eivät sovi,sen sijaan hormonikierukka on ollut enimmäkseen harmiton ehkäisykeino(sivuvaikutuksena helvetilliset kivut).AP:llekin löytyy varmaan sopiva ehkäisykeino,jos menee juttelemaan asiantuntevan gynekologin kanssa.

Vierailija
10/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää lapsi.

Vierailija
11/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekaaninen ehköisyväline kondomi on ihan eri juttu kuin hormonaalisiin. Mekaaninen on sen hetken. Hormonaalisesta kärsii sitä käyttävän keho koko ajan. Minulla heitti mieliala ja tuli paineen tunnetta rajoihin e-pillereitä syödessä. Se vähempihormoninne sopi. Mutta, sen jälkeen en ole käyttänyt kuin kondomia ja lasten jälkeen kierukka.

Ei seole itsekästä, jos suvussa on verenpainetautia ym. mille e-pillerit alistavalle. Ne ovat sinulle terveysriski. Ei sinun kannata niitä käyttää. Kyllä mies ymmärtää, jos on viksu. Ja ei sitten mahda mitään, jos ei tajua. Pattitilanne.

Vierailija
12/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:45"]Hei, te synnyttämättömät joilla on kuparikierukka -- olitteko kokeilleet muita (hormonaalisia) ehkäisymenetelmiä ennen kierukkaa? Itse tulen luultavasti joskus olemaan ap:n kanssa samassa tilanteessa, en nimittäin halua käyttää hormonaalista ehkäisyä enkä halua edes ottaa sitä riskiä että kokeilisin sopivuutta. Terveydellä ei huvittaisi kovin paljon lähteä pelleilemään. Suostuisikohan yksikään gyne laittamaan synnyttämättömälle nuorelle naiselle kuparikierukkaa, jos ei ole suostunut mihinkään pillereihin edes koskemaan?
[/quote]

No totta kai sen kuparikierukan saa ilman mitään horm.kokeiluja, miksi ei saisi? Itse asennutin aikoinani ensimmäisen kuparikierukan 17 vuotiaana. Pari Mirenaa ollut, kolmisen vuotta sitten miehelle tehtiin vasektomia.

Vierailija
13/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena ei ole kuparikierukka vaan hormonikierukka. Vai tarkoititko #52, että sinulla oli 17-vuotiaana kuparikierukka ja sen jälkeen siirryit Mirenaan? 

Vierailija
14/66 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 14:47"]Kyllä kierukoita laitetaan synnyttämättömillekin. Kvg, ihan perussettiä nykyään. Ennen ei laitettu mutta tervetuloa tälle vuosituhannelle.
[/quote]

Ennen? Itselleni asennettu ensimmäinen n.30 v sitten, en ollut synnyttänyt.

Vierailija
15/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:18"]AP vaatii miestä käyttämään kondomia, koska se ei AP:ta häiritse. Mies vaatii AP:ta popsimaan pillereitä, koska Ne ei häntä haittaa. En ymmärrä näkökulmaa miten vain mies itsekäs ja AP oikeassa. Minusta molemmat on itsekkäitä eivätkä anna toisen mielipiteille paljoakaan arvoa.

Tuolla toisessa ketjussa käydään kovaa keskustelua siitä, onko jokaiselle yksinoikeus omaan vartaloonsa vai onko ehkäisy parisuhteen yhteinen asia. Siitähän tässäkin on kyse. Keskustella toki pitää, mutta jos äänestys päättyy 1-1, niin mitä tehdään? Arvotaanko vai kysytäänkö naapurilta? Vai onko keskutelu turhaa, kun naisella on kuitenkin oikeus määrätä ehkäisytavasta?
[/quote]

aiheuttaako kondomin käyttö miehelle sukurasitteen kautta aidosti kohonneen kuolemanriskin? Oletpa sinä pihalla. Ei missään nimessä hormoneja jos on veritulpparasite. Mies tässä todellakin se itsekäs on. Kumi ei vaikuta terveyteen samalla tavalla kuin hormonit. Allergiat tietty erikseen mutta ne ei tässä olleet ongelma.

Kuparikierukalle suositukset täältä jos ei esteitä ole (anemia, nikkeliallergia jne)

Vierailija
16/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mtn itsekästä ole, että käytätte kumia. Sano että joko kumi tai ovi.Siis ihan oikeasti, ei se voi pakottaa sua syömään myrkkyjä,sillä sitä ne ovat.Pysy kovana sisko.

Vierailija
17/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi alkanut kitistä muistakin asioista? Onko hänen itsetuntonsa kohdallaan? Tuntuuko, että miehen ihastus on alkanut haipua? Kysyn, koska olen huomannut kondomikitinän kulkevan käsi kädessä muiden asioiden kanssa. Se on varoitusmerkki. Kyse on muustakin kuin ehkäisystä. Kyse on siitä miten hän välittää sinun hyvinvoinnistasi ja kuinka suuri dominoinnintarve hänellä on. Kehotan sinua pysähtymään nyt ja miettimään suhteen suuntaa.

Minulla pillerit muuttivat luonnetta ja veivät halut.

Vierailija
18/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 10:45"]toivotaan, että ap kestää esim tulevaisuudessa raskausajan ja mahdolliset sairaudet, jos jo hormoniehkäisyn vaikutukset aiheuttaa tuollaista hysteriaa. 

[/quote]

Miten veritulpan pelkääminen vaikuttaa siihen, tuleeko raskausoireita ja millaisia?

Vierailija
19/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.10.2014 klo 18:25"]

Onko miehesi alkanut kitistä muistakin asioista? Onko hänen itsetuntonsa kohdallaan? Tuntuuko, että miehen ihastus on alkanut haipua? Kysyn, koska olen huomannut kondomikitinän kulkevan käsi kädessä muiden asioiden kanssa. Se on varoitusmerkki. Kyse on muustakin kuin ehkäisystä. Kyse on siitä miten hän välittää sinun hyvinvoinnistasi ja kuinka suuri dominoinnintarve hänellä on. Kehotan sinua pysähtymään nyt ja miettimään suhteen suuntaa.

Minulla pillerit muuttivat luonnetta ja veivät halut.

[/quote]

Samaa mieltä. AP, mieti tarkkaan, onko tuo mies sinulle oikea. Pelkkä ihastuminen tai edes rakastuminen ei riitä, isoissa asioissa pitää kyetä joustavuuteen - molempien eikä vain sinun.

Vierailija
20/66 |
22.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on, kortsupanoon vaan kyllästyy... Sorry, puhun kaikkien miesten puolesta.

Toki terveydellä ei leikitä.