Minne kuuluu puolisoni entinen hääkuva?
Saako sen hävittää avi tulisiko se säilyttää puolisoni lapsille sukuperintönä? Olemme keskustelleet kuvasta, mutta emme ole löytäneet ratkaisua tilanteeseen. Herättäisikö kuvan näkeminen aikuisissa lapsissa myöhemmin katkeruuden tunteita, kun äiti ja isä erosivat lasten ollessa hyvin pieniä? Mieheni mielestä kuva tulisi säilyttää lapsille, mistä en ole juurikaan ilahtunut, sillä minua riepoo törmätä siihen vintillä. Olen kuitenkin valmis säilyttämään kuvan, jos sille löytyy hyvät perustelut. Nimim. "Vain yksi hääkuva taloon"
Tämän sunnuntain Hesarin Usko Siskoa-pulmapalstan kysymys.
Hei te kakkoset, kolmoset ja myöhemmät vaimot, onko tämä teille tuttu tunne vai oletteko päässyt itse yli siitä, että miehellänne on ollut puoliso ja hänen lapsillaan toinen äiti?
Kommentit (17)
No säilyttäisin tietenkin miehen lapsille! Miten sä voit edes ajatella sen hävittämistä? Siis miehen lapset eivät sais omien vanhempiensa hääkuvaa nähdä, ymmärsinkö oikein?
No ohhoh... Sehän on vain kuva, hetkestä elettyä elämää. Kaikenlaisia ongelmia voikin olla...
Miehelläni ei ole ensimmäisen vaimonsa kanssa edes yhteisiä lapsia, mutta minusta on silti itsestään selvää että heidän hääkuvansa on tallessa sekä miehellä itsellään että appivanhemmilla. Minulle riittää, ettei se ole kotona esillä.
Ai se olikin lehdestä, sori. No olipa outo kysyjä taas...
4
Minulla sama tilanne. Säätämme puolison lapselle, joka entisestä liitosta, pakattiin kuvat vinttiin. Muitakin kuvia on. Anopilla kuva on hyllyssä, mutta entisen vaimon naaman kohdalle on laittanut puunaaman, minkä mieheni askarrellut pienenä.:D
Sisko vastasi, että kuva on todennäköisesti erittäin tärkeä lapsille ja heidän jälkikasvulleen, joten pitäisi säilyttää. Ehdotti, että jos kuvan pitäminen omassa taloudessa kovasti jurppii, kannattaa ehdottaa että lapset ottaisivat kuvan hoitoonsa aikuisina. Sisko taisi vihjata myös, että jos kuva ärsyttää jopa ullakolla ollessaan, kannattaisi vähän tutkailla sisimpäänsä ja miettiä, miksi kuva on päässyt isompaan asemaan kuin oikeasti onkaan.
Meillä hääkuvat on seinällä: leskiä olemme molemmat enkä todellakaan ymmärrä, mitä pelottavaa tai kamalaa on siinä, että nuoruuteni onnellisimmasta päivästä on muistona kaunis kuva.
Ei tulisi mieleenkään heittää pois entisten heilojen kuvia! Mulla on menneisyys, mun miehellä on menneisyys, eikä historiaa kirjoiteta uudestaan kuin diktatuureissa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:32"]
Ei tulisi mieleenkään heittää pois entisten heilojen kuvia! Mulla on menneisyys, mun miehellä on menneisyys, eikä historiaa kirjoiteta uudestaan kuin diktatuureissa.
[/quote]
Siis hääkuva = puoliso, ei mikävaan heila :D
Viet kirppiksille ja pyydät hyvän hinnan etenkin jos mies on komea voit vaikka väittää näyttelijän kuvaksi.. jos on ruma niin lähetä sukulaisille lahjaksi jouluna!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:32"]
[/quote]
Siis hääkuva = puoliso, ei mikävaan heila :D
[/quote]
En näe mitään eroa asiassa.
Tottakai pitää lapsille jättää! Kuka edes miettii sellaista että hävittäisi miehensä lasten vanhempien hääkuvan??? Lapset tekevät aikoinaan jotain sukututkimusta ja sukukirjaa omille lapsilleen, mutta kappas, isän uusi akka on hävittänyt suvun tärkeät kuvat...
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 23:46"]
Heittäisin roskiin.
[/quote]
Miksi? Saako mies vastavuoroisesti heitellä sinun tavaroitasi roskiin?
Laita lasten huoneeseen?