Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vatsataudin ja stressin vaikutus menkkojen poisjääntiin? Milloin lääkäriin?

Vierailija
05.09.2014 |

Kuinka paljon voi myöhästyä ja pistää noiden piikkiin? Olin vajaa 2kk sitten todella rajussa vatsataudissa ja menkat alkoi taudin vikana päivänä. Sen jälkeen ovat pysytelleet poissa, monta viikkoa jo myöhässä :(. Voiko tuo tauti vielä vaikuttaa? Multa lähti useampi kilo siinä ja en syönyt viikkoon oikeastaan mitään. On ollut toki myös stressiä ja aloin pikku hiljaa stressata, että en kai vaan ole raskaana (toki erittäin epätodennäköistä kun kondomi ollut aina). En ole, tein testin tänään ja testi nega.

Lopetin pillerit melkein vuosi sitten ja ekoja menkkoja sai odotella todella kauan. Käynnistettiin Terolutilla, jonka jälkeen tuli monta vuotoa suht säännöllisesti (muutaman päivän heitto). Nyt todella ihmetyttää, että missä mahtaa olla vika kun näin kauan ovat pysytelleet taas poissa. Reilu viikko sitten tuli vähän verta vessakäynillä paperiin, siinä se. Voiko tuo vatsatauti siis vielä vaikuttaa? Painon olen toki kerännyt jo takaisin. Muuten mulla on ollut kyllä stressiä, mutta ei nyt välttämättä enemmän kuin tavallisesti.

Missä vaiheessa pitäisi mennä lääkäriin jos menkkoja ei ala kuulua? Todella inhottavaa kun koko ajan pitää olla "varuillaan", että nytkö ne alkaa. Mulla usein siis alkaa aivan varoittamatta, joten alkaa vähän kyllästyttää tämä odottelu.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa jo tosiaan ällöttää kun pitää koko ajan pitää sidettä pöksyissä, töissä ei pääse sitten tarvittaessa ihan heti vessaan :(. Kuinka pitkä poisjäänti on normaalia?

Vierailija
2/5 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä tarvii mennä lääkäriin. Yritä olla stressaamatta, kyllä ne menkat sieltä vielä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, mikähän "aikaraja" tuossa lääkäriin menossa on? En tosiaan ihan helpolla viitsis lähteä. Mulla on kuitenkin ollut välillä kipuja alavatsalla, mutta onhan se voinut toki olla joko ovulaatio tai sitten suolistokipuja (ärtynyt suoli).

Vierailija
4/5 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota että ainakin kahdet menkat menee ohi, sitten vasta lääkäriin jos ei ala kuulua eikä näkyä. Ja voithan tehdä vielä uudestaan testin jos epäilyttää raskaus, mielenrauha ainakin siltä osin on sitten taattu.

Vierailija
5/5 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitti vastauksesta :). En stressaa enää ollenkaan raskaudesta, koska se on niin epätodennäköistä jo itsessään ja tein ton testinkin. Ehkä ne sieltä vielä tulee!