Luokkakokouksen järjestäjille kysymys.
Kuulin juuri, että minun luokallani on ollut luokkakokous viime vuonna.
Törmäsin vanhaan (miespuoliseen) luokkakaveriin, joka ihmetteli miksi en päässyt kokoukseen. Kerroin, että en ole saanut kutsua.
En kiusannut ketään enkä ollut kiusattu. En vain erityisesti pyörinyt oman luokan tyttöjen kanssa yläasteella, kaverit oli toisilla luokilla. Poikien kanssa tulin toimeen.
Nyt kuulin, että luokan tytöt olivat porukalla järjestäneet kokouksen, ja valehdelleet kaikille pojille, että minä en päässyt osallistumaan.
Te, jotka olette luokkakokouksia järjestäneet, oletteko kutsuneet kaikki? Jos jotain ei ole kutsuttu, miksi?
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 19:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:03"]Mun mielestä aika hyvä mittari on se, kutsuttiinko sua kotibileisiin nuorena. Jos ei, niin miksi sitten luokkakokoukseen? [/quote] No lähetäänkö siitä, että luokkakokous koostuu luokkalaisista. Kotibileisiin harvemmin koko luokkaa kutsutaan vaan ne kaverit pelkästeen, eli minkälainen luokkakokous se on johon on kaverit kutsuttu ja jätetty puolet luokasta veks? Luokkakokoukseen ei taas kutsuta kotibile kavereita vaan luokkalaiset. (ei ap)
[/quote]
Ei luokkakokous ole mikään virallinen koulun järjestämä tilaisuus. Ihan kutsujien asia ketä pyydetään mukaan. Se luokka on olemassa enää teidän omassa päässänne.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:54"]
Läskejä huoria ei kutsuta.
[/quote]
Siis oikeesti! Millä oikeudella joku saattaa päättää että joku jätetään ulkopuolelle? Ja eikö sekin kerro jo jotain, että osalle luokasta on täytynyt valehdella, että joku ei pääse paikalle, eikä ole pokkaa myöntää että eipä vaan kutsuttu sitä?
Ehkä se, jonka piti kutsua sinut, ei löytänyt yhteystietojasi. Meillä luokkakokouskutsut menee Facen kautta.
Jaa, minua ei oikeastaan haittaisi vaikkei kutsuttaisikaan. Oikeastaan luulen, ettei kutsutakaan. Tosin vaihtelinkin kouluja koko kouluajan, olin aina jollain tavalla ulkopuolinen.
Kaikki, joiden yhteystiedot on löydetty, on kutsuttu. Tietenkin.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:37"]
Ehkä se, jonka piti kutsua sinut, ei löytänyt yhteystietojasi. Meillä luokkakokouskutsut menee Facen kautta.
[/quote]
Olen facessa. Olen myös parin vanhan (miespuolisen) luokkalaisen kavereissa. Ja jos tämä olisi ollut syy, eiköhän siitä olisi kokouksessa voitu manita, eikä valehdella etten päässyt paikalle. Ap.
Ja ikää teillä oli...? Meillä 30+ oli äsken lukion luokkakokous. Kaikki, aivan kaikki saatiin tavoitettua, kun järjestäjät kyseli FB:ssä ja siellä paikkakunnalla. Itse en osallistunut, en halunnut. Mutta kutsu toki tuli ja olin FB-ryhmässä, jossa tätä häppeninkiä suunniteltiin, siihen kutsuttiin kaikki luokkalaiset jotka FB:ssä olivat.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:37"]
[/quote]
Olen facessa. Olen myös parin vanhan (miespuolisen) luokkalaisen kavereissa. Ja jos tämä olisi ollut syy, eiköhän siitä olisi kokouksessa voitu manita, eikä valehdella etten päässyt paikalle. Ap.
[/quote]
Voi olla erehdys. Jonkun piti kutsua sinut, unohti. Kuitenkin muisti väärin, että olisi kutsunut. Ehkä joku toinen ei päässyt.
Minuakaan ei kutsuttu ekaan luokkamme luokkakokoukseen. Tokasta kun kuulin, otin itse yhteyttä ja menin. Sen jälkeen olen saanut kutsun. Minun luokkani kirjoitti 22v sitten. Auta armias jos olisin jäänyt kotiin möksäämään.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 15:37"] Ehkä se, jonka piti kutsua sinut, ei löytänyt yhteystietojasi. Meillä luokkakokouskutsut menee Facen kautta. [/quote] Olen facessa. Olen myös parin vanhan (miespuolisen) luokkalaisen kavereissa. Ja jos tämä olisi ollut syy, eiköhän siitä olisi kokouksessa voitu manita, eikä valehdella etten päässyt paikalle. Ap. [/quote] Voi olla erehdys. Jonkun piti kutsua sinut, unohti. Kuitenkin muisti väärin, että olisi kutsunut. Ehkä joku toinen ei päässyt. Minuakaan ei kutsuttu ekaan luokkamme luokkakokoukseen. Tokasta kun kuulin, otin itse yhteyttä ja menin. Sen jälkeen olen saanut kutsun. Minun luokkani kirjoitti 22v sitten. Auta armias jos olisin jäänyt kotiin möksäämään.
