Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten annetaan kauniisti pakit?:/

Vierailija
06.09.2014 |

Millaisia pakkeja SINÄ olet saanut/antanut? Miten toivoisit ihastuksesi kertovan sinulle, ettei tämä ole kiinnostunut sinusta? 

Eräs on kiinnostunut minusta, ei ole sitä suoraan sanonut, mutta se on aivan ilmiselvää. Hän on minulle liian mukava, tekee suuria palveluksia (tai yrittää, en ta niitä vastaan) ja yrittää kaikinkeinoin päästä elämääni. En van ole kiinnostunut. Emme ole ollenkaan samanlaisia ja en tunne minkäänlaista vetoa häneen.. :/ MITEN muotoilen asian hänelle ilman loukkausta? Toisekseen, hän EI ole sanonut asiasta suoraan, joten siksi en ole vain kertakaikkiaan keksinyt keinoa kuinka toimisin tämän asian kanssa. Hän on liian innokas, ahdistavuuteen asti. En halua loukata häntä, hän varmast löytää mukavan ihmisen itselleen - mutta ei minusta.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mies vai nainen?

Yleisesti ottaen voisit ottaa asian puheeksi joko kasvotusten tai mieluummin viestillä. Voit sanoa esim. näin:"Hei, olen huomannut, että olet ollut erityisen mukava minua kohtaan ja pidän ystävyydestäsi. En kuitenkaan halua johtaa sinua harhaan millään tavoin romanttisessa mielessä. En myöskään halua vaikuttaa ylimieliseltä, mutta mielestäni on parempi molemmille sopia tämä asia tässä vaiheessa. Mitä mieltä itse olet?" ystävyydellä, xxxxx

Vierailija
2/8 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no ei sitä voi oikein loukkaamatta sanoa, jos toinen on kovin ihastunut. Se pitää vaan sanoa määrätietoisesti, mutta ystävällisellä sävyllä "en valitettavasti tunne samoin sinua kohtaan" "en ole kiinnostunut sinusta sillä tavalla, kuin ehkä haluat". Mutta hei, ennen kun menet, niin ota selvää onko hän OIKEASTI kiinnostunut sinusta vai tekeekö muuten vaan noita juttuja miellyttääkseen (et ole ehkä ainoa). Onko kyseessä mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin tänne eilen tilanteestani, mua vainoaa tällä hetkellä nettideitti, jonka oon tavannut vain kerran ja silloinkin vain kahvilassa jutellen. Hän ei suostu uskomaan, että en ole kiinnostunut, vaikka oon sanonut sen suoraan heti treffien jälkeen ja sen jälkeen monta kertaa puhelimessa. Kaikki eivät usko ja mt-ongelmaisen kanssa voi tulla ongelmia, vaikka esittäisit asiat kuinka kauniisti tahansa. Ole silti suora ja rehellinen ja sen jälkeen vain toivo, että et saa takertuvaa vainoajaa kimppuusi. 

Vierailija
4/8 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi sika kauheata saada "pakit" henkilöltä, joka luulee, että olen hänestä kiinnostunut, vaikka todellisuudessa olen ystävällinen, avulias ja mukava lähes kaikkia kohtaan.

En siis antaisi pakkeja henkilölle, jonka kanssa ei ole selvästi keskusteltu lähemmästä suhteesta.

Vierailija
5/8 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen, innokas osapuoli mies. Olen niin hämilläni myös, sillä kukaan ei ole koskaan ollut noin huomioiva minua kohtaan mitä hän on. Ei tietääkseni ole muille tuollainen.. Ikäväkseni huomaan vaan nykyään hermostuvani hänen "jalomielisyydestään", sillä se vain on liian lähentelevää, jopa tunkeilevaa. :/ 

Näissä tunteiden asioissa pitää vain mielestäni olla niin pirun hienovarainen, ymmärrän (ja omasta kokemusesta myös kokeneena) että se voi olla hirveä kolaus itsetunnolle.. Mikä tässä olisi järkevin vaihtoehto? En halua "hyväksikäyttää" miehen innokkuutta (nämä suuret palvelukset esim) ja toivoisin, että voisimme olla ystäviä vain. Tämä asia on saanut liian suuret mittasuhteet päässäni. 

Kakkonen, sinun ehdottama viesti tuntuu ihan mukavalta lähestymistavalta. Ei ainakaan pitäisi olla loukkaava.

Ap

Vierailija
6/8 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se toinen ei ole edes sanonut että on ihastunut ja sinä olet antamassa pakkeja? Okei. Sano sille ohimennen että "olet ihana ystävä, aivan kuin veli minulle". Toimii aina.

Vierailija
7/8 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskoakseni on vain ajankysymys milloin hän tunnustaa minulle olevansa muuten kuin ystävänä liikkeellä. En tohdi nyt kertoa mitä kaikkea hän on vuokseni koittanut järjestää ja suunnitella. Hän usein käyttää myös sanaa "me". Kehonkieli, puhee sisältö, eleet, aivan kaikki keilii ihastuksesta. Älkää nyt viitsikö olla noin hölmöjä. Olen min hänen kanssaan aikaa viettänyt ja kyllä havainnut, että kohtelee minua täysin eri tavalla kuin esim muita naisia. En minä aiokaan sanoa mitään PAKEISTA ennenkuin hän kertoo asian minulle sanoin. Mutta en haluaisi edes joutua tilanteeseen, jossa joudun antamaan nämä pakit. 7, tuo on hyvä idea.

Vierailija
8/8 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, aloita keskustelu sillä mitä tunnet hänen ajattelevan sinusta... Jos hän siinä vaiheessa myöntää ihastuksensa, niin kerro ettet ajattele samalla tavalla hänestä. Loukkaantuu tai ei, niin vähemmän se loukkaa, kuin se, että antaa jatkua liian pitkään ja antaa tiedostomatta jotain toivoa toiselle. Kyseessä voi olla myös joku mt-ongelmainen, joka ei usko ja alkaa enemmän ahdistavaksi ja haukkumaan sinua saamistaan pakeista. Sitten kokonaan välit poikki.