Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luokkakokouksen järjestäjille kysymys.

Vierailija
06.09.2014 |

Kuulin juuri, että minun luokallani on ollut luokkakokous viime vuonna.

Törmäsin vanhaan (miespuoliseen) luokkakaveriin, joka ihmetteli miksi en päässyt kokoukseen. Kerroin, että en ole saanut kutsua.

En kiusannut ketään enkä ollut kiusattu. En vain erityisesti pyörinyt oman luokan tyttöjen kanssa yläasteella, kaverit oli toisilla luokilla. Poikien kanssa tulin toimeen.

Nyt kuulin, että luokan tytöt olivat porukalla järjestäneet kokouksen, ja valehdelleet kaikille pojille, että minä en päässyt osallistumaan.

Te, jotka olette luokkakokouksia järjestäneet, oletteko kutsuneet kaikki? Jos jotain ei ole kutsuttu, miksi?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:16"]

"En vain erityisesti pyörinyt oman luokan tyttöjen kanssa yläasteella, kaverit oli toisilla luokilla. Poikien kanssa tulin toimeen."

Tyttöjen kanssa et tullut toimeen?

[/quote]

Ala-asteella vielä leikittiin yhdessä vapaa-ajallakin, mutta yläasteella se jäi, kun kavereita oli muilla luokilla. En nyt sanoisa etteikö toimeen tultu, kyllä tunnilla ryhmässä oleminen sujui ihan ok, enemmän tosin poikien kanssa juttelin. Meillä ei vain muiden tyttöjen kanssa ollut niin paljoa yhteistä, koska vapaa-ajan vietin sitten toisten kavereiden kanssa, ja he keskenään, olivat tosi tiivis porukka. Ovat edelleen ystäviä. Minä taas en ole ollut heidän kanssa ollenkaan tekemisissä.

Koulu loppui yli 10 vuotta sitten. En tiedä miten kaikki luokan tytöt ovat kokouksen järjestäneet, onko sitten ollut face-ryhmä vai miten. Ja tämä vanha luokkakaveri minulle sanoi, että kun siellä oli tietenkin ollut puhetta koko luokasta ja vanhoista ajoista, minä olin tullut puheeksi ja oli sanottu että en päässyt paikalle. Muuta en tiedä.

Sen takia täällä kysyin asiaa, että onko kenelläkään kokemusta luokkakokouksen järjestämisestä, ja että onko ketään jätetty kokouksen ulkopuolella ja jos on niin mistä syystä.

Vierailija
22/34 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kyllä tiedät syyn. Ja jos et tiedä kysy vaikka facen kautta miksei sinulle tullut kutsua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 19:35"]

Sinä kyllä tiedät syyn. Ja jos et tiedä kysy vaikka facen kautta miksei sinulle tullut kutsua.

[/quote]

En tiedä. Ainoa syy on se, että en viettänyt aikaa luokkalaisten kanssa. Aina kun alkoi välitunti, ryntäsin muiden kavereiden luokse. Oppitunneilla tulin paremmin poikien kanssa toimeen, mutta ei ollut mitään ongelmaa tehdä pari/ryhmätöitä tyttöjen kanssa. Ei ollut mitään kiusaamista, haukkumista yms.

Ja vaikka siellä jotain ihmeellistä olisikin ollut, niin onko se syy kantaa kaunaa 10 vuotta ja jättää kutsumatta luokkakokoukseen? Jätetäänkö ulkopuoliset, hissukat tai kiusaajat kutsumutta näihin kokouksiin?

Vierailija
24/34 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:03"]Mun mielestä aika hyvä mittari on se, kutsuttiinko sua kotibileisiin nuorena. Jos ei, niin miksi sitten luokkakokoukseen?
[/quote]

No lähetäänkö siitä, että luokkakokous koostuu luokkalaisista. Kotibileisiin harvemmin koko luokkaa kutsutaan vaan ne kaverit pelkästeen, eli minkälainen luokkakokous se on johon on kaverit kutsuttu ja jätetty puolet luokasta veks? Luokkakokoukseen ei taas kutsuta kotibile kavereita vaan luokkalaiset.

(ei ap)

Vierailija
25/34 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:13"]On aikas vaikea uskoa sinua, ap. Miten ne kaikki luokan tytöt järjestivät kokouksen ja valehtelivat kaikille pojille...Jotain tässä nyt on pielessä. Miten kaikki tytöt olisivat lähteneet moiseen mukaan vai loppuiko teillä koulu viime vuonna?
[/quote]

Musta tuntuu, että luokan tytöt ovat kateellisia kun ap tuli/tulee niin hyvin luokan poikien kanssa juttuun. Varsinkin jos siellä oli sinkku tyttöjä ja poikia, niin olisi niitä ärsyttänyt kun ap tulee niiden kanssa niin hyvin juttuun. Ap, järkkää sä joku vuos luokkakokous! Tai sitten lähde vaan niitten jätkien kanssa jonnekin, äläkä kutsu niitä muijia sitten.

