Kirjoita tänne sinun kaikki murheet!
Saa olla pieniä ja isoja. Minä aloitan; pelkään menettäväni tärkeimmät ihmiset elämässä. Minua ahdistaa hiljaisuus. Minua pelottaa että ihmiset jotka rakastavat minua jättävät minut yksin. Pelkään sitä päivää kun vien koirani piikille.
Kommentit (45)
Minä olen ollut vegaani ja promonnut keskustelupalstoilla veganismin puolesta terveydellisistä, ekologisista ja eettisistä syistä. Mutta nyt kun olen opiskellut lisää matematiikkaa, biologiaa, biokemiaa, ihmisen ravitsemusta ja ekologiaa, huomaan olleeni totaalisen väärässä. Viimeinen niitti oli orjatesti. Vegaanin ruokavalio vaatii niin paljon orjatyövoimaa, ettei eettisyydestä voida edes puhua. Anteeksi kaikille harhaanjohtamilleni ihmisille. Toivottavasti selviätte oikealle tielle, joka ei ole veganismi.
- Mulla on alkoholiongelma
- Olen syvästi ihastunut ihmiseen jolta en enää saa vastakaikua - aiemmin sain. En vaan pysty unohtamaan häntä. :(
- Laskuja rästissä; pitäisi vaan ottaa itseä niskasta kiinni ja hoitaa ne pois alta.
- Ylipainoa +30kg.
- Masennus - en jaksa näin ollen olla mielestäni riittävän hyvä kenellekään läheiselleni
^ Hyi kun lukee tuota listaa niin kuulostan melkosen vastenmieliseltä ihmiseltä... sekin siis. :(
Pieraisin tänään ja takamuksestani purskahti jotain nestettä. Asia kummastuttaa minua, mutta en tiedä mistä se voisi olla oire.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 01:40"]
Minä olen ollut vegaani ja promonnut keskustelupalstoilla veganismin puolesta terveydellisistä, ekologisista ja eettisistä syistä. Mutta nyt kun olen opiskellut lisää matematiikkaa, biologiaa, biokemiaa, ihmisen ravitsemusta ja ekologiaa, huomaan olleeni totaalisen väärässä. Viimeinen niitti oli orjatesti. Vegaanin ruokavalio vaatii niin paljon orjatyövoimaa, ettei eettisyydestä voida edes puhua. Anteeksi kaikille harhaanjohtamilleni ihmisille. Toivottavasti selviätte oikealle tielle, joka ei ole veganismi.
[/quote]
Ymmärrän. Samassa suossa rämmitään ja hävettää ihan simona. En tiedä miten kohdata entisiä ystäviä, joille olen suu vaahdossa jauhanut veganismin autuudesta. Taitaa olla parempi hävitä koko maapallolta.
*Menetin erittäin rakkaan, yritettyäni paljon ja vähemmän. Pelkään menettäväni nykyiset rakkaimpani.
*Jatkuva painonpudotus-, nykyään -säilyttämiskriisi
* Isot haasteet kollegan kanssa kestäneet vuosia, jotka hajottavat henkisesti ja hävittävät minut ihmisenä! Kaikkien muiden kanssa tulen toimeen todella hyvin. Kun uskalsin, mielenterveyteni säilyttämisen vuoksi, ottaa asian työpäikalla esiin, tehtiin minusta hölmö. Nyt yritän edelleen sietää (ja minusta tuntuu, että niin yrittävät muutkin ja että heillekin tilanne/tunnelma on outo), jotta minusta olisi edes jotain jäljellä. Miksi kukaan ei tee mitään? Jos tällä henkilöllä on jokin ongelma, miksei olla rehellisiä??
*Olen mietteissäni yhden läheiseni vuoksi lähes päivittäin. Kunpa hän jaksaisi ja elämä onnistuisi ja antaisi parastaan!
* Haluaisin viettää enemmän aikaa ystävieni kanssa ja luoda uusia ihmissuhteita. Energiani kuluu työ- ja kotirintamalla. Tästä kannan suurta huolta.
mieheni mäkättää kaikesta ja pihtaa ja on huonontuulinen ja puhuu lähes aina ilkeästi minulle ja huutaa lapsille.
