Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hai-kumisaappaat, kannattaako ostaa?

Vierailija
15.08.2021 |

Ne perinteiset "keltaiset hait", onko hintansa arvoiset? Lipsuuko ne sateella pyöräillessä polkimilta tai hajoo heti?
Oon tehny muutaman virheostoksen, joten kokemuksia kaivataan...

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
15.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on painavat, liukkaat, lompsuvat kun ovat nilkasta löysät, mutta kuitenkin varpaista liian kapeat. Lisäksi pohja ei ole tasainen kuin ulkopuolelta, sisällä on aivan turha piilokorko ja muotoiltu pohja.

Ei siis kannata.

Vierailija
42/83 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa Hai-saappaista. Kahdet Hait löytyy, suunnilleen 10 vuotta vanhat keltaiset, jotka ovat vieläkin ehjät ja joita käytän edelleen harva se päivä pihatöissä, ja sitten uudemmat punaiset, joita käytän sadesäällä "paremmissa menoissa" kuten kauppareissuilla.

Minusta ne ovat hyvännäköiset kumpparit, mukavat laittaa jalkaan ja mukavat jalassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jalkineissa kuin kumisaappaissa mukavuuden märää sinun oma lestisi eli jalkapohjasi ja Askel tyylisi. Pidätkö niitä jalassa 30 minuttia vai 1-3-4h liikuessasi ?

Vierailija
44/83 |
16.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä marja- ja sienimetsään villasukkien kanssa hyvät, ehkä pihahommiin myös. Ei ole pihaa niin en osaa sanoa. Ne lyhytvartiset on mielestäni kätevämmät kävelyyn.

Vierailija
45/83 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait on ihan parhaat kumisaappaat. Olen kävellyt niillä yli 10 kilometrin metsälenkkejä. Hait ovat kestäneet hyvin käyttöä, kun niitä hoidetaan ja säilytetään oikein.

Käytän saappaitani ympäri vuoden todella paljon. Hait on todella monikäyttöiset. Käyvät ulkoiluun, veneilyyn, pihatöihin. Eikä näitä tarvitse hävetä kaupungillakaan. Suomen talven loskassakin ovat parhaat talvikengät, kun lisää villasukat.

Ainut ongelma Hai-saappaissa on valita minkä väriset ostaa, kun hienoja värejä on niin paljon.

Vierailija
46/83 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on painavat, liukkaat, lompsuvat kun ovat nilkasta löysät, mutta kuitenkin varpaista liian kapeat. Lisäksi pohja ei ole tasainen kuin ulkopuolelta, sisällä on aivan turha piilokorko ja muotoiltu pohja.

Ei siis kannata.

Oikein valitulla pohjallisella voi parantaa saapasta huomattavasti.

Vierailija
47/83 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai-saappaan lesti on erittäin leveä. Kannattaa kokeilla, sopiiko se omaan jalkaasi. Minä en pysty kävelemään niillä kuin muutaman askeleen, mutta paljonhan niitä näkyy ihmisten jaloissa, eli varmasti joillekin hyvät.

Vierailija
48/83 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hait on hienot kirjoitti:

Hait on ihan parhaat kumisaappaat. Olen kävellyt niillä yli 10 kilometrin metsälenkkejä. Hait ovat kestäneet hyvin käyttöä, kun niitä hoidetaan ja säilytetään oikein.

Käytän saappaitani ympäri vuoden todella paljon. Hait on todella monikäyttöiset. Käyvät ulkoiluun, veneilyyn, pihatöihin. Eikä näitä tarvitse hävetä kaupungillakaan. Suomen talven loskassakin ovat parhaat talvikengät, kun lisää villasukat.

Ainut ongelma Hai-saappaissa on valita minkä väriset ostaa, kun hienoja värejä on niin paljon.

Tämä on niin totta, Hai-saappaissa on ihania värivaihtoehtoja ihan liikaa. Minulla on jo keltaiset ja punaiset Hait, ja haluaisin vielä ainakin pinkit, ruusunpunaiset, oranssit ja aprikoosit...

Hait ovat ihanat kumpparit ja käytän niitä jatkuvasti.

Vierailija
49/83 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyvät ihan hyvin, jos leikkeilet vaikka koiran kanssa pitkin pyörätietä tai tasaista hiekkaista pellon reunaa. Itselläni ei marjametsässä toimineet, kun paikka missä marjastan on pitkälti kivikkoista ja löytyy todella paljon puiden juuria ja epätasaisuutta. Kävelyalusta on usein todella liukas ja niljakas jo pelkän aamukasteenkin takia.

Minulla on Hunterit sekä talvikumppareina (sisäsukilla) että kesäkumppareina. Pohja on mielestäni sopivan pitävä, eikä kemkä ole raskas. Talvikumpparit alkaa olla jo puhki ahkeran käytön jäljiltä ja uudet Hunterit aion ostaa.

