"Vaikuttaa naiselta, joka ottaa sen minkä haluaa."
Kommentit (32)
Tämähän ei tarkoita ottamista yksi yhteen merkityksessä "ottaminen", vaan potentiaalia merkityksessä "saada" (siis subjektina) omien "resurssien" puitteissa, ystävät rakkaat!
Ehdottomasti negatiivinen. Tulee mieleen kyynärpäätaktiikalla etenevä piinkovat arvot omaava ihmisjyrä, joka omaa etua tavoitellessaan pettää vaikka perheensä ja ystävänsä.
Vahva luonne on mielestäni positiivista. Vahvuuttakin on monenlaista eikä sen tarvitse tarkoittaa muiden kustannuksella menemistä jos ottaa minkä haluaa. Selvät tavoitteet ja niihin pyritään omalla työllä ja taidolla parhaan mukaan eikä periksi anneta. Itse näen asian positiivisena. Olisiko ilmauksena jotenkin kivempi "Tuo nainen sitten jää aina ilman ja muiden jalkoihin" ? ;)
Negatiivinen. Positiivisempi ilmaisuhan olisi, "ottaa sen minkä haluaa ja mihin omat kyvyt & onni riittävät". Tuossa tekeminen typistyy pelkkien mielihalujen ja dominoinnin avulla saavutettaviksi tavoitteiksi.
Vähän riippuu miten "ottaa haluamansa asiat". Jos tosiia lyttäämällä tai loukkaamalla, negatiivinen. Jos taas tekemällä itse "paremmikn ja kovempaa" kuin muut, silloin positiivinen.
Ensiksi mainittu naistyyppi on yleensä näitä ei-niin-kauniita, aina äänessä olevia "rehevämpiä" naisia; yleinen naistyyppi maaseudulla ja duunaripiireissä.
Jälkimmäisenä mainituilla tämä "oma tahto" tulee esiin vasta paremmin tutustuessa. EIvät yleensä pidä meteliä itsestään, vaan vakuuttavat tuloksillaan.
negatiivisen ja neutraalin välimaastossa. Missään nimesssä ei positiivinen arvio.
Pari naikkoista eri yhteyksissä tuota hoki.
Keinot agendan toteuttamiseen: manipulointi ja kontrollointi, valehtelu. Itsekeskeinen käytös
Toinen näistä venäläistaustainen ja naureskeli itsekin, että hän on tällainen narsisti, hihiihih.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:11"]Vähän riippuu miten "ottaa haluamansa asiat". Jos tosiia lyttäämällä tai loukkaamalla, negatiivinen. Jos taas tekemällä itse "paremmikn ja kovempaa" kuin muut, silloin positiivinen.
Ensiksi mainittu naistyyppi on yleensä näitä ei-niin-kauniita, aina äänessä olevia "rehevämpiä" naisia; yleinen naistyyppi maaseudulla ja duunaripiireissä.
Jälkimmäisenä mainituilla tämä "oma tahto" tulee esiin vasta paremmin tutustuessa. EIvät yleensä pidä meteliä itsestään, vaan vakuuttavat tuloksillaan.
[/quote]
Ja mistähän sä tuollaisen mielikuvan oot perustanut? :D Ei niin kauniit rehevät naisethan ne pitääkin meteliä itsestään. Joopajoo.
Riippuu ihan siitä, millaisessa asiayhteydessä lausetta on käytetty.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 16:40"]
Eihän tuossa lausahduksessa ollenkaan kerrota niistä keinoista, joilla tämä henkilö ottaa sen minkä haluaa. Kyllä mäkin olen ottanut sen, mitä haluan ja strategiani tähän on ollut ystävällisyys ja iloisuus.
[/quote]
No kerropas sitten mitä sinä olet ottanut?
[/quote] Miehen, opiskelupaikan, ystävät, ylipäätänsä ne tavoitteet, joita olen asettanut itselleni. Tietenkin minulla on ollut myös onni puolellani, että olen saanut ne asiat jota olen halunnut. Eihän tässä onnen ja sattuman olemassaoloa kielletä.
[/quote]
No niin. Itsekin ymmärsit pehmentää sanomaasi lopussa.