Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolme tai useampi lasta samassa huoneessa?

Vierailija
22.09.2014 |

Kokemuksia?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei. Minusta jokainen lapsi tarvitsee omaa tilaa, eli kaikille omat huoneet.

Vierailija
2/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut kaksi, vauva tietysti nukkuu vanhempien makkarissa ensimmäiset pari vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuksia vain omasta lapsuudestani. Mukavaa, kun ei tarvinnut nukkua yksin. Mulla ei ole koskaan ollut omaa huonetta, aikuisiällä jakanut makuuhuoneen miehen kanssa. En kyllä ole koskaan kaivannutkaan.

Varsinkin pienet lapset voivat hyvin asuttaa samaa huonetta. HJos perheessä on teini ja selvästi nuorempia, niin teini ei kyllä tykkää.

Vierailija
4/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei, jos tila ei ole joku 10m² koppi, eli jokaisella oma sänky ja oma laatikko leluille/tavaroille.

Vierailija
5/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on tilaa niin miksi ei. Eri asia sitten, malttaako isompi lapsilauma rauhoittua nukkumaan vai meneekö hälinäksi.

Ite jaoin lapsen huoneeni. Olin nuorin. Ekat vuodet 1½v vanhemman isoveljen kanssa, kouluun mennessä isosiskon kanssa jolloin veli sai oman huoneen. Sitten kyllä muutettiin omakotitaloon kun olin 11v ja silloin sain ihka oman huoneen. Ite en moista ehtinyt tohon ikään mennessä edes vielä kaipaamaan, oli vain kiva ettei tarvinnut nukkua yksin. 4v vanhempaa isosiskoa kyllä huoneen jako varmasti vanhemmiten jo vähän rasitti, kun itse oli jo yläaasteella ja alkoi kaipaamaan kunnon läksyrauhaa yms ilman ala-asteikästä pikkusiskoa. Riitaa tuli eniten tosin siisteydestä, ite olin lapsena laiska siivoaja ja siskoa se otti kovsti päähän että huone oli usein sotkunen.

Mut joo en tiiä miten ison lapsilauman kanssa huoneen jako toimii. EHkä jos on iso huone jonka saa jaettua vaika sermillä pariin/kolmeen osaan, voi vähän rauhoittaa, etenkin jos on kovin eri ikäisiä lapsia.

Vierailija
6/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aika pitkäänkin.

Meillä on kolme lasta, syntyneet 2000, 2002 ja 2005. Me asuttiin kaksiossa vuoden 2008 loppuun. Makuuhuone oli kirjahyllyllä jaettu aikuisten ja lasten puoleen. Pääasiassa lapset leikki olkkarissa.

Loppuvuonna 2008 muutettiin keittiön ja neljän huoneen asuntoon. Kaikki kolme lasta laitettiin samaan huoneeseen. Sit oli tietenkin se keittiö, olkkari, aikuisten makkari ja lisäksi vierashuone/varasto. Vasta 2013 tuosta varastosta sisustettiin huone esikoiselle.

Kuopuksen mielestä silloin oli hauskempaa, kun isosisko kertoi iltasatuja, eikä linnoittautunut yksin omaan huoneeseen.

Vierailija
7/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
8/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kolme lasta. 10 v, 7 v ja 1 v. Ei millään onnistuisi yhteinen huone! Isommat tuo kavereita kotiin molemmat, joten missä olisivat jos olisi yhteinen huone? Ja miten 1 v esim nukkuisi päiväunia? Meillä on kaikille omat huoneet ja hyvä niin. Ehkä alle kouluikäisillä hyvin peräkkäin syntyneillä voisi yhteinen huone toimia, mutta ei muuten.

Vierailija
9/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 9 lasta ja 3 lastenhuonetta. Joka huoneessa on siis kolme lasta. Käytämme kolmoiskerrossänkyjä.

Vierailija
10/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme alle kouluikäistä samassa huoneessa. Toimii hyvin, kun kaikki menevät nukkumaan samaan aikaan. Ei varmaan onnistu enää montaa vuotta.

Vierailija
11/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä nukuin kaksosten pikkuveljien kans ekaluokkaan asti samassa huoneessa. :) veljille oli kerrossänky ja mulle oma.

Vierailija
12/12 |
22.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä samassa huoneessa 9v ja 6v pojat sekä 4v tyttö. Pakkoratkaisu, kun tytölle omaa huonetta ei ole. Tosin typy itse alkaa huutaa "En uskalla nukkua yksin" kun puhutaan omasta huoneesta. Kaikki rauhoittuvat nätisti nukkumaan, ei mitään ongelmaa siinä.