Join eilen 2 pulloa valkkaria, nyt kauhistuttaa tuo määrä!
Laitettiin miehen kanssa ruokaa pitkän kaavan mukaan. Juotiin viiniä jo ruoanlaiton lomassa, sitten ruokaillessa ja ruokailun jälkeen vielä istuimme tuntitolkulla juttelemassa pöydän äärellä kynttilänvalossa. Ennen nukkumaanmenoa päätimme vielä katsoa elokuvan, ranskalaisen Koskemattomat. Aivan loistava leffa muuten! Aamulla katsoin, että 2 pulloa valkkaria mennyt. Minä join kaiken, koska mies juo aina punaviiniä. Nyt kauhistuttaa tuo määrä... Olokin on kyllä aika heikko ja väsynyt tänään. En kuitenkaan mitenkään örveltänyt, kuitenkin kauhea morkkis tuosta määrästä. Mitä mieltä?
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 20:44"]Mä join eilen 3 litran hanapakkauksellisen. Ei ole yhtään morkkis eikä kauhistuta määrä. Suurkuluttaja olen ollut jo 20 vuotta, ja aion jatkaa samalla linjalla.
[/quote]
Tuo tekee 4 pulloa viiniä. Huh, alkaa olla jo alkoholimyrkytyksen vaara.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 19:50"]
on toi naiselle tosi paljon! riski rajat paukkuu reilusti! kyllä sun laiset tissuttelijat ja "viinin ystävät" tiedetään. pari vuotta ja työ ja koti menny ja katu ojassa
[/quote]
:D Voi hyvänen aika mitä kommentteja.
Voi jeesustelijat.
Mä juon aika helpostikin 2 viinipulloa illassa. Tulee jatkuvasti käytyä jossain viinipitoisissa tilaisuuksissa viikonloppuisin, joiden jälkeen ehkä kavereiden luona istumassa, joiden jälkeen baarissa ja ehkä toisessakin, joskus vielä jatkoilla. Helposti saa johonkin 9 tunnin tissutteluun upotettua 2 pullollista, eikä sitä välttämättä ole edes hillittömässä humalassa.
Teen tätä vieläpä verrattaen usein - ainakin teidän pari-kertaa-vuodessa -tahtiinne verrattaessa. En ihan joka viikonloppu, mutta useampana viikonloppuna tulee otettua runsas annos, kuin oltua kuivinsuin.
En koe itseäni ongelmakäyttäjäksi, voin ihan hyvin halutessani olla juomattakin. Tästä ei ole ollut minkäänmoisia terveyshaittoja (hei pliis, viinistä..), maksa-arvot ovat esimerkilliset. Tykkään juoda viiniä sosiaalisissa tilanteissa ja jos sitä menee paljon, niin se tarkoittaa yleensä, että on ollut hauska ilta.
Viinaa en juo, siitä menee liian känniin. Viinipöhnä melko runsaastikin nauttien on ihan eri tila, kuin viinahumala.
Tietysti se vaikuttaa humaltumisen määrään, minkä kokoinen on ja paljonko on tottunut juomaan. En minä silti ymmärrä, miksi siitä pitäisi morkkis tulla, että on kiskonut vähän reippaanlaisen viinimäärän, jos ilta on ollut kiva ja mitään ikävää ei juomisesta ole seurannut. Paitsi se krapula - ja krapulassahan tietysti on herkästi vähän morkkis, vaikka sille ei olisi mitään järkiperustetta. Eiköhän huomenna asia tunnu jo neutraalimmalta.
Joka menneitä muistelee, sitä tikulla silmään.
Pakko ehkä lisätä, ennen kuin putoilette siellä tuoleiltanne ja soitatte lastensuojeluviranomaiset perääni, että mulla ei ole lapsia. t. 19
Vastaa Koskenkorva-pullollista, eikös työläinen ole perjantaipullonsa ansainnut...
Mukavaa, että on ollut kiva ilta. Ihan parasta tuollaiset hieman ex-tempore jutut. Jos olo on fyysisesti ok, niin ei tartte morkkistella.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:08"]Voi jeesustelijat.
