Suosittele meille perheauto! Kehu/hauku omasi
Eli 3 lasta, 2 aikuista. Asumme keskustassa kerrostalossa. Tähän asti olemme kitkutelleet minun city sinkkuna ostaman pikkuauton voimin ja kulkeneet julkisilla mummolaan toiselle puolen Suomea pari krt vuodessa. Auto on kauppakassi ja käytössä jos tarvii lähteä gigantiin tai ikeaan tms. No mutta, tän revohkan saaminen junaan on käynyt niin työlääksi, että pitäiskö meidän ostaa auto? Olemme pihejä, eli joku Nissan tai Skoda olisi varmaan sopivaa sielun maisemaa. Toisaalta kaipaan vaivattomuutta, joten 0-2 v vanha lienee järkevä, haluaisin selvitä seurv 10-15 v määräaikaishuolloilla. Toyota? Uusi vai käytetty? Saisin työsuhdeauton (käyttöetu), kannattaisiko näin minimaalisella kulutuksella? Ja harrastuskuskauksissa 7 paikkaa voisi olla hyödyllinen. Nyt olen ollut todella huono harrastuskuskausäiti.
Olisko Nissan quasqai+2 meidän auto? Tai Toyota verso+2. Toisaalta luin, että Peugeotit on vähäruokaisia, ehkä farmari olisi ekologisempi? Miten eteenpäin?
Aina olen keksinyt rahalle kivempaa käyttöä kuin joku tylsä auto. Mutta jos joku tietty auto olisi todella kaikin puolin hyvä, niin hintalappu ei ole niin tarkka. Sitten vaan täytyy säästellä jossain muussa.
Kommentit (4)
Meillä on vw touran 7-paikkaisena. Penkkejä voi liikutella miten vaan ja irrotella tarpeen mukaan. Pieni kone, pieni kulutus, esittelyautona ostettu, maksoi n. 30 t. Tavaratila pieni, jos kaikki penkit käytössä. Meillä myös kolme lasta, jotka kaikki vielä istuimissa ja keskirivillä on kaksi istuinta, hajurako välissä ja takana yksi. Jää vielä tilaa rattaille. Tarvittaessa laitetaan keskiriville yksi penkki lisää, jos kuljetetaan esim mummoa mukana :)
Touran jatkaa: kaikki istuimet mahtuis juuri ja juuri keskipenkillekin, ja on tarkoitus laittaakin kun vauvakaukalo jää pois. Toisaalta riitapukarien erotus on ollut hyvä juttu.
Please! Eikö täällä kellään ole toimivaa perheautoa!?
T. Ap