Jenni Janakka, 35, sai tarpeekseen Tinderistä – hän julkaisi 3 kriteerin deitti-ilmoituksen Twitterissä ja kertoo, miksi etsii kumppania julkisesti
Jenni Janakka haluaa kumppanin, joka pysyy hänen tahdissaan, on feministi ja haluaa lapsia. Hän vihaa stereotypiaa siitä, ettei vahva ja itsenäinen nainen pystyisi pariutumaan.
https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008138074.html
Kommentit (231)
Vierailija kirjoitti:
Mikä se ylipäätään edes on tällainen feministimies? Onko se sellainen pujopartainen kaljapulloharteinen Kånkenrepun kanssa kulkeva hippi, jonka testot lähentelee nollaa ja joka ei missään tapauksessa kiinnosta ketään naista muutenkaan?
Keskityt lähinnä ulkonäköpiirteisiin vaikka feminismi on lähinnä ehkä ideologia tai ajatusmalli.
Itse olen feministimies. Olen harteikas korkeilla testoilla ja naiset ihastuvat/rakastuvat minuun herkästi. Parta mulla toki on mutta sehän onkin miehen merkki. Reppuja en käytä paitsi metsällä. Muutoin kuljetaan tavaroita salkussa tai muovikassissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä se on ihan normaali mies, jolla esimerkiksi on tytär ja joka alkaa tiedostamaan millaisessa maailmassa se tytär elää.
Tunnen mm. useita upseereja ja muita miehekkäitä miehiä, jotka ovat kasvattaneet tyttärensä täysjärkisiksi kunnon kansalaisiksi. Eikä tarvitse olla feminismiä huutamassa.
Niin luuletko ettei voi olla miehekäs mies ja kannattaa tasa-arvoa?
Enpä tiedä. En nyt kovin paljon sinunkaan kohdallasi tuolle ensin mainitulle vaihtoehdolle lottoaisi.
Kun on oikeasti varma siitä miehisyydestään sitä ei tarvitse koko ajan pelätä menettävänsä eikä tarvitse suuttua jostain feminismistä.
Sivusta. Kun on oikeasti sinut naiseutensa tai miehisyytensä kanssa, ei tarvitse mitään ismejä, vaan normi tasa-arvo riittää.
Se että ilmiölle tai ajatukselle keksitään nimi, ei muuta itse asian sisältöä miksikään.
Nämä naisten kommentit aina jaksaa ihmetyttää... Kun ei löydy... Miten hitossa voi ketään löytää jos saa vaikka 1500 tykkäystä ja tykkää takaisin muutamalle kymmenelle? Omaa passiivisuuttaanhan siinä saa syyttää kun ei avaa keskusteluja, tinderistä harvoin sen profiilin perusteella voi sanoa onko matchit vai ei, kyllähän keskustelu pitää aina avata ja se avautuu vain tykkäämällä.
Vierailija kirjoitti:
35-vuotias katkera ja eltaantunut fem akko, joka hakee tulevaisuuden elareiden maksajaa? Juu ei kiitos.
Tämän kirjoitettuasi luuletko että naiset nyt saa herätyksen että voi ei, minun täytyy lähteä hakemaan jotain elämäntapatyötöntää syrjäytynyttä miestä joka ei saisi sanaa suustaan edes siinä tapauksessa että sitä kiinnostaisi puhua ihmisille. Ei. Tule. Tapahtumaan. Pystyt vaikuttamaan eltaantuneisiin fe ma koihin ja muihin naisiin ihan yhtä paljon kuin he pystyvät vaikuttamaan sinuun, eli ei pätkän vertaa. Kun tämän tiedostaa, enää jää jäljelle kysymys ajankäytön mielekkyydestä. Me jotka teidän kanssa täällä väännetään tehdään sitä hupina aamukahvin lomassa ja sitten mennään töidemme ja perheidemme pariin. Onko teillä ihan oikeasti varaa tuhlata elämänne tähän pssskaan? Jos olet onnellinen niin sitten on.
Itse ainakin olen joskus kysellyt ihastukselta, jäikö tältä jokin tavara. Epätoivoinen tai hyvä tapa tehdä tikusta asiaa ja keksiä syy ottaa yhteyttä, josko vaikka juttu lähtisi lentoon.
Vierailija kirjoitti:
Itse ainakin olen joskus kysellyt ihastukselta, jäikö tältä jokin tavara. Epätoivoinen tai hyvä tapa tehdä tikusta asiaa ja keksiä syy ottaa yhteyttä, josko vaikka juttu lähtisi lentoon.
Väärä ketju, sori.
Vaikuttaa hankalalta henkilöltä. Ihan näin naisen näkökulmasta :D
Lyhyt poikatukka-feministi.. Ei ihme ettei kelpaa !
Jennin ongelma ei taida olla se, että moni mies pelkäisi tai välttelisi vahvoja ja itsenäisiä naisia. Moni mies pitää tuollaisia ominaisuuksia naisessa positiivisina tai ainakin neutraaleina.
