Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hai-kumisaappaat, kannattaako ostaa?

Vierailija
15.08.2021 |

Ne perinteiset "keltaiset hait", onko hintansa arvoiset? Lipsuuko ne sateella pyöräillessä polkimilta tai hajoo heti?
Oon tehny muutaman virheostoksen, joten kokemuksia kaivataan...

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjojen poimintakontiot kirjoitti:

Kontiot 10 vuotta lähinnä metsässä ja mökillä.

Mulla tänä kesänä kaapista ottaessa huomasin, että viime talvena oli Nokia Kontiot olleet jonkun painavan alla puristuksessa ja tullut reikä. Toimi vuodesta 1990 ahkerassa partiotoiminnassa, vaelluksilla, mesässä, soilla ja vaikka missä. 32 vuotta siis.

Vierailija
62/83 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö niitä myydään?

70-luvulla oli kuuminta hottia ja oli joka jampalla ja pikellä. Tosin ne ne aidot haisaappaat oli kylläkin siniset.

Kyllä mulla oli aidot ja valkoiset.

Niitä ensimmäisiä haisaappaita oli myös punaisena ja keltaisena. Siniset olivat kyllä yleisimpiä. Itse olisin halunnut joko punaiset tai keltaiset, mutta äiti toi kaupasta juuri tuollaiset siniset. Nyt aikuisena, kun haisaappaita alkoi taas olla saatavilla, korjasin asian ja ostin itselleni ensin keltaiset ja sitten vielä punaisetkin hait. Tykkään kun kumpparit ovat kirkkaan väriset. Nämä uudet hait eivät ole ihan samanlaiset kuin 70-luvun alkuperäiset, mutta ei se mitään. Hait ovat ihanat klassikkokumpparit ja pidän niitä usein.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
21.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait oli 70-luvulla melkein kaikilla. Punaiset ja keltaiset oli tytöillä yleinen väri, sinistä myös. Jos oikein muistan, niin valkoista oli jonkun verran. Vähän myöhemmin tuli kirkkaan vihreä jota oli meidän luokan monella tytöllä. Yksi typy käytti saappaita jotka oli melko reikäiset ja kumpparit oli jatkuvasti märät. Eipä tuo häntä näyttänyt haittaavan, paremminkin päinvastoin kun tahallaan kahlasi reikäisillä saappaillaan ja valutti sitten vettä ulos.

Vierailija
64/83 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa, mukavat ja jalassa, näyttää hyvältä.

Vierailija
65/83 |
06.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannattaa. Hai on designklassikko, vähän samalla tavalla, kuin vaikka Artekin huonekalut, Tynell valaisimet, tai vaikkapa Aalto vaasi. Kaikkia noita yhdistää se, että jokainen yksityiskohta on mietitty tarkkaan, tuote on käytössä erittäin toimiva ja miellyttää silmää vuodesta toiseen.

Vierailija
66/83 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät kestä kovin kauaa käyttöä mutta toisaalta kestäneekö enää minkään valmistajan kumppari. 

Kyllä Hait ainakin meidän perheessä ovat kestäneet todella pitkään. Lisäksi ovat olleet lähes päivittäin käytössä. Kestävät, kun ei säilytä auringonvalossa, tai kuumassa paikassa. Lisäksi kannattaa käyttää säännöllisesti kuminjoitoainetta.

Ovat mukavat jalassa, kunhan koko on sopiva.

Vierailija
67/83 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimon kanssa on kummallakin yli 10 vuotta vanhat Hait, ja ne ovat vieläkin ehjät. Eri asia on se, että niiden pinnat ovat niin sottaantuneet kovassa käytössä, ettei niillä enää kehtaa kaupungilla kuljeskella. Ostettiin kaupunkikäyttöön uudet saappaat, ja vanhat palvelevat enää puutarhatöissä. Hait ovat olleet paljon kestävämmät kuin Kontiot, joiden pintaan tuli halkeamia jo parin vuoden jälkeen.

Vierailija
68/83 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leveälestiselle hyvät eli tykkään. Ainoa miinus on se, kun pohjallinen rullautuu. Tästä valitteli kaverikin ja minun entisissä Hai-saapaissa ko.ongelmaa ei ollut ollenkaan.

Vierailija
69/83 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus laittanut pohjalliset kiinni 2-puolisella teipillä, pysyvät aika hyvin.

Vierailija
70/83 |
09.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin voi myös vaihtaa jäykemmän villapohjallisen.

Vierailija
71/83 |
20.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa. Ovat kestävät, Kannattaa hoitaa valmistajan ohjeiden mukaisesti niin kestää varmaan tuon 10-vuotta.

Omat saappaani pilasin kun säilytin niitä monta vuotta lasitetulla terassilla auringossa. Ovat kyllä edelleen lähes päivittäin käytössä, ja ovat kestäneet jo kuusi vuotta. Tuo säilytys vain aiheutti sen, että punainen väri on tosi haalistunut, saappaat näyttävät muutenkin tosi haurastuneilta. Varsinkin valkoiset varren reunat ovat hapertuneet (ei pahasti). Viime viikkoina näillä on kuljettu lumessa, loskassa ja vesisateessa, ja aina voi luottaa että sukat pysyvät kuivina. Käytän näitä kaupungilla työmatkoilla ja missä milloinkin. Eikä minulla muita kumisaappaita olekkaan. Aina kun kiskon Nämä auringon haurastuttamat Hait jalkaan Mietin miten ne vaan vuodesta toiseen pitävät sukat kuivina, ja ovat vielä mukavat jalassa. Voin kyllä siis suositella, jos tarvitsee kunnolliset kumisaappaat, niin kannattaa ostaa Hait. Ja jos halua että ne säilyvät hyvännäköisinä kannatta säilyttää valolta suojassa.

