Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sisustusasia, joka on "kaikilla"?

Vierailija
07.09.2014 |

Tuli toisesta ketjusta mieleen, että olen tosi usein kuullut väitettävän netin palstoilla, että Lokki-valaisin on "kaikilla". Oikeassa elämässä en ole vieraillut yhdessäkään talossa, josta tämä valaisin löytyisi. Älkää miettikö blogeja tai sisustuslehtiä, vaan asuntoja joissa olette oikeasti käyneet, ja kertokaa, mikä tavara tai huonekalu on sellainen, joka havaintojenne mukaan ihan oikeasti löytyy lähes jokaisesta suomalaisesta kodista? Tämä ei ole mikään haukkumisketju, vaan kiinnostaa muiden huomiot :)

Mä aloitan näillä: Iittalan Kivi-tuikut, Rakkaus-muumimuki (vaikka muita muumeja ei löytyisi, liekö toi Rakkaus sellainen joka lähes joka perheeseen kulkeutuu vaikka lahjana? :D), Luhdan käsipyyhkeet

Kommentit (105)

Vierailija
41/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ompelukone (siis sellainen omalla pöydällään oleva singeri) oli jossain kohtaa todella yleinen olohuoneessa. En tiedä, onko enää... Kaunishan Se toki on, jos sille vaan on tilaa.
vanha tasakantinen arkku oli myös todella yleinen sohvapöytä (mua harmittaa vieläkin, kun en sellaista itse löytänyt).

Vierailija
42/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain Marimekon kuosia jossain muodossa. Unikko saattaa pilkistää jostain...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko mukit sisustusasioita? Mielestäni käyttöesineitä kuten fiskarsin saksetkin.

Vierailija
44/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:48"]

Ovatko mukit sisustusasioita? Mielestäni käyttöesineitä kuten fiskarsin saksetkin.

[/quote]No jos niissä pitää tarrat ja säilyttää käyttämättöminä hyllyllä, niin sitten.

Vierailija
45/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvia -peltipurkki

Vierailija
46/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne "rautatiekellolta" näyttävät kellotsydeemit.....

Vierailija
47/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean Kallax-hylly (entinen Expedit vähän muunneltuna) löytyy varsinkin monen nuoremman kämpästä. Tässä taloudessa niitä on jopa kaksi, kun mieheltä löytyi ennestään. 

Vierailija
48/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä vaiheessa oli kaikilla wt-ihmisillä jättipalapeli seinälle kehystettynä. Tai monta.

Vierailija
49/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:56"]

Yhdessä vaiheessa oli kaikilla wt-ihmisillä jättipalapeli seinälle kehystettynä. Tai monta.

[/quote]

Oliko nämä siis itse koottuja taidonnäytteitä vai valmiina hankittuja koristeita? Kysyy nuorempi, joka ei ole koskaan tällaista hirvitystä nähnyt missään :D

Vierailija
50/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:48"]

[/quote]

Laskisin vielä sisustustuotteeksi, koska harva ostaa pelkästään käyttötarkoituksen vuoksi vaan yleensä myös astioiden ulkonäöllä on väliä, ja osa säilyttää astioita jopa niin että ovat koko ajan esillä. Vähän niin kuin pyyhkeet ja lakanat, ovat pakollisia käyttötavaroita joita kuitenkin yleensä pidetään myös osana sisustusta :) 

Vierailija
51/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikean lack-pöytä. Sellainen pieni vitosen. Varakkaammillakin viimeistään siellä autotallim nurkassa.

Vierailija
52/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:56"]

[/quote]

Oliko nämä siis itse koottuja taidonnäytteitä vai valmiina hankittuja koristeita? Kysyy nuorempi, joka ei ole koskaan tällaista hirvitystä nähnyt missään :D

[/quote]Itse tietenkin, eihän niitä valmiiksikoottuina taida saada :D Sitten se liimaus aina petti ja muutama pala oli tippunut kehysten alareunaan :D

Vierailija
53/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:23"]

Sellainen karvamatto on tosi monella, samoin kulmasohva.

[/quote]Mulla oli niitä karvamattoja mutta heitin just viimeisen roskiin. Järkyttäviä pölyn kerääjiä!

[/quote]

Nyt se pöly sitten lentelee siellä ilmassa, vai mitä?

