Sisustusasia, joka on "kaikilla"?
Tuli toisesta ketjusta mieleen, että olen tosi usein kuullut väitettävän netin palstoilla, että Lokki-valaisin on "kaikilla". Oikeassa elämässä en ole vieraillut yhdessäkään talossa, josta tämä valaisin löytyisi. Älkää miettikö blogeja tai sisustuslehtiä, vaan asuntoja joissa olette oikeasti käyneet, ja kertokaa, mikä tavara tai huonekalu on sellainen, joka havaintojenne mukaan ihan oikeasti löytyy lähes jokaisesta suomalaisesta kodista? Tämä ei ole mikään haukkumisketju, vaan kiinnostaa muiden huomiot :)
Mä aloitan näillä: Iittalan Kivi-tuikut, Rakkaus-muumimuki (vaikka muita muumeja ei löytyisi, liekö toi Rakkaus sellainen joka lähes joka perheeseen kulkeutuu vaikka lahjana? :D), Luhdan käsipyyhkeet
Kommentit (105)
Klassikot harvoin on kertakäyttöisiä, eivätkä ne muotoilultaan vanhene niin nopeasti. Jos nyt lokki onkin ruma, niin block taas voi hyvinkin miellyttää. Se vaan, että jos kaikilla on tasan samat jutut, niin tuntuu aika sopulimeiningiltä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:52"]Miksi toisten hankintoja pitää arvostella? Tai korostaa omia, että jos nyt sattvat olemaan tältä kielletyltä listalta, niin eivät ole ainakaan itse hankittuja![/quote]
En tarkoittanut tätä arvosteluketjuksi, vaan ihan mielenkiinnosta ihmisten huomioita kyselin, että mikä on tyypillisesti suomalaisesta kodista löytyvä tavara. Ei ole noloa omistaa jotain suosittua tavaraa, sitä paitsi eiväthän ne tavarat olisi suosittuja jos olisivat yleisen mielipiteen mukaan rumia tai huonoja ;) -Ap
Minusta se taas on tietyllä tapaa söpöä, että 90% suomalaisista kodeista löytyy se Mariskooli tai Aalto-maljakko - tienasipa ihminen sitten 1000€/kk tai 6000€/kk. :)
Meiltäkin löytyy aika paljon tässä ketjussa luetelluista tavaroista. Fiskarsin sakset, Luhta-pyyhkeitä, Kivi-tuikkuja... Aalto-maljakkoa ei enää löydy, kun se tippui lattialle ja meni rikki. (Mistä olen oikeasti tyytyväinen. :D)
Ei löydy kirjaimia seinillä. Ei tähtityynyjä. Ei karvamattoo.
Meillä on vessanpönttö, mikä varmaan aika monella :-D
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:17"]Ei löydy kirjaimia seinillä. Ei tähtityynyjä. Ei karvamattoo.
[/quote]
Jaa että pönttö on sisustusasia, nice.
Eipä ole mariskoolia ei muumimukia
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:21"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:17"]Ei löydy kirjaimia seinillä. Ei tähtityynyjä. Ei karvamattoo.
[/quote]
Jaa että pönttö on sisustusasia, nice.
[/quote]
Kyllä se komeasti sisustaa vessan. Onko noi kirjaimet jotain sisustusta tai sitten ne amanda b esineet täyttämässä kotia. ;-)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 18:03"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:48"]
Ovatko mukit sisustusasioita? Mielestäni käyttöesineitä kuten fiskarsin saksetkin.
[/quote]
Laskisin vielä sisustustuotteeksi, koska harva ostaa pelkästään käyttötarkoituksen vuoksi vaan yleensä myös astioiden ulkonäöllä on väliä, ja osa säilyttää astioita jopa niin että ovat koko ajan esillä. Vähän niin kuin pyyhkeet ja lakanat, ovat pakollisia käyttötavaroita joita kuitenkin yleensä pidetään myös osana sisustusta :)
[/quote]Siis mitä? Meillä on kaikki arabiat ja v&b:t kyllä ihan käytössä koko ajan ja tiskikoneessa tai kaapissa. Samaten ostan vaikka pipin pyyhkeitä ihan treenikäyttöön, ovat kivan värisiä.