Vierailija
72/83 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait haalistuu kirjoitti:

Kannattaa ostaa. Ovat kestävät, Kannattaa hoitaa valmistajan ohjeiden mukaisesti niin kestää varmaan tuon 10-vuotta.

Omat saappaani pilasin kun säilytin niitä monta vuotta lasitetulla terassilla auringossa. Ovat kyllä edelleen lähes päivittäin käytössä, ja ovat kestäneet jo kuusi vuotta. Tuo säilytys vain aiheutti sen, että punainen väri on tosi haalistunut, saappaat näyttävät muutenkin tosi haurastuneilta. Varsinkin valkoiset varren reunat ovat hapertuneet (ei pahasti). Viime viikkoina näillä on kuljettu lumessa, loskassa ja vesisateessa, ja aina voi luottaa että sukat pysyvät kuivina. Käytän näitä kaupungilla työmatkoilla ja missä milloinkin. Eikä minulla muita kumisaappaita olekkaan. Aina kun kiskon Nämä auringon haurastuttamat Hait jalkaan Mietin miten ne vaan vuodesta toiseen pitävät sukat kuivina, ja ovat vielä mukavat jalassa. Voin kyllä siis suositella, jos tarvitsee kunnolliset kumisaappaat, niin kannattaa ostaa Hait. Ja jos halua että ne säilyvät hyvännäköisinä kannatta säilyttää valolta suojassa.

Eikö nuo kannattaisi jo heittää roskiin, ja ostaa uudet Hait? Jos kerran ovat jo kuusi vuotta kestäneet.

Vierailija
73/83 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kun paljon parempia löytyy kuten esim. Le Chameau

Vierailija
74/83 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, osta sie saappaat! En ostaisi varastettuja...

Vierailija
75/83 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uudet kirjoitti:

Eikö nuo kannattaisi jo heittää roskiin, ja ostaa uudet Hait? Jos kerran ovat jo kuusi vuotta kestäneet.

Miksi heittäisin täysin ehjät saappaat pois vain siksi, että ovat haalistuneet ja kuluneet. Uudet Hait on ainakin mun kukkarolle aika kalliit. Valkoiset reunat ovat edelleen valkoiset, ja saappaat ovat muutenkin puhtaat. Joo väri on muuten ihan virttynyt ja pinta haurastunut. Siitäkin huolimatta nämä näyttävät uusien farkkujen ja uuden talvitakin kanssa edelleen ihan hyvältä. Ja käytän missä milloinkin. Mitä mieltä ootte muut tähän keskusteluun osallistujat. Pitäisikö ehjät Hait tosiaan heittää roskiin?

Vierailija
76/83 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusissa Hai-saappaissa on malli muuttunut. Vanhanmalliset Suomessa valmistetut passelit, uusissa kapeammat varret, paksut pohkeeni ryttäävät kasaan.

Vierailija
77/83 |
21.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kun paljon parempia löytyy kuten esim. Le Chameau

Mulla Hai-saappaat kestäneet todella hyvin ja pitkään, että en edes harkitse mitään muuta. Seuraavatkin on ehdottomasti Hait, jos nää nykyiset joskus hajoaa.

Vierailija
78/83 |
22.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta uudet kirjoitti:

Miksi heittäisin täysin ehjät saappaat pois vain siksi, että ovat haalistuneet ja kuluneet. Uudet Hait on ainakin mun kukkarolle aika kalliit. Valkoiset reunat ovat edelleen valkoiset, ja saappaat ovat muutenkin puhtaat. Joo väri on muuten ihan virttynyt ja pinta haurastunut. Siitäkin huolimatta nämä näyttävät uusien farkkujen ja uuden talvitakin kanssa edelleen ihan hyvältä. Ja käytän missä milloinkin. Mitä mieltä ootte muut tähän keskusteluun osallistujat. Pitäisikö ehjät Hait tosiaan heittää roskiin?

Ihan turha ostaa uusia saappaita. Vaikka vähän kuluneilta näyttäisikin. Nuo kestävät käyttöä varmaan vielä pitkään, onhan nuo aidot Hait.

Vierailija
79/83 |
24.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta uudet kirjoitti:

Minulla oli tuollaiset paljon käytetyt, kuluneet ja haalistuneet, mutta ihan siistit Hait. Nuo Hait olivat myös ihan ehjät vielä. Ostin niiden tilalle Viking Seilas saappaat. Ja olen kyllä aika pettynyt. Näissä on liian matalat ja leveät varret. roskat ja vesi lentää varren yli saappaaseen. Ei ole heijastimia, eivätkä kyllä ole läheskään yhtä mukavat. Vaihtaisin nämä koska tahansa takaisin niihin kuluneisiin luotettaviin Hai-saappaisiini.

Vierailija
80/83 |
22.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa yhtenä päivänä ostosreissulla osui silmään nuo Viking Seilas saappaat. Sovitin kokeeksi keltaisia Seilaksia, vaikka välitöntä tarvetta ei uusille kumppareille olekaan. Ulkonäkö oli minusta ihan ok, mutta kyllä Hait ovat mukavammat jalassa. Seilakset olivat minulle jotenkin ahtaat ja kapeat, vaikka koko oli periaatteessa ihan oikea.

Taidan pysyä jatkossakin Hai-saappaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi