Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sisustusasia, joka on "kaikilla"?

Vierailija
07.09.2014 |

Tuli toisesta ketjusta mieleen, että olen tosi usein kuullut väitettävän netin palstoilla, että Lokki-valaisin on "kaikilla". Oikeassa elämässä en ole vieraillut yhdessäkään talossa, josta tämä valaisin löytyisi. Älkää miettikö blogeja tai sisustuslehtiä, vaan asuntoja joissa olette oikeasti käyneet, ja kertokaa, mikä tavara tai huonekalu on sellainen, joka havaintojenne mukaan ihan oikeasti löytyy lähes jokaisesta suomalaisesta kodista? Tämä ei ole mikään haukkumisketju, vaan kiinnostaa muiden huomiot :)

Mä aloitan näillä: Iittalan Kivi-tuikut, Rakkaus-muumimuki (vaikka muita muumeja ei löytyisi, liekö toi Rakkaus sellainen joka lähes joka perheeseen kulkeutuu vaikka lahjana? :D), Luhdan käsipyyhkeet

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä sisustetaan aika tylsästi: on möhködivaanisohvat kera karvalankamaton, astiat Arabiaa tai Iittalaa, useimmiten Teemaa tai Muumimukeja. Kivituikkuja unohtamatta. Marimekon ja vallilan kuosit ovat suosittuja. Tähtityynyt yms. maalaisromanttinen sisustus myöskin. Nuo designvalaisimet yms. löytyvät lähinnä niiden kodista, jotka ovat designistä ja sisustuksesta enemmän kiinnostuneita. 

Vierailija
2/105 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:56"]

Yhdessä vaiheessa oli kaikilla wt-ihmisillä jättipalapeli seinälle kehystettynä. Tai monta.

[/quote]

Oliko nämä siis itse koottuja taidonnäytteitä vai valmiina hankittuja koristeita? Kysyy nuorempi, joka ei ole koskaan tällaista hirvitystä nähnyt missään :D

[/quote]Itse tietenkin, eihän niitä valmiiksikoottuina taida saada :D Sitten se liimaus aina petti ja muutama pala oli tippunut kehysten alareunaan :D
[/quote]

Kurkatkaapa white trash disease-blogi! Se on täällä taas! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKEAn expedit-hylly, korkea nukkainen matto, lack-hylly.

Vierailija
4/105 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 04:42"]

Jollain tapaa ehkä jo hävettää,kuinka moni asia omasta kodistani löytyy :x mm.lack hyllyjä x3, expedit vai mikä on 2x2, huurre lamput, hackman, fiskarsit, karvamatot olohuoneesta+keittiöstä+wc oma pikkuinen, paperivalaisimet x2, pöllö tyynyt, canvas taulu . Mitähän vielä :D mutta itse olen tyytyväinen sisustukseen, varsinkin kun tämä on 400/kk rahoilla laitettu. Joka kuukausi olen pyrkinyt laittamaan jonkun "uuden" asuntoon,riippuen kuinka tarve oikeasti ollut. Ja jopa lähipiiri kehunut, kuinka olen osannut sisustaa asuntoni ja värit sopivat yhteen.

[/quote]

Kukas se kissan hännän nostaa...

Vierailija
5/105 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

90 jatkaa.
Tosin yhtään muumimukia ei löydy, en oo koskaan tykännyt niistä. Eikä iittalaa,tai aaltoa, yks mariskooli oli mutta vein sen äitille :D

Vierailija
6/105 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:29"]Oraksen hanat, Abloyn lukoista nyt puhumattakaan.
[/quote]
Älä unohda gustafbergin hanoja ja idon pönttöjä :D

Vierailija
7/105 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien avain tai lukko on ollu sisustusjuttu!!?
Ikean knappa-valaisin tuntuu olevan tosiaan suosittu nyt monessa kodissa.

Vierailija
8/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan Mariskooli, värillä ei väliä

Vierailija
9/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainaki yks muumimuki löytyy jokaisesta talosta missä oon käyny.

Vierailija
10/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky. Vittu mitä massaa.

Vierailija
11/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typerät sisustustapetit, irtokirjaimet hyllyllä. Canvas-taulu olkkarissa.

Vierailija
12/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:06"]

Ainaki yks muumimuki löytyy jokaisesta talosta missä oon käyny.

[/quote]

Meillä ei ole ainuttakaan, eikä mitään muumi-tavaraa.

Vierailija
13/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku englanninkielinen taulu tai kehys tyyliin: home, family, live love laugh, kiss me goodnight tms höttöä.

Vierailija
14/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauratti tuo aloitus osuvuudellaan: meiltä löytyy Rakkaus-muumari kans! Inhoan muumimukeja enkä itse osta niitä, mutta tuo muki on saatu lahjana. Se on vessan kaapissa, pidän siinä meikkisiveltimiä:)

Vierailija
15/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:08"]Sänky. Vittu mitä massaa.
[/quote]
Mulla on muutamia tuttuja jolla on patja lattialla.

Vierailija
16/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuoli. Peili. Kattila.

Vierailija
17/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ole muumimukeja, ei kivi-tuikkuja eikä tietenkään lokki-valaisinta, ei mariskoolia, ei ole home tms. tauluja eikä kirjaimia, ei tähtityynyjä, ei ikean kamaakaan ole.

Pyrin sisutamaan kotini muilla kuin massatuotteilla ja nähtävästi olen aika hyvin onnistunut.

Vierailija
18/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo vielä tästä ketjusta muuta kuin sänky ja lahjaksi saatu mariskooli, jonka myyntiä olen kyllä harkinnut.. (Siis ostaako joku oikeesti sen jos pistän johonkin tori.fi?) Nykyään se on siivouskaapin hyllyllä ja laitan siihen käytetyt paristot...

Vierailija
19/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä muumimuki ei ole sisustusasia vaan astia. Meiltäkin löytyy rakkausmuki mutta se on astiakaapissa eli ei kenenkään nähtävillä.

Vierailija
20/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:09"]

Typerät sisustustapetit, irtokirjaimet hyllyllä. Canvas-taulu olkkarissa.

[/quote]

Näitä ei meiltä löydy eikä mitään tähtityynyjä tai muuta maalaisromanttista. 

Muumimukeja kumminkin löytyy sekä iso lokki-valaisin ja kivituikkuja sekä Mariskoolikin on... Mutta ei se mua haittaa, nämä ovat minun mielestäni sellaista suomalaista designia, josta olen suomalaisena ylpeä. No ehkä muumimukeja lukuunottamatta, mutta niitä on tullut keräiltyä koska meillä on astiat Teema-sarjaa ja sopivat hyvin niihin.