Mä juon aika helpostikin 2 viinipulloa illassa. Tulee jatkuvasti käytyä jossain viinipitoisissa tilaisuuksissa viikonloppuisin, joiden jälkeen ehkä kavereiden luona istumassa, joiden jälkeen baarissa ja ehkä toisessakin, joskus vielä jatkoilla. Helposti saa johonkin 9 tunnin tissutteluun upotettua 2 pullollista, eikä sitä välttämättä ole edes hillittömässä humalassa.
Teen tätä vieläpä verrattaen usein - ainakin teidän pari-kertaa-vuodessa -tahtiinne verrattaessa. En ihan joka viikonloppu, mutta useampana viikonloppuna tulee otettua runsas annos, kuin oltua kuivinsuin.
En koe itseäni ongelmakäyttäjäksi, voin ihan hyvin halutessani olla juomattakin. Tästä ei ole ollut minkäänmoisia terveyshaittoja (hei pliis, viinistä..), maksa-arvot ovat esimerkilliset. Tykkään juoda viiniä sosiaalisissa tilanteissa ja jos sitä menee paljon, niin se tarkoittaa yleensä, että on ollut hauska ilta.
Viinaa en juo, siitä menee liian känniin. Viinipöhnä melko runsaastikin nauttien on ihan eri tila, kuin viinahumala.
Tietysti se vaikuttaa humaltumisen määrään, minkä kokoinen on ja paljonko on tottunut juomaan. En minä silti ymmärrä, miksi siitä pitäisi morkkis tulla, että on kiskonut vähän reippaanlaisen viinimäärän, jos ilta on ollut kiva ja mitään ikävää ei juomisesta ole seurannut. Paitsi se krapula - ja krapulassahan tietysti on herkästi vähän morkkis, vaikka sille ei olisi mitään järkiperustetta. Eiköhän huomenna asia tunnu jo neutraalimmalta.
[/quote]
Olet hienostunut alkkis. Sama se juotko Pirjon kanssa Sorbusta vai Margitin kanssa chablista, naama näyttää samalta kymmenen vuoden päästä.
Ei kai sitä tarvitse morkkista tuntea jos on ollut kivaa! Musta toi kynttilänvalossa jutustelu kuulosti ihanalta :) Melkein hävettää oma alkoholinkäyttö kun lasista menen jo hutikkaan..
Kännit tai sellanen kiva viinipöhnä silloin tällöin, harvemmin harrastettuna on vaan kivaa, useammin tehtynä en ehkä ymmärtäisi. Siinä mielessä olen sitten ihan mielelläni se jeesustelija.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:08"]Voi jeesustelijat. Mä juon aika helpostikin 2 viinipulloa illassa. Tulee jatkuvasti käytyä jossain viinipitoisissa tilaisuuksissa viikonloppuisin, joiden jälkeen ehkä kavereiden luona istumassa, joiden jälkeen baarissa ja ehkä toisessakin, joskus vielä jatkoilla. Helposti saa johonkin 9 tunnin tissutteluun upotettua 2 pullollista, eikä sitä välttämättä ole edes hillittömässä humalassa. Teen tätä vieläpä verrattaen usein - ainakin teidän pari-kertaa-vuodessa -tahtiinne verrattaessa. En ihan joka viikonloppu, mutta useampana viikonloppuna tulee otettua runsas annos, kuin oltua kuivinsuin. En koe itseäni ongelmakäyttäjäksi, voin ihan hyvin halutessani olla juomattakin. Tästä ei ole ollut minkäänmoisia terveyshaittoja (hei pliis, viinistä..), maksa-arvot ovat esimerkilliset. Tykkään juoda viiniä sosiaalisissa tilanteissa ja jos sitä menee paljon, niin se tarkoittaa yleensä, että on ollut hauska ilta. Viinaa en juo, siitä menee liian känniin. Viinipöhnä melko runsaastikin nauttien on ihan eri tila, kuin viinahumala. Tietysti se vaikuttaa humaltumisen määrään, minkä kokoinen on ja paljonko on tottunut juomaan. En minä silti ymmärrä, miksi siitä pitäisi morkkis tulla, että on kiskonut vähän reippaanlaisen viinimäärän, jos ilta on ollut kiva ja mitään ikävää ei juomisesta ole seurannut. Paitsi se krapula - ja krapulassahan tietysti on herkästi vähän morkkis, vaikka sille ei olisi mitään järkiperustetta. Eiköhän huomenna asia tunnu jo neutraalimmalta. [/quote] Olet hienostunut alkkis. Sama se juotko Pirjon kanssa Sorbusta vai Margitin kanssa chablista, naama näyttää samalta kymmenen vuoden päästä.