Parisuhde, esikoinen, kuukautiskierto, näön heikkeneminen. Siinäpä ne
työ, lapset, parisuhde, asunto, sukulaiset
[/quote]
Mitä muita perusteita veganismin epäeettisyydelle on kuin tuo mainitsemasi orjatesti? Onko lihansyönti sitten kovin eettistä? Lihakarjaa varten viljellään rehua, ja samoilla pelloilla voitaisiin viljellä ihmisille ruokaa, jos lihansyöjiä olisi vähemmän. Onko kasvis- vs. lihansyöntikeskustelussa kyse siitä, että kasvissyöjä tekee jostakusta ihmisestä orjan, mutta lihansyöjä antaa hänen kuolla nälkään?
Työtön, naimaton, lapseton, asun vuokralla, olen kohta 40 ja hyvää vauhtia alkoholisoitumassa. Maisteritutkinto hyvässä käytössä siis.
Taloudellinen tilanne huolestuttaa. Kaikki tulevat laskut, ym.
Valmistuttuani (marras-joulukuussa) pitäisi löytää töitä alalta, jolla ei juuri töitä ole, varsinkaan näillä taidoilla.
En varmaan ikinä tuu löytämään miestä, josta tykkäisin ja se tykkäis myös musta. Ikäkin on jo lähempänä kolmea- kuin kahtakymmentä.
Läheisten terveys huolettaa.
Oon lihonut ja sekin laskee mielialaa.
Kouluttamaton, piilotyötön yrittäjä, neljänkympin kriisi, mustasukkainen, puolisostani taloudellisesti riippuvainen. En tule koskaan saamaan kunnon työpaikkaa. Ilmastonmutos ahdistaa ihan helvetisti.
Työt loppui ja rahahuolet vaivaa ja rassaa avioliittoa, läheisyys kadonnut mieheni ja minun väliltä, itsetuntoni on maissa kaiken tämän vuoksi, yksi lapsistani on elämässä pahasti hakoteillä ja piti sijoittaa kodin ulkopuolelle. Missä on se kaunis parikymppinen minä, joka pärjäsi kaikkialla?...
Olen lihava (raskauskilot eivät lähde sohvalla makaamalla),laiska, kateellinen, köyhä, helposti ärsyyntyvä ja ruma.
[quote author="Vierailija" time="28.09.2014 klo 22:57"]
[/quote]
Mitä muita perusteita veganismin epäeettisyydelle on kuin tuo mainitsemasi orjatesti? Onko lihansyönti sitten kovin eettistä? Lihakarjaa varten viljellään rehua, ja samoilla pelloilla voitaisiin viljellä ihmisille ruokaa, jos lihansyöjiä olisi vähemmän. Onko kasvis- vs. lihansyöntikeskustelussa kyse siitä, että kasvissyöjä tekee jostakusta ihmisestä orjan, mutta lihansyöjä antaa hänen kuolla nälkään?
[/quote]
Afrikassa nähdään nälkää, koska pelloilla suuryhtiöt viljelevät puuvillaa, kahvia, kaakaota ja kumia. Ei siis mitään lihakarjan rehua. Lihansyönnin lopettaminen ei ratkaise nälkäongelmaa. Lisäksi ruokaa tuotetaan maailmassa jo nyt aivan tarpeeksi, länsimaissa sitä heitetään roskiin ja köyhissä maissa ei ole varaa ostaa ruokaa. Lihansyönnin lopettaminen ei muuta näitäkään faktoja muuksi. Turha väittää, että lihansyönti olisi syypää nälänhätään.
[quote author="Vierailija" time="29.09.2014 klo 06:07"]
Afrikassa nähdään nälkää, koska pelloilla suuryhtiöt viljelevät puuvillaa, kahvia, kaakaota ja kumia. Ei siis mitään lihakarjan rehua. Lihansyönnin lopettaminen ei ratkaise nälkäongelmaa. Lisäksi ruokaa tuotetaan maailmassa jo nyt aivan tarpeeksi, länsimaissa sitä heitetään roskiin ja köyhissä maissa ei ole varaa ostaa ruokaa. Lihansyönnin lopettaminen ei muuta näitäkään faktoja muuksi. Turha väittää, että lihansyönti olisi syypää nälänhätään.
[/quote]
Ok. Mutta kuka osaisi kertoa, mitä muita haittoja kasvissyönnistä on kuin tuo orjatyön käyttö?
37
- Nyt oon vähän yksinäinen mm. kamala ikävä poikaystävää
- Pitäisi valmistua ja tehdä rästihommia
-Ja liikkua enemmän ja syödä vähemmän karkkia. Lupaan aina joka viikko, että jos edes sen 4h jaksaisin hyötyliikunnan päälle tehdä mut en. Käyn juoksulenkillä ehkä 2 krt kuussa
-Tahtoisin enemmän käyttörahaa ja maksettua luottokortin velan pois