Mutta tuo feminismi, siten kun se usein määritellään on vaan liian hapokasta monelle miehelle, ja naisellekin. Feministimiehiä on 1/10 siitä mitä feministinaisia, niitä ei vaan riitä kaikille.
Neutraalimpi ilmaus tasa-arvosta kohentaisimahdollisuuksia, mutta tuolla vaatimuslistalla pettymykset jatkunevat.
M38
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän mahtaa tarjota miehille jotta niiden kiinnostus heräisi?
98% ei juuri muuta kuin sitä yhtä. Naisen onneksi hän ei myöskään ole kiinnostunut kuin siitä 2%, ongelma tietenkin on että 2% on kiinnostunut moni muukin nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärä ketju, sori.
Tavaraahan tuo kaupittelee että sopi ihan hyvin !
Mikäli naisen profiilissa lukee, että hän on feministi niin hyppään seuraavaan profiiliin. Samoin toimin, jos kertoo tunnustavansa minkä tahansa puolueen väriä. Mikäli feminismi tai politiikka on ihmiselle niin tärkeää, että sen pitää kertoa lyhyessäkin esittelyssa, niin ei meidän kiinnostukset kohtaa.
Vierailija kirjoitti:
Jennin ongelma ei taida olla se, että moni mies pelkäisi tai välttelisi vahvoja ja itsenäisiä naisia. Moni mies pitää tuollaisia ominaisuuksia naisessa positiivisina tai ainakin neutraaleina.
Mutta tuo feminismi, siten kun se usein määritellään on vaan liian hapokasta monelle miehelle, ja naisellekin. Feministimiehiä on 1/10 siitä mitä feministinaisia, niitä ei vaan riitä kaikille.
Neutraalimpi ilmaus tasa-arvosta kohentaisimahdollisuuksia, mutta tuolla vaatimuslistalla pettymykset jatkunevat.
M38
Nyt kun Jenni on uskaltautunut julkisuuteen, tarpeeksi henkisesti vahva mies saattaa hänet löytääkin. Kyllähän se toisen ääripään kokematon autisti Saulikin löysi lopulta naisen, kun meni ohjelmaan kertomaan itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli naisen profiilissa lukee, että hän on feministi niin hyppään seuraavaan profiiliin. Samoin toimin, jos kertoo tunnustavansa minkä tahansa puolueen väriä. Mikäli feminismi tai politiikka on ihmiselle niin tärkeää, että sen pitää kertoa lyhyessäkin esittelyssa, niin ei meidän kiinnostukset kohtaa.
Ja hyvä niin. Edes jotain karsintaa sentään älyätte näköjään harjoittaa. Parempi naisellekin ettei tarvitse tuhlata sinuun aikaa ja seasta erottuu sopivat miehet paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä se ylipäätään edes on tällainen feministimies? Onko se sellainen pujopartainen kaljapulloharteinen Kånkenrepun kanssa kulkeva hippi, jonka testot lähentelee nollaa ja joka ei missään tapauksessa kiinnosta ketään naista muutenkaan?
Yleensä se on ihan normaali mies, jolla esimerkiksi on tytär ja joka alkaa tiedostamaan millaisessa maailmassa se tytär elää.
Lähinnä tässä ei-feministimiehenä tiedostaa sen, minkälaisessa maailmassa tytär haluaa elää. Napapaitoja, lesboleikkejä, meikkaamista, stailaamista ja laittautumista jo 10-vuotiaasta alkaen. Ja ihan omasta halusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hyvä niin. Edes jotain karsintaa sentään älyätte näköjään harjoittaa. Parempi naisellekin ettei tarvitse tuhlata sinuun aikaa ja seasta erottuu sopivat miehet paremmin.
Jotain karsintaa? Sivuutan noin 90% naisten profiileista ja isoa osaa en edes näe, koska ikä- sekä etäisyysrajaukset karsivat merkittävän osan.
Vierailija kirjoitti:
Mies joka on feministi vihaa itseään
Tyhmyyttäkin on monenlaista, toiset ei tiedä ja toiset vääristelee tahalleen asioita.
Kumpaan joukkoon sinä kuulut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän mahtaa tarjota miehille jotta niiden kiinnostus heräisi?
98% ei juuri muuta kuin sitä yhtä. Naisen onneksi hän ei myöskään ole kiinnostunut kuin siitä 2%, ongelma tietenkin on että 2% on kiinnostunut moni muukin nainen.
Ja 98% naisista ei ota selvää niistä sitä yhtä haluavista miehistä haluaisivatko he kuitenkin jotain muutakin. Suoran seksi ehdotuksen takaa löytyy usein fiksu ja älykäskin mies, mutta ei vain viitsi muuta ehdottaa kuin seksiä, koska turhaan kirjoittaa asiallista esittelyä tai viestiä, kun 99% varmuudella ei saa vastausta.
Harvalle miehelle kannattaa esittäytyä feministinä tai puhua koko aiheesta, koska miehet eivät usein ymmärrä koko käsitettä ja/tai liittävät siihen negatiivisia ominaisuuksia. Valitettavaa, mutta totta.
ASIAA.