Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva/taaperon yöherääminen

Vierailija
07.09.2014 |

Eli herääkö miehesi hoitamaan vauvaa/taaperoa yöllä vai herätätkö hänen mittä miehesi tähän tuumaa? Miten olette jakaneet yö heräämiset kun kumpikin on töissä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vauvan ollessa pieni minä tietysti hoidin heräämiset (imetys, siinä ei kauheasti miehestä olisi ollut apua) ja vähän myöhemmin minä heräsin herkemmin joten kävin lasta nukuttamassa, mutta jos heräämisiä tuli useamman kerran yössä, tönäisin sikeäunisen miehen menemään lapsen luokse. Tämä oli molemmille ok vaikka olinkin kotona, mies jaksoi hyvin töissä vaikka olisikin yöllä herännyt pari kertaa, itse taas en olisi jaksanut kovin hyvin "edes" kotiarjessa nousemalla ylös joka kerta.

Nyt olemme molemmat töissä ja lapsemme nukkuu kokonaisia öitä. Jos heräämisiä tulee, minä yleensä nousen, mutta olen kyllä välillä hellästi potkaissut nukkuvan miehenkin nousemaan ylös.

Kannattaa miettiä, millaiset työt teillä kummallakin on (todella tarkkuutta vaativa, fyysisesti raskas jne) ja millainen unentarve luonnostaan ja sopia heräilyjen hoidosta vähän sen mukaan. Ja jokainen aikuinen ihminen pärjää kyllä suht normaalina yhden huonosti nukutun yön jälkeen, mutta ei ehkä useamman. Vapaapäivinä ja lomilla se enemmän heräillyt voisi saada nukkua öisin ja pitempään aamulla ja paikata univarantojaan. :)

Vierailija
2/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herään. Työnnän tissin suuhun ja nukahdan uudelleen. Joskus jos nukun sikeästi, mies on noussut nostamaan vauvan viereeni (herään kun mies on pinnasängyn vieressä jo). Vauva nukkuu ensimmäisen pätkän omassa sängyssä, sitten meidän sängyssä. Jatkossa varmaan miestäkin työllistetään enemmän. Ylläolevasta tuli mieleen, että miehelle on kuitenkin tavallaan tärkeämpää saada unta. Hänelle voi sattua tapaturma töissä todennäköisemmin. Toisaalta minulla on työ, jossa on reagoitava nopeasti muutoksiin ja käytettävä päätään. Mutta pistetään raajan menetyksen mahdollisuus suuremmaksi vaaraksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies herää, jos on tarvetta. Tosin nykyään enää harvemmin yöllä lapset heräilevät. Tämä siksi, että minun toimintakykyni kärsii unen puutteesta huomattavasti enemmän. Näin on toimittu meillä oikeastaan imetyksen lopettamisesta saakka.

Vierailija
4/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kommentit"minä herään kun imetän" no sehän on itsestään selvää että jos imettää ni äiti herää.. Jestas..

Vierailija
5/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina herännyt. Tosin meidän lapset eivät ole muuta heräilleet kun tissille. Myöhemmin esim lasten sairastellessa minä olen heräillyt, johtuen siitä että minä herään pieneenkin ääneen. Mies herää jos talo romahtaa ympärillä. Heräämisiä niin vähän että ei ole mua rasittanut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme