Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
miksi sunnuntait aina aurinkoisia?
Kommentit (6)
Mitennii, tääl kuule paistaapi hyvi harvoi. Paitti et ny on iha ookoo sää, vaa mistäpäi sää oot?
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Se johtuu englannista. Sunday = aurinkopäivä.
Väittäisin että on ihan vittuilua ilmojen haltijan taholta. Sunnuntai on muutenkin paska krapula päivä ja siihen sitten vielä ahdistava auringonpaiste .... ihan helvettiä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:47"]
Se johtuu englannista. Sunday = aurinkopäivä.
[/quote]
Eipä johdukaan vaan latinasta
Etymologia
Skandinaavinen laina n. tuhannen vuoden takaa. Tarkoitti 'Auringon päivää', ja on alunperin käännöslaina latinasta (dies Solis). Vrt. nykyruotsin söndag.[1]
Alue: Aihe vapaa
Eihän ole.