Lääketehtaiden business/korruptio
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2014090718638829_ul.shtml
---- Ihmishenkien pelastamiseksi on siksi paljon tärkeämpää puuttua lääketeollisuuteen kuin rikollisliigoihin.
Tuli vaan mieleeni onko tämä sitä huuuuhaaahuhhuhhuh- lääkehoitoa sairaille ihmisille?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:43"]
Ja voisivat oikeesti kirjata kaikki sivuvaikutukset joka olisi julkista tietoa
[/quote]
Onhan ne sivuvaikutukset mainittu siinä lääkkeen mukana tulevassa lapussa.
Onhan se outoa jos ihmiset kuolee lääkemyrkytyksiin ym. Eikä mitään valvontaa, eteenkin nykyään kun kaikki valvotaan. Miten ihmeessä tuota asiaa ei valvota. Missä viranomaiset, missä lainvalvoojat?
Minun lääkärini on niin lääkekielteinen, että häneltä lääkkeen saaminen on kuin kivirekeä vetäisi. Lisäksi lääkärillä on tapana luennoida lääkkeiden riskeistä. Joten ei ne kaikki lekurit ole lääketehtaiden talutushihnassa. (Tosin tämä lääkäri on vielä aika nuori, joten eiköhän se idealismi vuosien mittaan karise.)
Onhan se outoa jos ihmiset kuolee lääkemyrkytyksiin ym. Eikä mitään valvontaa tuossa asiassa, eteenkin nykyään kun kaikki valvotaan. Miten ihmeessä tuota asiaa ei valvota? Missä viranomaiset, missä lainvalvojat?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:47"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:43"]
Ja voisivat oikeesti kirjata kaikki sivuvaikutukset joka olisi julkista tietoa
[/quote]
Onhan ne sivuvaikutukset mainittu siinä lääkkeen mukana tulevassa lapussa.
[/quote]
Pikku rivi joo. Jenkeissä lista on pitkä. Eikä sanota mitään yhteisvaikutuksista.
Onhan se outoa jos ihmiset kuolee lääkemyrkytyksiin ym. Eikä mitään valvontaa, eteenkin nykyään kun kaikki valvotaan. Miten ihmeessä tuota asiaa ei valvota. Missä viranomaiset, missä lainvalvoojat?
[/quote]
Kyllä valvotaan. Kun söin viimeksi vahvoja lääkkeitä, piti koko ajan ravata verikokeissa ja silmätutkimuksessa, ettei lääkkeen haittavaikutukset tekisi tuhojaan. Ollaan näissä tarkkoja, mutta joskus vaikutukset ovat arvaamattomia, tai ihminen itse ottaa lääkettä liikaa tai väärää valmistetta sen kanssa.
Nykyisen lääkkeeni yksi mahdollinen sivuvaikutus on kouristukset. En ole tästä kovin huolestunut, koska lääke kuitenkin auttaa. Kannattaa silti aina googlailla lääke netistä ja lukea muitten ihmisten kokemuksia. Niin teen itse. Ei joku tk-lääkäri kaikkia mahdollisia lääkkeitä tai niitten vaikutuksia tiedä. Ja mulla ainakin farmaseuttikin aina lääkkeen antaessaan varmistaa, etten syö sen kanssa yhteensopimattomia lääkkeitä jne.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:53"]
[/quote]
Kyllä valvotaan. Kun söin viimeksi vahvoja lääkkeitä, piti koko ajan ravata verikokeissa ja silmätutkimuksessa, ettei lääkkeen haittavaikutukset tekisi tuhojaan. Ollaan näissä tarkkoja, mutta joskus vaikutukset ovat arvaamattomia, tai ihminen itse ottaa lääkettä liikaa tai väärää valmistetta sen kanssa.
Nykyisen lääkkeeni yksi mahdollinen sivuvaikutus on kouristukset. En ole tästä kovin huolestunut, koska lääke kuitenkin auttaa. Kannattaa silti aina googlailla lääke netistä ja lukea muitten ihmisten kokemuksia. Niin teen itse. Ei joku tk-lääkäri kaikkia mahdollisia lääkkeitä tai niitten vaikutuksia tiedä. Ja mulla ainakin farmaseuttikin aina lääkkeen antaessaan varmistaa, etten syö sen kanssa yhteensopimattomia lääkkeitä jne.
[/quote]
Sinulla on hyvä lääkäri. Terveyskeskukset säästävät rahaa eivätkä nykyään enää halua tutkia mitään ylimääräistä. Nimimerkillä, kokemusta on.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 09:53"]
[/quote]
[/quote]
Sinulla on hyvä lääkäri. Terveyskeskukset säästävät rahaa eivätkä nykyään enää halua tutkia mitään ylimääräistä. Nimimerkillä, kokemusta on.
[/quote]
Ei ollut tk-lääkäri tämä, vaan reumalääkäri. Ja tiedän hyvin, että säästetään.
Tappaminen pitäisi olla laissa kielletty!
Outoa jos lääkärit saa rahaa siitä mitä lääkkeitä määrävät. Onko se oikeesti laillista?
Miksiköhän noita A.Vogelin tuotteita myydään nykyään apteekissa? Jututin, mutteivat osanneet sanoa tuotteesta yhtikäs mitään!
Kiinnostaisi kyllä lukea tuo kirja. USA:ssa tilanne on vielä paljon pahempi, koska siellä lääketehtaat voivat mainostaa suoraan potilaille. Suomessa mainonta kohdistuu lääkäreihin.
Silmät pyöreinä katsoin aikoinaan USA:ssa asuessani telkkaria, kun esim. mielialalääkkeitten mainokset pyöri aina viiden minsan välein telkkarissa. Kun monien koulutustaso ei juuri päätä huimaa, niin onko ihme jos jengi uskoo kritiikittömästi kaiken mitä lääkefirma lupaa.