Vierailija
54/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki-valaisin, Ikean raitamatto eli blogimatto

Vierailija
55/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hups, taidan joutua anti-suomalaisuuslistalle: mun kotoa ei löydy ym. mainituista kuin Fiskarsin sakset, Luhta-pyyhe (lattiarättinä) ja Ikean tietokonetaso.

Todellakin ei ole mitään Marimekkoa, ei mitään muumia, ei lokkia ei aaltomaljakkoa, nada...

Vierailija
56/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs olette laumasieluisia. Vain muutamalla ei ole tuota kaikkea krääsää nurkissa.

Vierailija
57/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään mikä olisijoka kodissa jollei yleistä kuten että joka kodissa joku muumimuki. Mikä taas on naurettavaa on isot HOME tekstit. Seuraavaksi alan kyseleen kyseisen kodin homeongelmasta :-)

Vierailija
58/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy Aalto -maljakko (valmistujaislahja, juhlat pidettiin Alvar Aalto -museon tiloissa missä olin myös ollut töissä :) ), vaalean pinkki mariskooli (tyttären ristiäislahja) ja samoten rakkausmuki. On kyllä muutama muukin muumimuki (saatu lahjaksi, rakkausmukin ostin itse koska on ihan lemppari) ihan esillä keittiössä. Luhdan pyyhkeitä myös, lahjaksi saatuja.
Sänkyä meillä ei ole, patjat vain :D sänky kyllä hommataan kun muutetaan taas...

Hmm, Ikeasta JOTAIN joka kodissa, kukan muotoiset lamput aika yleisiä. Meiltäkin löytyy 2... Sit kans viinilasit/pullot esillä aika monessa kodissa.

Vierailija
59/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:35"]Meiltä löytyy Aalto -maljakko (valmistujaislahja, juhlat pidettiin Alvar Aalto -museon tiloissa missä olin myös ollut töissä :) ), vaalean pinkki mariskooli (tyttären ristiäislahja) ja samoten rakkausmuki. On kyllä muutama muukin muumimuki (saatu lahjaksi, rakkausmukin ostin itse koska on ihan lemppari) ihan esillä keittiössä. Luhdan pyyhkeitä myös, lahjaksi saatuja.
Sänkyä meillä ei ole, patjat vain :D sänky kyllä hommataan kun muutetaan taas...

Hmm, Ikeasta JOTAIN joka kodissa, kukan muotoiset lamput aika yleisiä. Meiltäkin löytyy 2... Sit kans viinilasit/pullot esillä aika monessa kodissa.
[/quote]

Niin ja jotain maalaisromanttista! Maalaisromanttinen taulu tai tyyny, näyttää hassulta jos ei sovi sisustukseen... Nähty.

Vierailija
60/105 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja todellakin löytyy mainitut muumimukit (kaksin kappalein rakkausmukia, muita mukeja ei ole, ollaan saatu siis lahjaksi) Pentikin poroja löytyy jopa kolme (saatu lahjaksi, mutta tykkään niistä oikeastikin) Iittalan kivituikkujakin löytyy useampi kappale ja kauniitahan nekin ovat, mutta itse en niin kalliitta kynttilatuikkuja ostaisi ihan muuten vaan, mutta lahjaksi saatuna ihastuttaneet kovasti :)
Lahjaksi saadut marimekon käsipyyhkeetkin löytyy, taitaa olla parhainta laatua meidän Ikea pyyhekokelman vierellä.

Aina kun Suomessa käyn niin ihastelen miten kauniita kotia suomalaisilla ystävilläni on, vaikka eivät mitään design friikkejä olekaan. Yks juttu mitä oon viime vuosina nähnyt paljon suomalaisissa kodeissa on sellainen kolmijalkainen valaisin http://www.lombok.co.uk/images/products/large/LAMPSTATRIPOD.jpg 
tohon tyyliin, tykkään itse paljon tollaisesta, mutta myös tätä valkoista http://1.bp.blogspot.com/_EakXbG8Y_lc/S5dKVmNBUkI/AAAAAAAADow/Om33brhmkDQ/s400/lattiavalaisin.jpg näkyy paljon, mutta omaan makuun se on jollain tapaa rumempi ja mittasuhteet eivät ole mun silmään kunnossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi