Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies saa hermoromahduksen! Mistä apua?

Vierailija
05.09.2014 |

Ollaan kolmekymppinen aviopari, joilla kaksi alle 1,5-vuotiasta lasta. Mies on ihan hermoromahduksen partaalla. Minä hoidan lapset, mies tekee reissutöitä (viisi töissä ja viisi kotona).

Syy on se, että hän ei ole sellainen kuin itse haluaisi olla. Asumme vanhassa talossa joss remonttia tekemättä. Mies häpeää kun asiat ovat keskeneräisiä. Häpeä on peräisin jo lapsuudesta. Omille lapsilleen hän haluaisi erilaisen lapsuuden.

Mies haluaa tehdä lähes kaiken itse. Hän ei yleensä halua pyytää apua keneltäkään. Suurin loukkaus hänelle on se jos jotenkin epäilen hänen osaavan tehdä jotain korjaus tms hommaa.

Huutaa kotona jatkuvasti, meillä ei ole parisuhdetta (seksiä, läheisyyttä) tästä syystä.

Mistä saisin miehelle apua?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen asia kun hän viimeksi tuli kotiin oli se, että hän alkoi huutamaan mulle tiskialtaassa olevista tiskeistä. Ne pitäisi laittaa suoraan koneeseen, eikä jättää altaaseen. No, minkäs sille voi jos ei päivällä ehdi laittaa, lapset kiipeilee heti koneen luukun päälle jos aukaisen koneen laittaakseni tiskejä. En jaksa koko ajan nostaa niitä pois siitä, ja illalla kun saan muksut unille en suoraan sanottuna kehtaa laittaa tiskejä. Se aika on mun omaa vapaa-aikaa.

Ap

Vierailija
2/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minkälaista apua olisitte vailla? Pariterapia tulee mieleen, tai sitten neuvolan kautta keskusteluapua miehelle? Tosin jos sinulle saa huutaa jostain lautasista, niin ongelmia voi olla tosiaan itselläsikin. Ajan kanssa ongelma saattaa lievetä tai sitten paheta, joten jotain olisi hyvä tehdä. Olisiko miehellä ystäviä, sukulaisia tms jotka voisivat hänen kanssaan jutella tilanteesta ja auttaa saamaan etäisyyttä omiin pakkomielteisiin. Jos sinä vain yrität patistaa häntä liikkeelle, siihen on ehkä liian helppo laittaa kampoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin minä en huuda, minä masennun ja ahdistun. Jos joku sukulainen tai tuttava tulisi mua neuvomaan tässä, niin se olisi ikuinen välirikko. Kauhea häpeä jos joku huomaisi kuinka huono ole. Minun on vaikea päästää ketään iholle, joten niin läheisiä ystäviä ei ole, että voisin luottaa. Ulkopuolinen terapeutti tai läheisin ihminen, puoliso, ovat ainoat jotka voivat vaikuttaa. -3

Vierailija
4/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
5/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Juttu voisi olla minusta, jos olisin mies. Käyttäydyn hyvin samalla tavalla, halustko kysyä jotain?

Vierailija
6/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 00:46"]

Huh. Juttu voisi olla minusta, jos olisin mies. Käyttäydyn hyvin samalla tavalla, halustko kysyä jotain?

[/quote]

Mistä luulet käyttäytymisesi johtuvan?

Ap

Vierailija
7/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No av:lta tietenkin!

Vierailija
8/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää joka ketjuun kirjoittaa up? Onko niin kivaa nähdä oma teksti painettuna?

Vierailija
10/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani. Lupasin vastailla, mutta puhelin teki tenän. Miksi toimin kuten toimin? Koen todella vahvaa häpeää kaikesta, mikä ei ole täydellistä. Se on varmaan osittain kasvatuskysymys: meillä kotona ei juuri koskaan käynyt vieraita, koska äiti häpesi meidän kotia. Koen vaan valtavaa ahdistusta, kun pitää päästää ihmisiä "kyyläämään" ja "arvostelemaan". Lähtökohtaisesti koen alemmuutta kaikkiin nähden. Koti on vaikein paikka, sillä se on niin läheinen paikka itselle. Jos siellä on mullin mallin kaikki, niin se paljastaa muille että olen huono ja epäonnistunut.

Vierailija
11/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avun vastaanottaminen on sama asia: olen huono ja epäonnistunut, jos en itse pysty. Lisäksi siinäkin tulee ihmiset liian lähelle, mieluummin olen siivoamatta kuin annan kenenkään auttaa.

Vierailija
12/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joten syyt: huono itsetunto, joka kumpuaa jostain kaukaa lapsuudesta. Ajatus ettei ole hyvä ellei ole täydellinen. Minulla se menee monta sukupolvea taaksepäin, synnintuntoisiin körttiläisisoisovanhempiin asti ainakin. Valitettavasti en tiedä mikä sen korjaisi. Sinulla ehkä vaikeampaa miehen kanssa kuin minun miehelläni minun kanssani, sillä et ehkä uskalla laittaa tarpeeksi kampoihin. -3

Vierailija
13/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 08:41"]

Miksi pitää joka ketjuun kirjoittaa up? Onko niin kivaa nähdä oma teksti painettuna?

[/quote]

*facepalm*

Vierailija
14/14 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontoitava talo, reissutyö, pienet lapset - huono yhtälö. Mitä jos vaatisit miestä pysähtymään? Isyyden stressi varmasti ruokkii häpeää ja pärjäämisen pakkoa. Jotain on pakko muuttaa - työ, talo tai omat odotukset. Lapset eivät saa joutua maksamaan tilanteesta kasvamalla pelossa, se on kauheinta itsekkyyttä mitä kuvitella saattaa.