Vallilan kelohonka kuosi tuntuu olevan kovassa huudossa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:27"]Siis mitä? Meillä on kaikki arabiat ja v&b:t kyllä ihan käytössä koko ajan ja tiskikoneessa tai kaapissa. Samaten ostan vaikka pipin pyyhkeitä ihan treenikäyttöön, ovat kivan värisiä.[/quote]
No moni esimerkiksi kattaa pöydän nätisti, ja haluaa että astiat ovat jollain tavalla sisustuksen kanssa linjassa. Harvoin esimerkiksi minimalistisesti sisustetussa kodissa on kukertavan kirjavia, kultareunuksisia posliinikuppeja. Joillakin on keittiössä joku lasiovinen säilytyssysteemi, ja astiat ovat tarkoituksella näkyvillä. Moni ostaa esimerkiksi ne käsipyyhkeet niin että sopivat vessan väritykseen jne. Ehkä kaikki ei välitä, mutta monen kohdalla varmasti se ulkonäkö ja sisustukseen sopiminen on yksi valintakriteeri? Meillä on kylpypyyhkeet mitä sattuu, kun ne eivät koskaan ole näkyvillä, mutta esim. vessassa jatkuvasti roikkuvat käsipyyhkeet ja astiat valitsen kyllä myös ulkonäön perusteella.
Oon aatellut meille kuistille semmoista HOME sisustustekstikylttiä. Alle voisi tehdä toisen täydentämään vaikka tekstillä "Tämän kuistin alapohjasta sitä löytyi, seinässäkin oli vähän. Korjattuna vuodesta 2013"
Expedit-hylly. Varsinkin,sellainen 2+2 malli.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:32"]
Vallilan kelohonka kuosi tuntuu olevan kovassa huudossa.
[/quote]
Mietin jo pitkään, että tuleeko mitään sellaista vastaan minkä itse olisin nähnyt monessa asunnossa. Jos nyt fiskarsin saksia ei lasketa. En ole esimerkiksi koskaan nähnyt livenä mitään sisustuskirjamia/seinätekstejä. Mutta kelohonka kyllä on sellainen, mitä näkyy. Ja monenlaisissa kodeissa. Sinkkumiehistä pariskuntiin. Meilläkin on. Ja onhan se kyllä nätti.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:06"]
Ainaki yks muumimuki löytyy jokaisesta talosta missä oon käyny.
[/quote]
Meillä ei ole ainuttakaan, eikä mitään muumi-tavaraa.
[/quote]
Itse en ole ostanut ainoatakaan Muumi-mukia, mutta lapselle on tullut lahjaksi pari. Itse en niistä erityisemmin pidä, mutta lapsi tykkää, enkä katso voivani lapsen tavaroita hävittää.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:08"]Sänky. Vittu mitä massaa.
[/quote]
Mulla ei oo sänkyä. Pelkästään patjat. :(
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:06"]
Ainaki yks muumimuki löytyy jokaisesta talosta missä oon käyny.
[/quote]
Meillä ei ole ainuttakaan, eikä mitään muumi-tavaraa.
[/quote]
Itse en ole ostanut ainoatakaan Muumi-mukia, mutta lapselle on tullut lahjaksi pari. Itse en niistä erityisemmin pidä, mutta lapsi tykkää, enkä katso voivani lapsen tavaroita hävittää.
[/quote]
Niin ja lisäyksenä vielä, että toinen on just "Rakkaus"-muumari. Myös pari Muumi-kulhoa löytyy, ja toinen on just se "Rakkaus"-kulho
Yhteen aikaan kaikilla oli Marimekon Unikko-verhot, mutta onko mahtaako olla kellään enää?
Iittalan Teema tai 24h sarja, samoin Taika-sarja. Ja kaikilla porvareilla, siis ihan kaikilla on Essence-lasit!
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:56"]
Yhdessä vaiheessa oli kaikilla wt-ihmisillä jättipalapeli seinälle kehystettynä. Tai monta.
[/quote]
Loistohuomio, peukut! :)
Miksi toisten hankintoja pitää arvostella? Tai korostaa omia, että jos nyt sattvat olemaan tältä kielletyltä listalta, niin eivät ole ainakaan itse hankittuja!
Kuten joku osuvasti mainitsi nyt jos koskaan ihmisillä on mahdollisuus sisustaa kotinsa monella eri tyylillä ja käyttäen rahaa vaihtelevan määrän. Muodit tulevat ja menevät, harva sisustus on nykyään kovin pysyvää. Huonoa siinä on tietenkin kertakäyttöisyys.