Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle 2100e/kk brutto. Mikä ammatti ?

Vierailija
05.09.2014 |

Eli te, jotka tienaatte alle 2100e/kk bruttopalkkaa: Mikä ammatti ja paljonko työkokemusta ?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:04"]Siis apua. Eihän noin pienellä palkalla elä.
Itse tienaan bruttona 2400. Siihen lisäksi ilta ja yövuorolisät. En ole päässyt vielä ylimpään palkkaluokkaan. Tehdastyötä elintarvikealalla. Koulutukseen nähden erittäin hyvä palkka.

Te jotka tienaatte alle 2000€ niin onko teillä paremmin tienaava puoliso ja miten asutte? Saatteko asumistukea tmv..
Kuulostaa hurjalle
[/quote]

Mukavaa että joltain löytyy sympatiaa. Yksin asun ja yksin maksan kaiken. Pakko pärjätä..

Vierailija
42/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:04"]

Siis apua. Eihän noin pienellä palkalla elä. Itse tienaan bruttona 2400. Siihen lisäksi ilta ja yövuorolisät. En ole päässyt vielä ylimpään palkkaluokkaan. Tehdastyötä elintarvikealalla. Koulutukseen nähden erittäin hyvä palkka. Te jotka tienaatte alle 2000€ niin onko teillä paremmin tienaava puoliso ja miten asutte? Saatteko asumistukea tmv.. Kuulostaa hurjalle

[/quote]

Hei apua!! :D 

Olen työtön ja kk-"tuloni" ovat 600e/kk. Ja elän!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutti yksityisellä. Työkokemusta 1,5 vuotta ja ihan täyttä viikkoa

Vierailija
44/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:07"]

Siis apua. Eihän noin pienellä palkalla elä. Itse tienaan bruttona 2400. Siihen lisäksi ilta ja yövuorolisät. En ole päässyt vielä ylimpään palkkaluokkaan. Tehdastyötä elintarvikealalla. Koulutukseen nähden erittäin hyvä palkka. Te jotka tienaatte alle 2000€ niin onko teillä paremmin tienaava puoliso ja miten asutte? Saatteko asumistukea tmv.. Kuulostaa hurjalle

[/quote]

[/quote]

..eikä ole puolisoa, lapsi kylläkin :)

Vierailija
45/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja

Vierailija
46/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klinikkaeläinhoitaja, 1950 e/kk brutto, täydet päivät kahdessa vuorossa. Viisi vuotta työkokemusta, tosin mitään kokemuslisiähän ei ole eikä tule, palkankorotusta voi tietysti pyytää aina. Kun aloitin, palkkani oli koeajan (ekat 4 kk) 1000 e/kk :)

Mies on kuljetusalalla, tulot vaihtelee työtuntien mukaan, n. 2400 e/kk bruttona.

Ei saada tukia, asutaan uudessa omakotitalossa maalla ja maksetaan lainoja, eipä oo juuri rahasta pulaa. Ei ne pienet tulot vaan ne pienet menot.

Vierailija
47/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isännöitsijä, 1937€/br/kk,ei ikälisiä siihen hommaan. Silti paras palkka mitä olen koskaan saanut ja ikää kohta 40v.

Vierailija
48/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:01"]

Museoamanuenssi, vaatimuksena ylempi korkeakoulututkinto

[/quote]

Turhasta työstä on turha enempää maksaakaan, oli siihen kuinka koulutettu tahansa :D

Muahhaaa, nauran itseni tärviölle. Ja senkun kiukuttelet vastaukselleni.

Totuus on, että suomessa on aivan liikaa näitä suojatyöpaikkoja, joilla ei ole kansantaloudellisesti mitään merkitystä, ei edes kansasivistyksellisesti. Museot ovat malliesimerkki ylipöhöttyneen kunnallis- ja valtiontason turhatyöpaikoista. Niitä luotiin, koska alalle koulutettiin jengiä. Karmaiseva itseään ruokkiva noidankehä, josta pitää päästä eroon ennen kuin koko valtio on konkurssissa.

Vierailija
49/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:01"]Museoamanuenssi, vaatimuksena ylempi korkeakoulututkinto
[/quote]

Joo tämä on kyllä uskomatonta... Terv. alalla myös

Vierailija
50/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:01"]

[/quote]

Turhasta työstä on turha enempää maksaakaan, oli siihen kuinka koulutettu tahansa :D

Muahhaaa, nauran itseni tärviölle. Ja senkun kiukuttelet vastaukselleni.