[/quote]
Pahoitin kyllä mieleni. Mutta ei mun elämäni pilalle mennyt enkä jäänyt kotiin möksäämään.
Mielenkiinnosta kyselen, että onko täällä ketään joka on järjestänyt kokousta, mutta syystä tai toisesta ei ole halunnut koko luokkaa kutsua ja miksi näin. Ap.
Kaikki kutsutaan. Nykymaailmassa on aika harvinaista, ettei jonkun yhteystietoja löydetä. Tuntuu, että aina joku tietää osoitteen (fb/sähköposti tai ihan liveosoitteen) tai puhelinnumeron (jos ei yksityispuhelinnumeroa niin sitten töihin) jne. On myös kerran etsitty niin, että yksi kokouksen järjestäjistä tiesi, missä erään pojan vanhemmat asuivat ja kävi siellä kertomassa, että voisivatko välittää tietoa luokkakokouksesta eteenpäin pojalleen (poika otti myöhemmin yhteyttä kokouksen järjestäjään ja tuli kokoukseen).
Yhteystietoja kysellään monesta paikasta, joku tietää aina. Aina.
Eli sanoisin, että tuossa sinun tapauksessasi ap, on jotain outoa.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 18:13"]On aikas vaikea uskoa sinua, ap. Miten ne kaikki luokan tytöt järjestivät kokouksen ja valehtelivat kaikille pojille...Jotain tässä nyt on pielessä. Miten kaikki tytöt olisivat lähteneet moiseen mukaan vai loppuiko teillä koulu viime vuonna?
[/quote]
No ei niitä tyttöjä välttämättä 20 ollut?
Ei meillä varsinaisesti kukaan järjestänyt kokousta. Joku heitti idean kaverilleen ja perusti fb-ryhmän jonne lisättiin porukkaa. Minä en ainakaan etsinyt ketään enkä kaivanut mitään yhteystietoja. Jotkut välitti kutsua niille tuntemilleen jotka eivät ole fb:ssä. Varmasti kutsu ei tavoittanut kaikkia. Tosin jos ihminen ei ole pitänyt yhteyttä keneenkään vanhaan kaveriin niin tuskin tulisi paikallekaan? En minäkään mennyt enkä tunnistanut kaikkien nimiä edes siinä ryhmässä. Mitä noita miettimään, vanhoja juttuja.
Tuttu kertoi omasta luokkakokouksesta ja jätti kutsumatta yhden, joka ei tullut toimeen kenenkään kanssa. Vähän ihmetytti, miten joku voi olettaa, että sellainen 11v hankala persoona, ei aikuisena tulisi toimeen kenenkään kanssa. Sillon oltiin pieniä lapsia!
Ihan sama tilanne minulla.Minut kyllä kutsuttiin mutta kutsuja olikin eräs tosi fiksu poika. Luokkakokouksessa sama kiusaaminen tyttöjen taholta jatkui ja jouduin poistumaan paikalta.
Aikuisuus ei lopeta kiusaamista. Se jatkuu työpaikoissa yms tilanteissa läpi elämän.
Sanoit että sinua ei erityisemmin kiusattu. Miksi siis et ollut näiden tyttöjen kanssa, miksi et oikein tullut toimeen. Ehkä sinua kuitenkin yritettiin kiusata mutta vahvana ihmisenä et reagoinut siihen odotetulla tavalla.
Joo kyllä kaikki on meilläkin kutsuttu, tosin yksi ennalta arvatusti ilmoitti, ettei vois vähempää kiinnostaa... Eli kaikki kutsuttiin.
Mietin, että jos et ole tässä ihan lähiaikoina ketään tytöistä loukannut, niin en ymmärrä miksei sinua kutsuttu. Voiko olla joku infokatkos? Sulle on yritetty soittaa? On laitettu vanhaan sähköpostiin viestiä? Oletko katsonut facessa muut-kansion? Ovatko sopineet, että joku ottaa yhteyttä, mutta tullut väärinkäsitys.
Jos mä olisin sinä, niin laittaisin viestiä tai soittaisin järjestäjälle, että et ole saanut tietoa ja olisit mielelläsi tullut. Seuraavaan kokoukseen sitten! :)
Mun mielestä aika hyvä mittari on se, kutsuttiinko sua kotibileisiin nuorena. Jos ei, niin miksi sitten luokkakokoukseen?
On aikas vaikea uskoa sinua, ap. Miten ne kaikki luokan tytöt järjestivät kokouksen ja valehtelivat kaikille pojille...Jotain tässä nyt on pielessä. Miten kaikki tytöt olisivat lähteneet moiseen mukaan vai loppuiko teillä koulu viime vuonna?
"En vain erityisesti pyörinyt oman luokan tyttöjen kanssa yläasteella, kaverit oli toisilla luokilla. Poikien kanssa tulin toimeen."
Tyttöjen kanssa et tullut toimeen?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:54"]Läskejä huoria ei kutsuta.
[/quote]
:O rude.