Vierailija
50/83 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienelle lapselle älä osta. Suora pohja, ei pysy kurahousujen kuminauhat ja huonot polkea pyörällä.

Vierailija
51/83 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metsässä ainakin liukkaat. Kaupunkisaappaiksi kai ihan ok.

Kaupungissa niillä oli huono kävellä. Kontiot ovat olleet itselleni ihan parhaat saappaat ikinä, mutta kaupunkikäyttöön turhan korkeat varret. Nykyään ei toki ole saappaille enää tarvetta, kun lapset kasvaneet ettei tule liikuttua sateella kuin satunnaisesti.

Vierailija
52/83 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu siitä minkä mallinen jalka sinulla on.

Itselle nuo hai-saappaat ovat liian leveät, ei niillä montaa metriä ja alas lompsia. Pihahommissa käytän mutta koiralenkille en niitä jalkaani laita.

Vierailija
53/83 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienelle lapselle älä osta. Suora pohja, ei pysy kurahousujen kuminauhat ja huonot polkea pyörällä.

joo, ihmettelin myös, kun useampaakin lasten saapasmallia myydään Suomessa suorapohjaisena, vaikka pitäisi tosiaan olla se lokonen kuminauhalle, kun käytännössä kaikki lapset kuitenkin niitä kurahousuja Suomen ilmastossa käyttää

Vierailija
54/83 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohja näyttää ihan onnettomalle, varmasti lipsuu polkimillakin sivusuunnassa. Pohjien takia en näitä ostaisi vaikka muuten kivannäköiset ovatkin.

Vierailija
55/83 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä on Hai-saappaita käytetty paljon jo vuosia. Tietysti lestillä on merkitystä paljonkin. Minun jalkaani nämä ainakin ovat todella hyvät.

Käytän näitä paljon töihin pyöräillessä, ja ovat siinäkin käytössä tosi hyvät. Lisäksi ovat olleet paljon kaupunki ja ulkoilukäytössä melkein vuodenajasta riippumatta. Tasaiset pohjat ovat Haissa juuri se juttu, mikä tekee niistä Hait. Suoran pohjan etuna on myös se, että se ei kerää ja kuljeta kuraa. Lisäksi veneen kanteen ei jää mustia jälkiä, joten ovat hyvät siinäkin. Ja kun näillä on talvella liikkunut, niin kyllä monet ulkomailla valmistetut muka oikeat talvikengätkin ovat täällä pohjoisen keleissä paljon liukkaammat. Niin ja onhan tuo Hai sellainen klassikko ja ikoni, jonka kaikki tuntevat, yleisesti hyväksytty kaupunkikäyttöönkin. Ja Hai on myös saapas jota eniten näkyy melkein missä vaan, missä kumppareita käytetään. Eli kannattaa ostaa minun mielestäni.

Vierailija
56/83 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle Hait sopii tosi hyvin. Käytän kesällä niitä paljon ilman sukkia ja saappaat istuu mukavasti, ei ole ollenkaan liian väljät. Mun jalat on melko pienet, 36, ja sen verran leveät että Hait on kuin tehty tassuihin. Saappaiden vuori kuivuu nopeasti. Ne tulee kasteltua marjasuolla usein eikä se haittaa hyvän materiaalin ansiosta. Hait on kuin luotu kivoihin vesileikkeihin.

Vierailija
57/83 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö niitä myydään?

70-luvulla oli kuuminta hottia ja oli joka jampalla ja pikellä. Tosin ne ne aidot haisaappaat oli kylläkin siniset.

Minulla ainakin oli kirkkaankeltaiset aidot hait josku ennen 70-luvun puoliväliä. Leveät lahkeensuut tungettiin takaa kenkien sisään ja edessä niiden piti roikkua alhaalla. Tuolla tavalla ne ei kastuneet, kun lätäköistä roiskui vettä.

Vierailija
58/83 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika moni tuntuu täällä haukkuvan haisaappaita. Minulla on vain hyviä kokemuksia keltaisista haisaappaistani. Mukavat jalassa ja kivannäköiset. Väripinta on kieltämättä jo vähän kärsinyt, kun saappaat ovat olleet viisi vuotta kovassa käytössä, mutta ehjät ne ovat edelleen.

Kapeajalkaiselle aivan mahdottomat.

Vierailija
59/83 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailij[quote=Vierailija kirjoitti:

Ei siis kannata.

Oikein valitulla pohjallisella voi parantaa saapasta huomattavasti.

Ei auta kapeajalkaista. Ovat ultraleveät ja laaja nilkkaosa.

Vierailija
60/83 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vieläkö niitä myydään?

70-luvulla oli kuuminta hottia ja oli joka jampalla ja pikellä. Tosin ne ne aidot haisaappaat oli kylläkin siniset.

Kyllä mulla oli aidot ja valkoiset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kuusi