Totuus on, että suomessa on aivan liikaa näitä suojatyöpaikkoja, joilla ei ole kansantaloudellisesti mitään merkitystä, ei edes kansasivistyksellisesti. Museot ovat malliesimerkki ylipöhöttyneen kunnallis- ja valtiontason turhatyöpaikoista. Niitä luotiin, koska alalle koulutettiin jengiä. Karmaiseva itseään ruokkiva noidankehä, josta pitää päästä eroon ennen kuin koko valtio on konkurssissa.
[/quote]

Valitettava aukko sivistyksessäsi, mutta kyllä museoita ole olemassa jo paljon ennen sinne sopivan koulutuksen syntyä.

Vierailija
51/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Maksatko tuolla 600 eurolla kaikki elämiseen liittyvät kulut itse asumisesta alkaen?

Vierailija
52/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:51"]

[/quote]

[/quote]

Maksatko tuolla 600 eurolla kaikki elämiseen liittyvät kulut itse asumisesta alkaen?

[/quote]

Ei tietenkään, jos ei asumiskulut ole nollassa, yhdelle aikuiselle pitää jäädä 480€ elämiseen asumiskulujen jälkeen, ja lapsi vielä tuohon päälle, hänelläkin se oma summa, joka varmasti suht hyvin tuleekin lapsilisästä ja elatusmaksusta. Varmasti joutuu sossun luukulla käymään.

Vierailija
53/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokapalveluvastaava 1870€ kokemusta 3 vuotta.

Vierailija
54/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 15:42"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:01"] Museoamanuenssi, vaatimuksena ylempi korkeakoulututkinto [/quote] Turhasta työstä on turha enempää maksaakaan, oli siihen kuinka koulutettu tahansa :D Muahhaaa, nauran itseni tärviölle. Ja senkun kiukuttelet vastaukselleni. Totuus on, että suomessa on aivan liikaa näitä suojatyöpaikkoja, joilla ei ole kansantaloudellisesti mitään merkitystä, ei edes kansasivistyksellisesti. Museot ovat malliesimerkki ylipöhöttyneen kunnallis- ja valtiontason turhatyöpaikoista. Niitä luotiin, koska alalle koulutettiin jengiä. Karmaiseva itseään ruokkiva noidankehä, josta pitää päästä eroon ennen kuin koko valtio on konkurssissa. [/quote] Valitettava aukko sivistyksessäsi, mutta kyllä museoita ole olemassa jo paljon ennen sinne sopivan koulutuksen syntyä.

[/quote]

No shit sherlok! Museolaitos on jäänne, jota on runsaasti kritisoitu, luepa oman sivistysläpesi täyttämiseksi vaikka kirja Museon raunioilla. Museoiden määrää ei ikinä olisi pitänyt paisuttaa sellaiseksi kuin mitä se nyt on. Se on samanlainen turhake kuin eläintarha. Ihmisten historian ja kulttuurinnälkä voidaan nykyään tyydyttää huomattavasti tehokkaammin ja intensiivisemmin kuin museolaitoksen kautta. Se onkin olemassa siinä koossa mitä se on vain siksi, että sinne luodut suojatyöpaikat saataisiin pidettyä. Sama juttu kuin ylipöhöttyneeksi aikoinaan paisuneen laitosteatterin kanssa.

Vierailija
55/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen numeropalvelussa, työkokemusta minulla on useampi vuosi. Palkka vaihtelee tunneista ja lisistä riippuen, yleensä bruttopalkka on 1 800 - 1 900 euroa. Asun yksin ja lyhennän palkastani asuntolainaa.

Vierailija
56/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenhoitaja (lähihoitaja). Yksi työkokemuslisä ja yksi henk.koht. lisä. Brutto hipoo 2100€/kk. Parin vuoden päästä toinen kokemuslisä..sit menee yli, jei!

Vierailija
57/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja tuntipalkalla, kun ura on vasta alussa. Työkokemusta on useammalta vuodelta, mutta pätkissä, joten alle 1v.

Vierailija
58/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:01"]

[/quote]

Museologiaa opiskelevien pitäisi tietää jo opiskellessa, ettei ala ole hyvin palkattu. Hetken harkitsin sivuaineeksi ja suoritin pari kurssia, mutta onneksi lopetin. Työmäärä vs palkka, kaukana toisistaan.

Vierailija
59/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samaa mieltä. Jotain vialla Suomessa, kun tienaan hyvin, en kehtaa kirjoittaa paljonko, ja silti minusta kaikki eli ruoka, asuminen, liikkuminen kallista. Usein ajattelen, miten paljon vähemmän tienaavat pärjäävät. 

Vierailija
60/86 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:50"]

Lähihoitajan siis vastavalmistuneen ilman mitään kokemus- tai vuorolisiä palkka on n.1950€.  Että jos sen alle saa, niin pahasti huiputetaan!

[/quote]

Paitsi päivähoidon puolella, siellä ryhmäapulaisen palkkaus on yleensä n. 1400e.