[/quote]
Mielummin pöhöttynyt naama kuin nautinnoista riisuttu elämä. Kukin tietysti priorisoi mielensä mukaan - luulen silti, että keskimäärin lopputuloksena olisi onnellisempia ihmisiä, jos panikoinnin ja morkkistelun sijaan keskityttäisin ottamaan ilo irti elämästä. Minulle viini nyt vain on oleellinen osa niitä sosiaalisia tilanteita joista nautin. En käytä alkoholia turruttaakseni mitään, ei tulisi mieleenkään juoda yksin enkä tarvitse alkoholia sinänsä.
Vai että morkkis... Minä join eilen 2 piccolopulloa cavaa, 1/2 isosta cavapullosta, 1lonkero, 3 siideriä, 2 GT, 2 lasia punkkua, 1/2 lasia valkkaria ja 4 cl minttuviinaa jäillä. Taisinpa maistaa vähän Amarettoakin. Morkkis? Ei näistä, vaan ihan puhdas krapula.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:08"]Voi jeesustelijat. Mä juon aika helpostikin 2 viinipulloa illassa. Tulee jatkuvasti käytyä jossain viinipitoisissa tilaisuuksissa viikonloppuisin, joiden jälkeen ehkä kavereiden luona istumassa, joiden jälkeen baarissa ja ehkä toisessakin, joskus vielä jatkoilla. Helposti saa johonkin 9 tunnin tissutteluun upotettua 2 pullollista, eikä sitä välttämättä ole edes hillittömässä humalassa. Teen tätä vieläpä verrattaen usein - ainakin teidän pari-kertaa-vuodessa -tahtiinne verrattaessa. En ihan joka viikonloppu, mutta useampana viikonloppuna tulee otettua runsas annos, kuin oltua kuivinsuin. En koe itseäni ongelmakäyttäjäksi, voin ihan hyvin halutessani olla juomattakin. Tästä ei ole ollut minkäänmoisia terveyshaittoja (hei pliis, viinistä..), maksa-arvot ovat esimerkilliset. Tykkään juoda viiniä sosiaalisissa tilanteissa ja jos sitä menee paljon, niin se tarkoittaa yleensä, että on ollut hauska ilta. Viinaa en juo, siitä menee liian känniin. Viinipöhnä melko runsaastikin nauttien on ihan eri tila, kuin viinahumala. Tietysti se vaikuttaa humaltumisen määrään, minkä kokoinen on ja paljonko on tottunut juomaan. En minä silti ymmärrä, miksi siitä pitäisi morkkis tulla, että on kiskonut vähän reippaanlaisen viinimäärän, jos ilta on ollut kiva ja mitään ikävää ei juomisesta ole seurannut. Paitsi se krapula - ja krapulassahan tietysti on herkästi vähän morkkis, vaikka sille ei olisi mitään järkiperustetta. Eiköhän huomenna asia tunnu jo neutraalimmalta. [/quote] Olet hienostunut alkkis. Sama se juotko Pirjon kanssa Sorbusta vai Margitin kanssa chablista, naama näyttää samalta kymmenen vuoden päästä.