Vierailija
26/34 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:13"]On aikas vaikea uskoa sinua, ap. Miten ne kaikki luokan tytöt järjestivät kokouksen ja valehtelivat kaikille pojille...Jotain tässä nyt on pielessä. Miten kaikki tytöt olisivat lähteneet moiseen mukaan vai loppuiko teillä koulu viime vuonna? [/quote] Musta tuntuu, että luokan tytöt ovat kateellisia kun ap tuli/tulee niin hyvin luokan poikien kanssa juttuun. Varsinkin jos siellä oli sinkku tyttöjä ja poikia, niin olisi niitä ärsyttänyt kun ap tulee niiden kanssa niin hyvin juttuun. Ap, järkkää sä joku vuos luokkakokous! Tai sitten lähde vaan niitten jätkien kanssa jonnekin, äläkä kutsu niitä muijia sitten.

[/quote]

Pidän tätä epätodennäköisenä, koska luokan tytöt ja pojat minua lukuunottomatta viettivät välitunnit yhdessä. Ja luokan kesken oli ihan tiivis ja kiva fiilis, minä olin se ulkopuolinen. Ehkäpä järjestän, katsotaan tuleeko kaikki paikalle :)

Vierailija
27/34 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
28/34 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuja ei ole muistanut, että sinäkin olit samalla luokalla hänen kanssaan. Varsinkin, jos hengailit muitten kanssa, niin sinua ei ehkä koettu kuuluvan niin tiiviisti osaksi luokkaa?

Vierailija
29/34 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilla oli tana kesana luokkakokous ja "vastuuhenkilona" toimi yks luokkalaisistamme ja meilla oli Facebookissa tapahtuma, johon sitten parhaamme mukaan yritimme kutsua kaikki. Ne jotka ei ole Facebookissa, yritettiin saada kiinn muuta kautta, esim. siskojen ja aitien kautta. Meidan luokka oli ollut yhdessa seitseman vuotta ja tuona aikana meita oli varmaankin kolmisenkymmenta joista yhta ei taidettu saada kiinni. Muille laitettiin kylla viestia, mutta muutamat eivat tosin vastanneet mitaan. Tieda sitten onko viestit edes menneet perille. 

Eli eipa tuota voi tietaa. Luulis, etta jos sut Facebookista loytaa kavereiden kavereista etta sut ois kans kutsuttu, mutta ehka niilla jarkkaajille on ollut jotain hampaankolossa... 

Vierailija
30/34 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsutteko kaikki ulkomailla asuvat ja viitsivätkö saapua?

Vierailija
31/34 |
14.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin järjestäjänä luokkakokouksessa viime vuonna. Lähtökohtana tietysti se, että kaikki kutsutaan. Yksi henkilö oli sellainen, jonka yhteystietoja ei saatu mistään. Hän oli yläasteella sen kolme vuotta meidän kanssa, asui sijoitettuna silloin joten hänen vanhemmista tai sisaruksista ei tiedetä mitään. Yläasteen jälkeen muutti pois paikkakunnaltamme eikä ole ollut yhteydessä kehenkään meistä sen jälkeen. Ei ole facebookissa, ei löytynyt tietoja numerotiedustelusta. Jotkut osaa kadota kokonaan, mutta jos sinä et ole ollut mitenkään "hukassa" niin melko tökeröä jättää kutsumatta. Tai sitten järjetäjille on käynyt tosi iso erehdys.

Vierailija
32/34 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kutsuttu yläasteen luokkakokoukseen. En ollut kiusaaja, olin vain epäsuosittu. Mielestäni se ei ole riittävä syy olla kutsumatta ketään.
Laitoin järjestäjälle facessa ihmettelevän viestin; ei vastannut mitään. Ja tämä sama nainen toimii luokanopettajana ala-asteella Pohjois-Karjalassa.

Vierailija
33/34 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Sivu

Vierailija
34/34 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kiusattu ja ainoa, joka ei saanut kutsua. Kun kysyin tekstarilla kokouksen järjestäjältä, että miksi jäin ilman kutsua, hän vastasi "Haha. Lol ;)", ja sen jälkeen ignoorasi muut viestini. Tosi kypsää käytöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän