Hai-kumisaappaat, kannattaako ostaa?
Ne perinteiset "keltaiset hait", onko hintansa arvoiset? Lipsuuko ne sateella pyöräillessä polkimilta tai hajoo heti?
Oon tehny muutaman virheostoksen, joten kokemuksia kaivataan...
Kommentit (83)
Kannattaa ostaa koska sopivat ihan hyvin kumifettareiden välisiin kumintuoksuisiin seksileikkeihin jossa nuuhkitaan sekä nuollaan hikisiä kumppareita ;-D :-D :-D
Vierailija kirjoitti:
Hai on suomalainen merkki. Joten suosin kotimaista.
Siihen merkkiin se kotimaisuus sitten jäikin.
Aika moni tuntuu täällä haukkuvan haisaappaita. Minulla on vain hyviä kokemuksia keltaisista haisaappaistani. Mukavat jalassa ja kivannäköiset. Väripinta on kieltämättä jo vähän kärsinyt, kun saappaat ovat olleet viisi vuotta kovassa käytössä, mutta ehjät ne ovat edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Pyörilyyn kannattaa ostaa sellaiset joissa on vähän kantaa. Polin tökkää siihen
Aha. Eli tasapohjaisilla kengillä, kuten lenkkareilla tai tennareilla ei voi pyöräillä? Pitää olla korko/kanta, että jalka pysyy polkimella? Oletko koskaan pyöräillyt?
Vierailija kirjoitti:
Aika moni tuntuu täällä haukkuvan haisaappaita. Minulla on vain hyviä kokemuksia keltaisista haisaappaistani. Mukavat jalassa ja kivannäköiset. Väripinta on kieltämättä jo vähän kärsinyt, kun saappaat ovat olleet viisi vuotta kovassa käytössä, mutta ehjät ne ovat edelleen.
Minullakin on hyviä kokemuksia keltaisista haisaappaista, mutta huonoja punaisista.
Liian leveät suut, sataa sisään. Ostaisin Nokian kontiot, niitä saa hienon värisinä nyt, ks. Prisma ja Cittari.
Eiks Hunterit oo nyt muotia, herttuatar Catherinekin käyttää.
mulla oli violetit mökki/metsäkäytössä ja kaupungissa sateella. ne kesti jotain 10v. edelleen tallessa mutta haalistuneet ovat. ostin uudet viime kesänä kärkkäiseltä 25 eurolla, hyvin toimivat ja tänäänkin sateella laitoin jalkaan kun töihin tulin.
Mulla on lyhytvartiset "kaupunkisaappaat" Hai-mallistosta. Kivat ovat ja mukava on tänäänkin vetää ne jalkaan kun ulkona sataa reippaasti.
Hait sopii siihen, että vesisateessa kävelee autolta toimistolle. Kaikkeen muuhun jotkut oikeat kumpparit. Esim Kevo.
Kontiot maalle ja metsään ,hait jalkakäytävälle ja puutarhaan. Hai- kala on muuten ihan syötävä kala kuten tonnikala ,Japanissa herkkua. Nehän on sadekengät puutarhaan ja lätäköihin.
Kontiot 10 vuotta lähinnä metsässä ja mökillä.
Nokian kumpparit ei nykyään kestä enää mitään, ei lasten eikkä aikuisten. Mulla oli vanhat Suomessa valmistetut Kontiot kovassa käytössä hevostallilla ja pellolla varmaan 15 vuotta, mutta nykyiset hyvä jos yhden sesongin kestää. Ja lapsella kestää tuurilla sen ajan, kunnes jäävät pieniksi.
Kyllä meidän perheessä on Hait kestäneet todella hyvin ja monen vuoden kovaa käyttöä. Hyvät saappaat ihan kaikenlaiseen käyttöön. Oikeastaan hait riittävät hyvin, jos tarvitaan saappaat, jotka soveltuu kaikenlaiseen käyttöön.
Hai-saappaat kestävät hyvin jos niitä hoidetaan valmistajan ohjeiden mukaisesti. Eli säilytetään pimeässä ja viileässä. Ja käsitellään silikonipitoisella kuminhoitoaineella aina joskus. Ainakin meillä ovat kestäneet vuosia kovaa käyttöä. Kokemusta on myös siitä, miten käy kun saappaat jättää hoitamatta. Hyväkuntoiset Hai-saappaat olivat joskus toukokuusta elokuulle terassilla säilytyksessä. Elokuussa luulin laittavani hyväkuntoiset Hait jalkaan. Auringon uv- säteily oli kuitenkin tuhonnut saappaat täysin. Muutaman kymmenen metrin matkalla. saappaani hajosivat täysin. Pinta irtosi murusina vuorikankaasta. Tuolla väärällä käytöllä ja säilytyksellä pystyy kyllä pilaamaan ihan kaikenlaiset saappaat.
Littana pohja, ei todellakaan sovellu kävelyyn. Leveä varsi on myös huono. En tykännyt yhtään, eivät soveltuneet käyttöön.
Omani sain käytettynä, mutta kestäneet nekin pari vuotta. Paksua kumia, varmaan laadukkaat, mutta vaikeat kävellä. Painavat ja lesti on normaalia leveämpi. Varmaan marjametsällä hyvät. Kaupunkisaappaiksi kelpaisi paremmin jotkut kapeammat ja kevyemmät, nuo on vähän kömpelön malliset, vaikkakin hienot.
Mulla jäi punaiset jäljet sääriin noista saappaista