[/quote]
Onko sulla joku trauma alkoholiin liittyen? Tälläinen asenne ei vaan ole kovin terve sekään.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:21"]Ei kai sitä tarvitse morkkista tuntea jos on ollut kivaa! Musta toi kynttilänvalossa jutustelu kuulosti ihanalta :) Melkein hävettää oma alkoholinkäyttö kun lasista menen jo hutikkaan..
Kännit tai sellanen kiva viinipöhnä silloin tällöin, harvemmin harrastettuna on vaan kivaa, useammin tehtynä en ehkä ymmärtäisi. Siinä mielessä olen sitten ihan mielelläni se jeesustelija.
[/quote]
Huh, onneksi täällä ei minua aivan teilattu! Ajateltiin miehen kanssa ottaa tuollainen juttutuokio jokaviikonloppuiseksi tavaksi, viinillä tai ilman. Ei tosiaan tarkoituksena aina kahta viinipullollista lipittää. Pakko myöntää, mutta uskon, että ilta ei olisi ollut yhtä mukava selvin päin. Viini vapautti sopivasti ja uskalsin ottaa esille asioita, joista olin halunnut puhua jo pitkään. Olen muuten aika miellyttämisenhaluinen, enkä mielellään puhu ongelmista jne. Myös mies sanoi, että ilta oli unohtumaton. Hassua, että ihan omassa kodissa voi kokea jotain näin mukavaa. Ruokakin oli aika tavallista, mutta erittäin maukasta: Tein sienirisottoa samalla kun mies paistoi itselleen pihvin sen lisukkeeksi, alkupalaksi laitoin ihan nopean tomaatti-mozzarella-basilika-salaatin, jälkkäriksi olimme ostaneet kaupasta pienet vadelmaleivokset.
Ei hätää! Täälläkin poksahti just skumppa lauantain kunniaksi!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:57"]Laitettiin miehen kanssa ruokaa pitkän kaavan mukaan. Juotiin viiniä jo ruoanlaiton lomassa, sitten ruokaillessa ja ruokailun jälkeen vielä istuimme tuntitolkulla juttelemassa pöydän äärellä kynttilänvalossa. Ennen nukkumaanmenoa päätimme vielä katsoa elokuvan, ranskalaisen Koskemattomat. Aivan loistava leffa muuten! Aamulla katsoin, että 2 pulloa valkkaria mennyt. Minä join kaiken, koska mies juo aina punaviiniä. Nyt kauhistuttaa tuo määrä... Olokin on kyllä aika heikko ja väsynyt tänään. En kuitenkaan mitenkään örveltänyt, kuitenkin kauhea morkkis tuosta määrästä. Mitä mieltä?
[/quote]Ei ole paha. Kyl monet vetää sidukoita ja kirkkaita. Pari pullo valkkaria ei paha, jos joskus otat.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:59"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:57"]Laitettiin miehen kanssa ruokaa pitkän kaavan mukaan. Juotiin viiniä jo ruoanlaiton lomassa, sitten ruokaillessa ja ruokailun jälkeen vielä istuimme tuntitolkulla juttelemassa pöydän äärellä kynttilänvalossa. Ennen nukkumaanmenoa päätimme vielä katsoa elokuvan, ranskalaisen Koskemattomat. Aivan loistava leffa muuten! Aamulla katsoin, että 2 pulloa valkkaria mennyt. Minä join kaiken, koska mies juo aina punaviiniä. Nyt kauhistuttaa tuo määrä... Olokin on kyllä aika heikko ja väsynyt tänään. En kuitenkaan mitenkään örveltänyt, kuitenkin kauhea morkkis tuosta määrästä. Mitä mieltä?
[/quote]Ei ole paha. Kyl monet vetää sidukoita ja kirkkaita. Pari pullo valkkaria ei paha, jos joskus otat.
[/quote]Monet juo joka viikonloppu monta lasia viiniä.
Mä join eilen 3 litran hanapakkauksellisen. Ei ole yhtään morkkis eikä kauhistuta määrä. Suurkuluttaja olen ollut jo 20 vuotta, ja aion jatkaa samalla linjalla.